۱۰ فیلم اکشن برتر سال ۲۰۲۰

13 May 2021 - 23:47

در سال ۲۰۲۰ مانند سال‌های گذشته فیلم‌های کوچک و بزرگی اکران شدند. تصمیم گرفتیم در این مقاله به اکشن‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۰ اشاره‌ای داشته باشیم. ظاهرا فیلم‌های اکشن پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال گذشته بودند، از فیلم جدید کریستوفر نولان یعنی Tenet گرفته تا فیلم‌هایی از قبیل Extraction که از بهترین‌های سال به‌شمار می‌آیند.

اکشن از ژانرهای معروف و محبوب سینمایی است که در آن یک یا چند قهرمان اصلی با درگیری‌‌های فیزیکی، رزمی و جنگی به دنبال رسیدن به اهداف بالا و انسانی هستند. قهرمان فیلم برای پیروزی باید بر دشمنان خود غلبه کند. فیلم‌های اکشن نیز از جمله فیلم‌هایی بودند که در دوران کرونا و محدودیت‌ها توانستند موفق عمل کنند. در بحبوحه کرونا، با تعطیلی سینماها، بسیاری از فیلم‌های محبوب و بزرگ نتوانستند راهی سینماها شوند اما فیلم‌های اکشن همچنان پرقدرت به کار خود ادامه دادند و در سال ۲۰۲۰ شاهد تعداد فراوانی فیلم‌ اکشن بودیم. در این مقاله ۱۰ فیلم اکشن برتر را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

۱۰

عنوان فیلم: Bloodshot (بلادشات)

بازیگران: وین دیزل، ایزا گونزالس، سم هیوین، توبی کبل و گی پیرس

کارگردان: یو ویلسون

داستان فیلم بلادشات در مورد مردی به نام «ری گریسون» با نقش‌آفرینی «وین دیزل» است که به نوعی یک سرباز کشته شده محسوب می‌شود، اما طی برنامه‌ای، او دوباره وارد دنیای ابرقهرمان‌ها می‌شود. این ابرقهرمان از بند توهمات عمیقی که در آن‌ها در حال زندگی است، رها شده و به دنیای حقیقی پنهان پرتاب می­‌شود تا به جنگیدن ادامه دهد.

۹

عنوان فیلم: The Old Guard (نگهبانی از دیرباز)

بازیگران: شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری

کارگردان: جینا پرینس-بایدوود

فیلم The Old Guard درباره گروهی از جنگجویان نامیرا است که به دلیل قدرت‌های اسرارآمیزشان هدف حملاتی قرار گرفته‌اند؛ روایت بر اساس رویارویی این جنگجویان و تبه‌کاران شرور پیش می‌رود.

۸

عنوان فیلم: Extraction (استخراج)

بازیگران: کریس همسورث، دیوید هاربر، راندیپ هودا

کارگردان: سم هارگریو

فیلم سینمایی Extraction با صحنه‌های اکشن و هیجانی از آثار موفق و پربیننده نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شد. داستان فیلم از این قرار است که تایلر ریک (با بازی کریس همسورث) برای نجات فرزند گروگان‌گرفته‌شده یک قاچاقچی بزرگ استخدام شده؛ پسر در یک شهر بسیار خطرناک نگهداری می‌شود و داستان با حضور تایلر و نجات پسرک پیچ و تاب‌هایی می‌خورد.

۷

عنوان فیلم: Villain (شرور)

بازیگران: کریگ فایربراس، جورج روسو، ایزوکا هویل

کارگردان: فیلیپ بارانتینی

داستان فیلم Villain اثر فیلیپ بارانتینی از این قرار است که دی فرانکس که سابقا یک خلافکار بوده تلاش می‌کند از طریق تماس مجدد با دخترش و تسویه بدهی‌های برادرش به خانواده‌اش کمک کند. اما برخلاف این تلاش‌ها او دوباره به سوی زندگی بزهکارانه کشیده می‌شود و این‌بار اعمال خلاف او تبعات سنگینی دارند.

۶

عنوان فیلم: Debt Collectors (شرخرها)

بازیگران:  اسکت ادکینز، لوئیس ماندیلور و ولادیمیر کولیچ

کارگردان: جسی وی. جانسون

فیلم Debt Collectors در واقع دنباله قسمت اول Debt Collector 2018 می‌باشد. داستان فیلم شرخرها درباره مردی به نام فرنچ است که کارش پول گرفتن از بدهکاران یا همان شرخری است. او به علت شغل پر ماجرایش دشمنان زیادی دارد و با بسیاری از تبهکاران درگیر می‌شود.

۵

عنوان فیلم: Birds of Pray (پرندگان شکاری)

بازیگران: مارگو رابی، جرنی اسمالت، مری الیزابت وینستد

کارگردان: کتی یان

فیلم سینمایی پرندگان شکاری یک اکشن ابرقهرمانی است که بر اساس کمیک‌ بوک‌های دی‌سی با همین عنوان ساخته شده است. بر اساس داستان فیلم هارلی کویین پس از جداشدن از جوکر به قناری سیاه، هانترس و رنی مونتویا می‌پیوندد تا بتوانند یک دختر جوان را از چنگال یک جنایتکار بزرگ و شیطانی نجات دهند.

۴

عنوان فیلم: Bad Boys for Life (پسران بد تا ابد)

بازیگران: ویل اسمیت، مارتین لارنس، پاولا نونز

کارگردان: عادل ال اربی و بلال فلاح

فیلم درباره دو کارآگاه فعال در شهر میامی است که باید با یک مادر و پسر خلافکار در حوزه مواد مخدر روبه‌رو شوند که شهر را حسابی بهم ریخته‌اند. موفقیت پسران بد تا ابد در سال ۲۰۲۰ باعث شد سازندگان آن به فکر ساخت دنباله آن که در عمل چهارمین قسمت در مجموعه پسران بد خواهد بود بیفتند.

۳

عنوان فیلم: Tenet (تنت)

بازیگران: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی

کارگردان: کریستوفر نولان

در کل تاریخ سینما به ندرت می‌توان اثری به پیچیدگی و فشردگی «تنت» (Tenet) پیدا کرد. این فیلم داستان دو جاسوس بین‌المللی است که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌ است.

۲

عنوان فیلم: Mulan (مولان)

بازیگران: لیو ییفئی، دانی ین، یوسون آن

کارگردان: نیکی کارو

مولان اقتباس لایو اکشنی است از انیمیشن سال ۱۹۹۸ دیزنی که با همین نام عرضه شد و براساس یک فولکلور چینی تحت نام «حماسه مولان» ساخته شده است. فیلم داستان یک دختر جوان چینی است که برای نجات پدرش خود را به شکل و شمایل یک مرد جنگجو درآورده و به میدان نبرد می‌رود.

۱

عنوان فیلم: Lost Bullet (گلوله‌ گمشده)

بازیگران: آلبون لنوار، نیکولا دوووشل، رمزی بدیا

کارگردان: گیوم پیرت

فیلم سینمایی فرانسوی زبان گلوله گم‌شده اثر گیوم پیرت داستان یک خلافکار خرده‌پا را روایت می‌کند که به تعمیرکار پلیس در یک گروه ویژه تبدیل می‌شود. او پس از به قتل رسیدن مربی‌اش توسط پلیس‌های فاسد مجبور است بی‌گناهی خود را ثابت کند.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.