داستان سریال House Of The Dragon در چه مورد است؟

8 October 2021 - 21:19
سریال House Of The Dragon

داستان سریال House Of The Dragon در زمان حکومت تارگرین‌ها و در طی دوره جنگ داخلی رخ می‌دهد.

سریال خاندان اژدها (House Of The Dragon)، پیش‌درآمدی برای سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) محصول شبکه اچ‌بی‌او است. سریال خاندان اژدها در مورد حکومت تارگرین‌ها در طی دوره جنگ داخلی آنها است و ارتباطات زیادی با سریال بازی تاج و تخت دارد.

به دنبال به پایان رسیدن سریال بازی تاج و تخت در سال 2019، شبکه اچ‌بی‌او اعلام کرده که احتمال ساخت چندین نسخه فرعی از مجموعه رمان‌های نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) نوشته جورج آر آر مارتین وجود دارد. در حالی که برخی از این پیش‌درآمدها همچون شب طولانی (The Long Night) کنسل شدند اما تولید سریال خاندان اژدها به سرعت پیش می‌رود تا بار دیگر توجه و هیجان طرفداران سریال بازی تاج و تخت نسبت به این سریال بازسازی شود.

در حالی که در سریال بازی تاج و تخت، خاندان استارک در اولویت بالاتری قرار داشت اما سریال خاندان اژدها قرار است بیشتر به خاندان‌های قدرتمند لنیستر و تارگرین توجه داشته باشد. خاندان استارک در پس زمینه سریال قرار خواهد داشت و تمرکز اصلی سریال بر روی کاراکترهایی از خاندان تارگرین خواهد بود.

سریال بازی تاج و تخت به عواقب پس از نابودی حکومت عالی و قدرتمند خانواده تارگرین پرداخته بود و حال، سریال خاندان اژدها قرار است به بینندگان این فرصت را بدهد تا حکومت و سلطنت خاندان تارگرین را مشاهده کنند. دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت، سه اژدها داشت و در سریال خاندان اژدها، افراد خاندان تارگرین دارای هفده اژدها خواهند بود که به ادامه سلطنت آنها کمک بسیاری کرده است.

سریال بازی تاج و تخت بر اساس مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش است که در زمان ساخت سریال، این مجموعه هنوز تکمیل نشده بود اما سریال خاندان اژدها بر اساس کتاب آتش و خون است که کامل، پر از جزئیات و مجزا است که تمام تاریخچه خاندان تارگرین را بازگو می‌کند. این سریال که در سال 2022 پخش خواهد شد، به دوره پر از جنب و جوشی از وستروس می‌پردازد و در عین حال، تاریخچه خانوادگی طولانی از برخی از کاراکترهای سریال بازی تاج و تخت را ارائه می‌کند.

اتفاقات سریال خاندان اژدها در چه زمانی رخ می‌دهد؟

سریال House Of The Dragon

همانطور که در اولین تریلر منتشر شده برای سریال خاندان اژدها آشکار شد، اتفاقات سریال تقریبا دویست سال پیش از اتفاقات سریال بازی تاج و تخت رخ می‌دهد. سریال خاندان اژدها به برخی از کاراکترهای بزرگسال خاندان تارگرین در طی دوره جنگ داخلی همچون رینیرا تارگرین با بازی اما دآرسی (Emma D’Arcy) می‌پردازد و در عین حال، به طور مختصر به کودکی آنها نیز پرداخته خواهد شد. جنگ داخلی تارگرین‌ها و رقص اژدهایان بین رینیرا و ایگون تارگرین حدود صد و هفتاد سال قبل از سریال بازی تاج و تخت رخ می‌دهد. سریال خاندان اژدها قبل از اینکه به این جنگ داخلی بپردازد احتمالا به بررسی کودکی و رابطه بین اعضای این خانواده خواهد پرداخت تا پیش‌زمینه‌های لازم را برای کاراکترها فراهم نماید.

کاراکترهای اصلی سریال خاندان اژدها کیستند؟

سریال House Of The Dragon

همانطور که قبلا اشاره شده، خاندان لنیستر و استارک از جمله کاراکترهای جزئی در سریال خاندان اژدها هستند، بنابراین، این سریال بر روی اعضای خاندان تارگرین و متحدین آنها در جنگ داخلی تمرکز دارد. شخصیتی که احتمالا قهرمان و شخصیت اصلی سریال خواهد بود، رینیرا تارگرین، بزرگترین فرزند شاه ویسریس اول است که به دنبال مرگ برادران بزرگتر خود به عنوان وارث شاه نامیده شده است. رینیرا از همان زمان برای بدست آوردن جایگاه ملکه آموزش دیده و حتی پس از ازدواج دوباره شاه ویسریس اول و داشتن فرزند پسر، عنوان جانشینی را حفظ کرده بود.

زمانی که ویسریس می‌میرد، رینیرا توسط دیمین و دیگر حامیانش به عنوان ملکه تاجگذاری می‌کند اما این موضوع توسط برادر جوان‌تر و ناتنی‌اش به نام ایگون دوم با چالش روبه‌رو می‌شود. یکی دیگر از کاراکترهایی که زیاد مورد بحث است، برادر جوان‌تر شاه ویسریس اول و عموی شاهدخت رینیرا تارگرین به نام دیمین تارگرین با بازی مت اسمیت (Matt Smith) است. همانند دیگر تارگرین‌ها، او رابطه پیچیده‌ای با برادرش و ادعایش نسبت به تاج و تخت دارد. هر چند، در نهایت دیمین با برادرزاده خود یعنی رینیرا ازدواج می‌کند و نقشی مهم در جنگ داخلی پیش‌رو دارد.

