رجینا کینگ، اولین نماینده مجلس سیاه‌پوست تاریخ آمریکا خواهد شد

18 February 2021 - 02:40
رجینا کینگ و بازی در نقش شرلی چیزم

رجینا کینگ (Regina King) قرار است به زودی در نقش شرلی چیزم (Shirley Chisholm) و در فیلمی با نام شرلی (Shirley) بازی کند. چیزم اولین سیاه‌پوست تاریخ آمریکا است که توانست به عضویت کنگره ایالات متحده آمریکا درآید.

جان ریدلی (John Ridley) وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. فیلم‌برداری این فیلم به زودی آغاز خواهد شد هرچند هنوز زمان اکران آن مشخص نشده است.

شرلی چیزم یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های رنگین‌پوست تاریخ آمریکا است که در دوران حیات خود، به دستاوردهای زیادی رسید و در این فیلم قرار است به پشت پرده کارزار انتخابات ریاست جمهوری وی در سال ۱۹۷۲ پرداخته شود.

در آن زمان، وی تبدیل به نخستین زن تاریخ آمریکا شد که از طرف حزب دموکرات (Democratic Party)، نامزد ریاست جمهوری این کشور می‌شود. وی همچنین نخستین آفریقایی/آمریکایی تبار تاریخ آمریکا است که از طرف یکی از احزاب بزرگ این کشور، نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

کینگ که همراه با خواهر خود، تهیه کننده این فیلم خواهد بود، درباره بازی در این فیلم گفت:

شرلی چیزم با شجاعت و عزم راسخ خود، برای بسیاری از ما الهام بخش بوده است و اکنون امیدواریم با ساخت این فیلم، وی الهام بخش آیندگان نیز باشد. خوشحالم که بار دیگر با استاد و دوست عزیزم، جان ریدلی در این فیلم همکاری خواهم کرد.

ریدلی که در سال ۲۰۱۴ و به خاطر نوشتن فیلم‌نامه فیلم ۱۲ سال بردگی (۱۲ Years a Slave)، موفق به کسب اسکار شده بود، درباره ساخت این فیلم گفت:

از همان لحظه اولین دیدارمان، متوجه شدم که رجینا (کینگ) می‌خواهد زندگی شرلی (چیزم) را به انسانی‌ترین و کامل‌ترین شکل ممکن به تصویر بکشد. از رجینا و رینا (خواهر رجینا کینگ) برای آن که به من برای ساخت فیلمی درباره یک انسان فوق العاده اعتماد کردند، ممنونم.

کینگ در حال سپری کردن روزهای بسیار خوبی می‌باشد. وی امسال برای چهارمین بار و برای سریال نگهبانان (Watchmen)، نامزد جایزه امی شد. وی همچنین امسال برای اولین بار تجربه کارگردانی را نیز کسب کرد و فیلم شبی در میامی (One Night in Miami) را ساخت.

کینگ که برای این ساخت این فیلم نامزد گلدن گلوب شده است، امیدوار است برای کارگردانی این فیلم، تبدیل به نخستین زن سیاه‌پوست تاریخ شود که نامزد اسکار بهترین کارگردانی می‌شود.

منبع: ورایتی

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.