باکس آفیس هفته: سلطنت یک ماهه شانگ چی!

26 September 2021 - 20:17
باکس آفیس هفته: سلطنت یک ماهه شانگ چی!

احتمالا حتی سازندگان فیلم ابرقهرمانی شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎) هم تصورش را نمی‌کردند که فیلم‌شان چنین درخشش خیره‌کننده‌ای را گیشه آمریکا، آن‌هم در دوران کرونا تجربه کرده و به مدت یک ماه، صدرنشین بلامنازع جدول باکس آفیس آمریکا شود.

اما عملکرد فوق‌العاده این فیلم در جدول باکس آفیس که در نهایت منجر به تبدیل شدن این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکا در ایام کرونا (1 سال و نیم اخیر) شد، نشان داد که اگر فیلم با کیفیتی ساخته شود، مردم در دوران کرونا نیز برای دیدن آن به سینما خواهند رفت.

شانگ چی روز جمعه در گیشه به فروش 3.6 میلیون دلاری دست یافت که همین میزان فروش نیز برای آن‌که این فیلم با شکست دادن فیلم بیوه سیاه (Black Widow)؛ به پرفروش‌ترین فیلم سال 2021 در گیشه آمریکا تبدیل شود، کافی بود.

شانگ چی در روز شنبه به فروش 5.9 میلیون دلاری و در روز یکشنبه نیز به فروش 3.7 میلیون دلاری دست یافت تا با افت حدود 39 درصدی نسبت به هفته گذشته و با فروش 13.2 میلیون دلاری، صدرنشین باکس آفیس این هفته شود.

بدین ترتیب این فیلم مجموع فروش خود در آمریکا را از مرز 196 میلیون دلار عبور داد تا با گذشتن از رکورد 183 میلیون دلاری فیلم بیوه سیاه، رکورد دار سال 2021 گیشه آمریکا شود.

همچنین با توجه به روند فوق‌العاده شانگ چی، این فیلم در طی 1-2 هفته آینده نیز با عبور از رکورد 204 میلیون دلاری فیلم پسران بد تا ابد (Bad Boys for Life‎)، به پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکا از سال 2020 تاکنون، تبدیل خواهد شد.

فیلم ابرقهرمانی شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎)

شانگ چی با ادامه این روند، احتمالا با فروش حدود 240 میلیون دلاری، کاری خود را در گیشه آمریکا به پایان خواهد برد و باید دید آیا در پایان سال، این بهترین رکورد باکس آفیس خواهد بود یا که خیر؟

اتفاقی که احتمالا رخ نخواهد داد چرا که تا پایان سال، شاهد انتشار فیلم‌های مطرحی چون زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) که قسمت جدید مجموعه جیمز باند است، فیلم تل‌ماسه (Dune‎) و البته قسمت جدید مجموعه ماتریکس (The Matrix Resurrections) هستیم.

اما اگر این فیلم‌ها نیز موفق به شکست رکورد فیلم شانگ چی نشوند، در ادامه سال، 3 فیلم ابرقهرمانی دیگر منتشر خواهند شد. در ابتدا فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage‎) که هفته آینده اکران خواهد شد و صدر جدول را از فیلم شانگ چی خواهد گرفت.

در ادامه نیز فیلم جاودانگان (Eternals) منتشر خواهد شد و در اواخر سال 2021 نیز شاهد انتشار قسمت پایانی سه‌گانه جدید مرد عنکبوتی با نام مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) خواهیم بود.

اما حتی اگر تمام این فیلم‌ها موفق به شکست رکورد فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه شوند نیز، بازهم این موضوع چیزی از ارزش‌های کاری که این فیلم در ماه سپتامبر سال 2021 انجام داد، کم نخواهد کرد و عوامل سازنده این فیلم می‌توانند به نتیجه کار خود، افتخار کنند.

گرچه سخت است، اما از فیلم شانگ چی عبور کرده و به سایر فیلم‌های برتر هفته نگاه می‌کنیم، جایی که در رده دوم جدول، فیلم ایون هنسن عزیز (Dear Evan Hansen) قرار گرفت که کمپانی یونیورسال امید زیادی به آن داشت اما با فروش 7.5 میلیون دلاری، نتوانست چندان انتظارات را برآورده کند.

فیلم ایون هنسن عزیز (Dear Evan Hansen)

فیلم فوق‌العاده موفق مرد آزاد (Free Guy)، این هفته نیز روند خوب خود را ادامه داد و با افت فروش تنها 19 درصدی مواجه شد. این فیلم این آخر هفته به فروش 4.1 میلیون دلاری دست پیدا کرد تا در رده سوم جدول باکس آفیس هفته قرار گیرد.

در انتها لازم است به این نکته اشاره کنیم که مجموع فروش فیلم‌های این آخر هفته در باکس آفیس آمریکا، بدترین رکورد از اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) امسال بود که دلیل آن، عدم انتشار فیلمی بزرگ (به جز شانگ چی) بود.

مشکلی که البته از هفته دیگر، شاهد آن نخواهیم بود چرا که در ماه اکتبر، هر هفته شاهد انتشار یک یا دو اثر مهم و بزرگ خواهیم بود. فستیوال فیلم‌های سینمایی ماه اکتبر را دو فیلم ونوم 2 و انیمیشن خانواده آدامز 2 (The Addams Family 2)، آغاز خواهند کرد.

رتبهنام فیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
1Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎13.2 میلیون دلار196 میلیون دلار
2Dear Evan Hansen7.5 میلیون دلار7.5 میلیون دلار
3Free Guy4.1 میلیون دلار114 میلیون دلار
4Candyman2.5 میلیون دلار56 میلیون دلار
5Cry Macho2.1 میلیون دلار8 میلیون دلار
6Jungle Cruise1.7 میلیون دلار114 میلیون دلار
7Malignant1.5 میلیون دلار12 میلیون دلار
8CopShop1.2 میلیون دلار4 میلیون دلار
9PAW Patrol: The Movie1.1 میلیون دلار38 میلیون دلار
10Love Story790 هزار دلار 790 هزار دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.