نظر منتقدین در مورد فیلم The Forever Purge چیست؟

16 July 2021 - 09:53
The Forever Purge

آیا جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های ترسناک «پاکسازی»، توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند؟‌ در ادامه می‌توان نگاهی به نمرات این فیلم انداخت.

فیلم اکشن و ترسناک The Forever Purge، پنجمین قسمت از سری فیلم‌های موفق Purge می‌باشد.

داستان فیلم The Forever Purge در ادامه وقایع رخ داده در قسمت قبلی این فرنچایز با عنوان The Purge: Election Year تعریف می‌شود. در فیلم قبلی این فرنچایز شاهد آن بودیم که کاراکترهای آن با موفقیت توانستند مراسم پاکسازی‌های بعدی را به کل لغو کنند.

فیلم The Forever Purge داستان دو کاراکتر با نام‌های آدلا و خوان را تعریف می‌کند که با فرار کردن از دست کارتل مواد مخدر، خود را در مزرعه‌ای در تگزاس پیدا می‌کنند. در این مکان، آن‌ها در دام گروهی می‌افتند که قصد دارند علی‌رغم لغو شدن مراسم پاکسازی، همچنان به صورت غیرقانونی به این مراسم ادامه داده و با به قتل رساندن این زوج جوان، این دو نفر و تمام کسانی که سد راهشان شوند را از بین ببرند.

این فیلم حکایتی از همکاری مردم آمریکای لاتین با آمریکایی‌ها، جهت غلبه کردن بر ناامیدی و شکست دادن افراد فاسد می‌باشد.

نقش کاراکترهای آدلا و خوان را در این فیلم، به ترتیب آنا د لا رگه‌را (Ana de la Reguera) و تنوچ هورتا (Tenoch Huerta) ایفا کر‌ده‌اند.

وظیفه کارگردانی قسمت پنجم این فرنچایز را کارگردانی با نام (Everardo Gout) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم اسپانیایی Days of Grace در سال ۲۰۱۱ و سریال‌ علمی-تخیلی شبکه تلویزیونی نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۱۶ با عنوان Mars اشاره کرد.

فیلم‌نامه فیلم The Forever Purge، توسط نویسنده قسمت‌های پیشین این فرنچایز با نام جیمز دموناکو (James DeMonaco) به قلم درآمده است. به غیر از سری فیلم‌های ترسناک Purge، از کارهای قبلی این فیلم‌نامه‌نویس می‌توان به فیلم جنایی Staten Island در سال ۲۰۰۹ با نقش‌آفرینی ایثن هاک (Ethan Hawke) اشاره کرد.

او علاوه بر به قلم درآوردن فیلم‌نامه این فیلم، یکی از تولید‌کنندگان این پروژه نیز بوده است. دیگر تولید‌کنندگان این فیلم را نیز جیسون بلوم (Jason Blum)، مایکل بی (Michael Bay)، اندرو فرم (Andrew Form)، برد فولر (Brad Fuller) و سباستین کی. لمرسیر (Sébastien K. Lemercier) تشکیل داده‌اند.

از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم The Forever Purge نیز می‌توان به مارسی ای. براون (Marcei A. Brown)،‌ اورادو گوت (Everardo Gout) و ژانت ولتورنو (Jeanette Volturno) اشاره کرد.

به غیر از آنا د لا رگه‌را و تنوچ هورتا، از دیگر بازیگرانی که در این فیلم ترسناک به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جاش لوکاس (Josh Lucas)، کسیدی فریمن (Cassidy Freeman)، لون رامبین (Leven Rambin) و ویل پاتون (Will Patton)، الخاندرو اددا (Alejandro Edda)، آنا گونزالس (Ana González)، آنتونی مولیناری (Anthony Molinari)، برت ادواردز (Brett Edwards)، ادوارد گلهاوس (Edward Gelhaus)، امیلی تروخیلو (Emily Trujillo)، فلانگان جان (Flanagan John)، گریگوری ساراگوسا (Gregory Zaragoza)، جوشوا داو (Joshua Dov)، سمی روتیبی (Sammi Rotibi)، سوزی آبرومیت (Susie Abromeit) و ورونیکا فالکون (Veronica Falcón) اشاره کرد.

فیلم اکشن و ترسناک The Forever Purge، در ابتدا قرار بوده در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ماه ۱۳۹۹) در سینماها به نمایش گذاشته شود ولی به علت آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، کمپانی یونیورسال تاریخ پخش نهایی آن را به ۲ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰) منتقل کرده است.

