پروژه بعدی کارگردان Nomadland نسخه جدیدی از فیلم Dracula خواهد بود

9 February 2021 - 13:06
فیلم Dracula

کلوئی ژائو (Chloe Zhao) کارگردان فیلم Nomadland قرار است که با همکاری کمپانی Universal Pictures نسخه جدیدی از فیلم هیولایی کلاسیک این کمپانی با نام Dracula را تولید کند. او علاوه بر نوشتن فیلم‌نامه این فیلم، وظیفه کارگردانی و تولیدکنندگی آن را نیز از طریق کمپانی‌اش با نام Highwayman بر عهده خواهد داشت.

پروژه جدید Dracula با فیلم‌های قدیمی و حتی نسخه‌های مدرن و جدیدی که از این کاراکتر در سال‌های اخیر تولید شده تفاوت بسیاری خواهد داشت. جزئیات این فیلم هنوز مخفی مانده است ولی پروژه جدید کلوئی ژائو از این کاراکتر، به صورت فیلمی اورجینال، مدرن، علمی-تخیلی و وسترن توصیف شده است.

رئیس کمپانی یونیورسال با نام پیتر کرامر (Peter Cramer) درباره این پروژه گفت:

لنز (کارگردانی) منحصر به فرد کلوئی ژائو بر روی داستان‌های نادیده گرفته شده (از جمله Dracula) خواهد درخشید. ما بسیار خوشحالیم تا با همکاری کلوئی ژائو، پروژه‌ای را براساس یکی از نمادین‌ترین کاراکترهایی که تا به حال خلق شده تولید کنیم.

کلوئی ژائو نیز درباره این پروژه گفت:

من همیشه مجذوب و شیفته خون‌آشام‌ها و مفهومی که آن‌ها تجسم می‌کنند بوده‌ام. من بسیار خوشحالم تا با همکاری دونا، پیتر کرامر و تیم کمپانی یونیورسال فیلم جدیدی را از این کاراکتر محبوب تولید کنم.

خبر تولید فیلم جدیدی Dracula نیز در آستانه نودمین سالگرد فیلم کلاسیک این کاراکتر که توسط تاد براونینگ (Tod Browning) و با نقش‌آفرینی بلا لاگوسی (Bela Lugosi) در سال ۱۹۳۱ تولید شده، منتشر شده است.

علاوه بر آن، فیلم جدید Dracula جدیدترین پروژه در حال توسعه از سری فیلم‌های هیولایی این کمپانی می‌باشد. موفقیت فیلم هیولایی سال پیش این کمپانی با نام Invisible Man نیز راه را برای تولید فیلم‌های دیگر این کمپانی در این زمینه هموار کرده است. از استعدادهایی که تا به حال بر روی فیلم‌های هیولایی کمپانی یونیورسال کار کرده‌اند، می‌توان به دکستر فلچر (Dexter Fletcher)، پال فیگ (Paul Feig)، جیمز وان (James Wan)، الیزابت بنکس (Elizabeth Banks)، کریس میلر (Chris Miller) و فیل لرد (Phil Lord) اشاره کرد.

جدیدترین فیلم کلوئی ژائو یعنی Nomadland با نقش‌آفرینی فرانسیس مک‌دورمند (Frances McDormand) نیز، به کاوش در نحوه زندگی کسانی که خارج از جامعه در چشم‌انداز وسیع غرب آمریکا زندگی می‌کنند می‌پردازد. همچنین این فیلم یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ می‌باشد و کلوئی ژائو نیز با ساخت این فیلم، تبدیل به یکی از دنبال شده‌ترین فیلم‌سازهای جهان شده است.

در چهارشنبه هفته پیش بود که فیلم Nomadland نامزد دریافت چهار جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی شد و بدین ترتیب، کلوئی ژائو تبدیل به اولین زن آسیایی شده است که توانسته برای کارگردانی فیلمی، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

پیش از این نیز، فیلم Nomadland برنده جایزه شیر طلایی (بزرگ‌ترین جایزه‌ای است که در جشنوارهٔ فیلم ونیز به یک فیلم داده می‌شود) جشنواره فیلم ونیز و جوایز برگزیده مردم در مراسم جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو شده است و همچنین با به دست آوردن این دو جایزه، این فیلم تبدیل به اولین فیلمی شده که توانسته بالاترین جوایز را در این دو مراسم به دست آورد.

از دیگر جوایزی که این فیلم موفق به کسب آن‌ها شده می‌توان به جایزه بهترین فیلم و جایزه منتخب مخاطبان در مراسم جوایز گاتهام (جوایز فیلم آمریکایی است که هرساله به سازندگان فیلم‌های مستقل در مراسمی در نیویورک سیتی، نیویورک اهدا می‌گردد) و جایزه بهترین فیلم در مراسم جامعه ملی منتقدان اشاره کرد.

کلوئی ژائو نیز برای کارگردانی این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین کارگردانی انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس، جایزه جامعه ملی منتقدان، جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک، جایزه حلقهٔ منتقدان فیلم سان‌فرانسیسکو شده است. همچنین از او تقدیرهای بسیاری برای کار تدوین این فیلم و نوشتن فیلم‌نامه اقتباسی آن، شده است.

درست است که کمپانی یونیورسال اولین کمپانی است که پس از فیلم تحسین شده و بسیار موفق Nomadland، کلوئی ژائو را برای ساخت فیلم جدید و بزرگی با نام Dracula استخدام کرده ولی با این حال این فیلم اولین فیلم بزرگ و پرهزینه این کارگردان نیست چرا که پیش از این نیز، او بر روی فیلم بزرگ کمپانی مارول با نام Eternals کار کرده است. این فیلم برای پخش در تاریخ ۵ نوامبر امسال (۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰) در سینماها برنامه‌ریزی شده است.

منبع: هالیوود ریپورتر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.