نظر منتقدین در مورد فیلم ترسناک Old چیست؟

27 July 2021 - 20:00
Old

آیا فیلم جدید ام. نایت شیامالان با عنوان «اولد» توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند؟ در ادامه می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

فیلم ترسناک و روان‌شناختی Old تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده و به نظر می‌رسد که این فیلم نیز، مانند دیگر فیلم‌های ام. نایت شیامالان، فیلمی اختلاف‌برانگیز است.

با وجود این‌که برخی از منتقدین فیلم Old را یکی از خلاقانه‌ترین فیلم‌های تولید شده توسط این کارگردان خوانده‌اند ولی به نظر می‌رسد که طرح داستانی این فیلم، باعث به وجود آمدن واکنش‌های مختلفی از طرف منتقدین شده است.

برخی از آن‌ها، داستان این فیلم را با فیلم بسیار ضعیف این کارگردان با عنوان The Happening مقایسه کرده‌اند در حالی برخی دیگر نیز با تحسین این فیلم، آن را بهترین فیلم تولیدی این کارگردان پس از فیلم Unbreakable نامید‌ه‌اند.

تعدادی از منتقدین نیز، نقش‌آفرینی گروه بازیگری این فیلم به خصوص توماسین مک‌کنزی را مورد تحسین قرار داده‌اند و گفته‌اند که این فیلم، ترکیب فوق‌العاده‌ای از درام خانوادگی با وحشتی بی‌امان است.

فیلم ترسناک Old، از ۴۵ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۵۳ از ۱۰۰ را به دست آورد. از این ۴۵ نقد، ۱۸ نقد آن مثبت بوده و ۲۴ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها سه نقد منفی برای آن ثبت شده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، مشابه سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۱۹۱ نقد منتشر شده در این سایت، تنها توانسته امتیاز متوسط ۵۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

با این حال درست مانند نظرات ضد و نقیض منتقدین درباره این فیلم، به نظر می‌رسد که بینندگان نیز از فیلم جدید ام. نایت شیامالان راضی نیستند چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد متوسط و ضعیف ۵۱ از ۱۰۰ می‌باشد.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۳/۱۰۰  The Film Stage  |   منتقد: گابریل مارسو»

علی‌رغم وحشت‌های بی‌امان و تراژدی‌های (حاضر در این عنوان)، فیلم Old فیلمی بسیار سرگرم‌کننده و تقریباً تجربه‌ای مانند نسیمی خنک و تازه است.

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: میک لاسال»

(با وجود این‌که) فیلم Old در برخی اوقات، فیلمی ناشیانه و مشهود به نظر رسیده ولی (این فیلم در کل) فیلمی متفاوت و عجیب و غریب است و (داستانش) نیز به مبحث اساسی پرداخته است. درست است که فیلم Old با فیلم The Sixth Sense (ام. نایت شیامالان) فاصله بسیاری دارد ولی پس از فیلم The Sixth Sense، بهترین فیلمی می‌باشد که این کارگردان تا به حال تولید کرده است.

«۷۰/۱۰۰  IGN  |   منتقد: رابرت دنیلز»

فیلم Old بهترین فیلم (ساخته شده توسط) ام. نایت شیامالان نیست ولی با این حال عنوانی است که موضوع بلوغ و تکامل را به خوبی نشان داده و بیشتر به جای (پرداختن به) پیچش‌های داستانی و معما‌ها، مباحثی مانند جهان هستی و موضوعاتی پیچیده را مورد بررسی قرار داده است.

«۶۵/۱۰۰  Polygon  |   منتقد: جوشوا ریورا»

فیلم Old، فیلم ترسناک افتضاحی درباره بزرگسالان ولی فیلم بسیاری خوبی درباره فرزندان می‌باشد.

«۶۳/۱۰۰  RogerEbert  |   منتقد: برایان تالریکو»

متأسفانه این فیلم زمانی که تصمیم می‌گیرد توضیحات عقلانی را (درباره داستان عجیب و غریبش) بدهد و ماجراهایش را به یکدیگر متصل کند، در حالی که هیچ لزومی به انجام این کارها نبوده، با کله به زمین می‌خورد. فیلم Old اگر به جای حل کردن و توضیح دادن (داستانش) به مخاطبان خود اجازه می‌داد که پس از ترک کردن سالن سینماها، درباره مضامینش فکر کنند، می‌توانست فیلم بسیار قوی با پایانی مبهم باشد.

«۶۰/۱۰۰  The Irish Time  |   منتقد: دونالد کلارک»

علی‌رغم تمام ماجراهای دیوانه‌کننده‌اش، احساس می‌شود که فیلم Old، مانند قسمتی از سریال Twilight Zone می‌باشد که به اندازه یک فیلم سینمایی به درازا کشیده شده است.

«۶۰/۱۰۰  Screen Rant  |   منتقد: مای عبدالباکی»

فیلم Old قطعاً نوع متفاوتی از فیلم‌های ترسناک است که توانسته حس آرامش و ناامیدی را به یک اندازه (در داستانش) به وجود آورد ولی به تدریج با رها کردن مضامین عمیق خود و در عوض پرداختن به حس هیجان در بخش پایانی‌اش، کم کم تبدیل به فیلمی خسته‌کننده شده است.

«۵۰/۱۰۰  Reelviews  |   منتقد: جیمز براردینلی»

فیلم Old (درست) مانند عنوانش، فیلمی چروکیده، ضعیف و فرتوت است.

«۵۰/۱۰۰  Original Cin  |   منتقد: کیم هیوز»

من رمان گرافیکی Sandcastle که این فیلم براساس آن ساخته شده را نخوانده‌ام، بنابراین نمی‌توان درباره میزان وفاداری این فیلم به منبع الهامش نظر بدهم ولی باور کردنش سخت است که بعضی‌ها این فیلم را، فیلمی برنده و موفق خوانده‌اند.

«۵۰/۱۰۰  Movie Nation  |   منتقد: راجر مور»

این فیلم دارای خنده‌دارترین و مزخرف‌ترین توضیح داستانی است که ام. نایت شیامالان تا به حال (در فیلم‌هایش) ارائه کرده است.

«۴۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: مت میتوم»

فیلم Old، (دارای) مفهومی بسیار جالب و جذاب می‌باشد که به شکل ناامیدکننده و بسیار بدی اجرا شده است. این فیلم در بین فیلم‌های تولیدی ام. نایت شیامالان، بیشتر شبیه به فیلم (بسیار ضعیف) The Happening است تا فیلم (فوق‌العاده) Unbreakable.

«۲۵/۱۰۰  Observer  |   منتقد: رکس رید»

فیلم Old، فیلمی احمقانه است.

«۰/۱۰۰  The Austin Chronicle  |   منتقد: ریچارد ویتکر»

انصافاً فیلم Old حداقل توانسته حس گذر زمان به شکل بسیار سریع را (به خوبی) توصیف کند. به ندرت احساس کرده‌ام که زندگی‌ام (با تماشای فیلمی) در سینما، در حال هدر رفتن باشد.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.