این فیلم تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین سکانس‌های اکشن این فیلم و سبک بصری آن را تحسین کرده‌اند. با این حال آن‌ها فیلم‌نامه این فیلم، کاراکترهای سطحی حاضر در آن و همچنین مباحث اجتماعی که داستان این فیلم به آن‌ها پرداخته را مورد انتقاد قرار داده‌اند. علاوه بر این، برخی از منتقدان نیز بر این باور هستند که از عنصر ترس در این فیلم به خوبی استفاده نشده است.

قسمت پنجم فرنچایز Purge، از ۳۱ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۵۴ از ۱۰۰ را به دست آورد. از این ۳۱ نقد، ۱۵ نقد آن مثبت بوده و ۱۱ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها نقد‌های منفی آن نیز به عدد ۵ رسیده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز بدتر از سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۱۱۵ نقد منتشر شده، تنها توانسته امتیاز متوسط ۴۶ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

با این حال، به نظر می‌رسد که بینندگان از این فیلم تا حدودی راضی هستند چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بالای ۷۸ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: جی آلن جانسون»

این فیلم کارگردانی شده توسط اوراردو گوت، فیلمی سراسر اکشن است و این مورد چیز بدی نیست چرا که فیلم‌نامه نوشته شده برای آن توسط نویسنده‌ قسمت‌های پیشین این سری یعنی جیمز دموناکو، به بررسی مفاهیم عمیق این فیلم نپرداخته (تا از لذت سکانس‌های اکشنش کاسته نشود). نقش‌آفرینی قوی و جذاب بازیگران اصلی این فیلم، توانسته ما را (از سد مشکلات این فیلم) عبور دهد.

«۷۵/۱۰۰  Chicago Sun-Times  |   منتقد: ریچارد روپر»

با تشکر از نحوه کارگردانی با سلیقه اوراردو گوت،‌ فیلم‌نامه مهیج و پرتنش نوشته شده توسط نویسنده‌ قسمت‌های پیشین این سری (جیمز دموناکو) و گروه بازیگری فوق‌العاده حاضر در آن که توانسته‌اند داستان این فیلم را چند پله بالا ببرند،‌ The Forever Purge تبدیل به فیلم پرهیجانی شده که توانسته به‌ خوبی مخاطبان خود را سرگرم کند.

«۷۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: کیتی والش»

اوراردو گوت و جیمز دموناکو چنان آشی را برای مخاطبین خود پخته‌اند که نمی‌توان کاری را به غیر از لذت بردن از حس انتقام حاضر در این فیلم، حتی با وجود نگران‌کننده بودن وحشت‌ها و لذت‌هایش، انجام داد.

«۷۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: جان دفور»

(فیلم The Forever Purge)، فیلم اکشن لذت بخشی است که سرانجام توانسته به پتانسیل اجتماعی-سیاسی خود پی ببرد.

«۶۳/۱۰۰  Reelviews  |   منتقد: جیمز براردینلی»

با توجه به هدایت این پروژه توسط کارگردانی مکزیکی با نام اوراردو گوت، فیلم The Forever Purge موفق شده علی‌رغم تظاهر به ارائه تفسیری سیاسی، به صورت زیرکانه، خشونت و خون و خونریزی‌ای که طرفداران این فرنچایز از آن انتظار دارند را برای مخاطبین خود فراهم کند.

«۵۰/۱۰۰  Screen Rant  |   منتقد: مای عبدالباکی»

فیلم The Forever Purge که پر از ‌صحنه‌های اکشن است، توانسته در برخی مواقع هیجان‌انگیز به نظر برسد ولی (با این حال) به جای پرداختن عمیق‌تر به موضوع خود‌، بسیار سطحی ظاهر شده است.

«۵۰/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی اولکسینسکی»

ایده داستانی سری فیلم‌های Purge، برای اولین بار یا حتی بار دوم بسیار جذاب بود ولی با رسیدن به قسمت پنجم آن، فرمول (داستانی) این فیلم‌ها، به شدت قابل پیش‌بینی شده است.

«۴۲/۱۰۰  The Globe and Mail  |   منتقد: بری هرتز»

زنگ خطر را به صدا درآورید، بچه‌هایتان را مخفی کنید و درهایتان را نیز قفل کنید چرا که فیلم دیگری از فرنچایز Purge از راه رسیده، (فیلمی که) این بار، بسیار کشنده‌تر و احمقانه‌تر از گذشته است.

«۳۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: لنا ویلسون»

در این فیلم، از کلماتی مانند «رؤیای آمریکایی» و «استعمارگری» بدون هیچ فایده‌ای (به صورت مکرر) استفاده شده است. در نهایت فیلم The Forever Purge، به جای پرداختن به روابط مرزی، ‌بیشتر توجه خود را معطوف مسائلی یکنواخت و خسته‌کننده کرده است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.