برندگان جوایز انجمن بازیگران مشخص شدند

5 April 2021 - 12:45

شب گذشته، ۲۷مین دوره جوایز انجمن بازیگران پخش شد و برندگان جوایز آن در بخش‌های مختلف، مشخص شدند.

در این مراسم که از پیش ضبط شده بود و برندگان از طریق تماس ویدیویی، جوایز خود را دریافت کردند، سریال‌هایی چون تاج (The Crown) و شتز کریک (Schitt’s Creek‎) و فیلم دادگاه شیکاگو هفت (The Trial of the Chicago 7‎)، جزو اثرات موفق بودند.

فیلم دادگاه شیکاگو هفت به کارگردانی آرون سورکین (Aaron Sorkin)، توانست با کسب جایزه بهترین تیم بازیگری که مهم‌ترین جایزه این مراسم است، شانس خود را برای کسب جایزه اسکار بهترین فیلم سال، افزایش دهد.

سال گذشته، فیلم انگل (Parasite) موفق به کسب این جایزه شده بود و در نهایت نیز اسکار بهترین فیلم سال را نیز کسب کرد. این جایزه همچنین باعث شد تا فیلمی ساخته شده توسط شبکه نتفلیکس، برای اولین بار برنده جایزه بهترین تیم بازیگری شود.

در این بین، مایکل کیتون (Michael Keaton) نیز که عضو تیم بازیگری این فیلم بود، برای سومین بار جایزه بهترین تیم بازیگری را کسب کرد و در این زمینه، یک رکورد ثبت کرد. وی پیش از این برای دو فیلم بردمن (Birdman) و اسپات‌لایت (Spotlight) نیز برنده این جایزه شده بود.

اما در رده انفرادی بازیگران نیز و برای اولین بار، هر چهار بازیگر برنده، جزو بازیگران رنگین پوست بودند.

تیم بازیگری فیلم دادگاه شیکاگو هفت. برندگان مختلف، بدین صورت جوایز خود را دریافت کردند …

وایولا دیویس (Viola Davis) برای بازی در فیلم ریشه سیاه مارینی (Ma Rainey’s Black Bottom)، موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن شد. به غیر از وی، تنها هلی بری (Halle Berry) به عنوان یک بازیگر زن رنگین پوست، موفق به کسب این جایزه شده است. همچنین دیویس در کنار رنه زلوگر (Renee Zellweger) و با کسب ۳ جایزه، رکود دار کسب این جایزه است.

چادویک بوزمن (Chadwick Boseman)، همبازی دیویس در فیلم ریشه سیاه مارینی نیز موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد شد. با توجه به آنکه بوزمن حدود ۸ ماه قبل فوت شده بود، این جایزه را همسر وی دریافت کرد. بوزمن با کسب ۴ نامزدی در یک دوره (۲ نامزدی برای خود وی و ۲ نامزدی برای تیم بازیگری که وی عضو آن بوده است)، یک رکورد نیز ثبت کرد.

دنیل کالویا (Daniel Kaluuya‎) نیز به مانند گلدن گلوب، جایزه بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را برای بازی در فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah‎) کسب کرد تا خود را به عنوان شانس نخست اسکار در این بخش، نشان دهد.

یون یو-جانگ (Youn Yuh-jung‎) نیز با کسب جایزه بهترین بازیگر مکمل زن برای فیلم میناری (Minari‎)، تبدیل به اولین بازیگر کُره‌ای شد که این جایزه را کسب می‌کند. وی اولین بازیگر اهل کشور کره است که نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است.

اما در بخش سریال‌ها، سریال شتز کریک برنده عنوان بهترین تیم بازیگری کمدی شد و کاترین اوهارا (Catherine O’Hara) نیز برای بازی در این سریال، جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را کسب کرد. جیسون سودیکیس (Jason Sudeikis) نیز برای بازی در سریال تد لسو (Ted Lasso)، جایزه بهترین بازیگر مرد در یک سریال کمدی را کسب کرد.

در بخش درام اما، جایزه بهترین تیم بازیگری به بازیگران سریال تاج رسید. جیلین اندرسون (Gillian Anderson) نیز جایزه بهترین بازیگر سریال درام را برای بازی در این سریال کسب کرد. رقبای اصلی وی، همبازیان وی در این سریال بودند. جیسون بیتمن (Jason Bateman) نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای سریال اوزارک (Ozark‎) کسب کرد.

همچنین آنیا تیلور-جوی (Anya Taylor-Joy) برای سریال گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) برنده جایزه بهترین بازیگر زن در یک سریال کوتاه شد. مارک رافلو (Mark Ruffalo) نیز در بخش مردان، برنده این جایزه شد.

لازم به ذکر است که از بین ۵ فیلمی که نامزد جایزه بهترین تیم بازیگر شده بودند، بازیگران اصلی ۴ فیلم را بازیگران رنگین پوست تشکیل داده بودند که این مورد در تاریخ این مراسم بی‌سابقه بود.

منبع: hollywoodreporter

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.