یکی دیگر از کاراکترهای اصلی سریال خاندان اژدها، آلیسنت هایتاور، دومین همسر شاه ویسریس اول است که از او چندین پسر دارد. او رقابتی بسیار جدی با دختر شاه ویسریس اول دارد و قصد دارد تا به حکومت دست پیدا کند. پدر او، آتو هایتاور، که نقشی کلیدی در سریال خاندان اژدها دارد، دست پادشاه یا وزیر اعظم شاه ویسریس اول است که از دختر و نوه خود برای بدست آوردن تاج و تخت حمایت می‌کند.

یکی دیگر از کاراکترهای سریال، کورلیس ولاریون ملقب به مار دریایی یا سی اسنیک است. او به عنوان یک دریانورد ماهر، رهبری خاندان ولاریون را در دست دارد. کورلیس با رنیس تارگرین، عموزاده شاه ویسریس اول، ازدواج می‌کند اما پسر آنها به نام لنور قبل از اینکه به سلطنت برسد، از دنیا می‌رود. لنور، همسر اول رینیرا تارگرین بوده است و احتمالا فرزندانی نیز داشتند. کورلیس به دنبال تحقیرهایی از سوی شاه ویسریس، با دیمین و رینیرا همکاری می‌کند.

داستان سریال خاندان اژدها در مورد چیست؟

سریال House Of The Dragon

داستان سریال خاندان اژدها در نهایت به جنگ داخلی بین خاندان تارگرین خواهد پرداخت، جنگی که به عنوان رقص اژدهایان شناخته می‌شود و به مدت دو سال بین سال‌های 129 تا 131 ادامه داشته است. پس از مرگ شاه ویسریس، دختر بزرگ و جانشین بر حق وی به نام رینیرا تارگرین با بزرگترین پسر شاه از همسری دیگر به نام آیگون دوم برای دست یافتن به تخت آهنین با یکدیگر رقابت می‌کنند. رقص اژدهایان، وستروس و هفت پادشاهی را به دو جناح تقسیم می‌کند. سبزها طرفدار آیگون دوم و سیاه‌ها طرفدار رینیرا هستند.

رینیرا به همراه دیمین، پسری جوان به نام ایگون داشتند. به دنبال مرگ شاه ویسریس اول، جلسه‌ای برگزار شد تا در مورد جانشینی شاه توسط رینیرا یا ایگون دوم تصمیم‌گیری شود و همین سبب شکل‌گیری دو جناح شده بود. برای یک هفته، مرگ ویسریس از رینیرا پنهان شده بود و همین زمانی کافی به ایگون دوم داده بود تا مدعی پادشاهی شود. زمانی که رینیرا متوجه خیانت خواهر و برادرانش و همچنین حامیانش می‌شود، به دنبال گرفتن انتقام است و همین سبب یک جنگ داخلی می‌شود که وستروس را به دو قسمت تقسیم کرده است.

سریال خاندان اژدها چگونه به سریال بازی تاج و تخت مرتبط می‌شود؟

سریال House Of The Dragon

سریال خاندان اژدها، جزئیات بسیار زیادی در مورد تاریخچه خانوادگی دنریس تارگرین بازگو می‌کند. علاوه بر این، در مورد تاریخچه خانوادگی جان اسنو نیز اطلاعاتی آشکار می‌شود، کسی که بعدا معلوم شد که پسر قانونی ریگار تارگرین و لیانا استارک است. از آنجا که اتفاقات سریال خاندان اژدها دویست سال قبل از سریال بازی تاج و تخت رخ می‌دهد، پس هیچ کاراکتری بین دو سریال یکسان نخواهد بود اما روابط، خیانت‌ها و اتحاد در این سریال در مورد ارتباطات و رفتار کاراکترها در سریال بازی تاج و تخت اطلاعات بیشتری می‌دهد.

در تریلر منتشر شده برای سریال خاندان اژدها، یک ارتباط مخفی و محتمل با سریال بازی تاج و تخت وجود دارد. در تصویری از این تریلر، خنجری با فولاد والریانی در دستان الیسنت هایتاور دیده می‌شود. این خنجر بسیار شبیه به خنجری است که برای حمله و کشتن برن در فصل اول سریال استفاده شده بود. بعدا نیز آریا استارک از این خنجر برای کشتن شاه شب در فصل هشتم بهره گرفت. با توجه به تریلر و به نمایش درآمدن پرچم‌های خاندان استارک و تاریل، مطمئنا سریال خاندان اژدها تاحدودی به خاندان تاریل و استارک خواهد پرداخت. هر چند، هنوز مشخص نیست که نقش آنها در این سریال و اتفاقات آن تا چه اندازه مهم و بزرگ است.

سریال خاندان اژدها قرار است در سال 2022 میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش شود. نظر شما در مورد این سریال چیست؟

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.