شان پن می‌گوید کریس نولان هرگز نقش جوکر را به او پیشنهاد نداده است

30 March 2018 - 12:40

شان پن (Sean Penn)  گفته اگر هم کریستوفر نولان (Christopher Nolan) او را برای نقش جوکر در فیلم The Dark Knight «شوالیه‌ی تاریکی» در نظر داشته، هرگز چیزی به او نگفته است. در پایان فیلم Batman Begins «بتمن می‌آغازد» به ورود جوکر در قسمت بعدی اشاره می‌شود. بازیگرانی نظیر آدریان برودی (Adrian Brody)، کریسپین گلاور (Crispin Glover) و پل بتانی (Paul Bettany) برای ایفای این نقش در نظر گرفته شده بودند. نولان به جای این بازیگران با انتخاب هیث لجر (Heath Ledger) همگان را غافل‌گیر کرد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

لجر به طرز تراژیکی پیش از اکران فیلم «شوالیه‌ی تاریکی» درگذشت و نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌اش در قالب کاراکتر جوکر به سرعت به نمونه‌ای مثال‌زدنی تبدیل شد. او پس از مرگش جایزه‌ی اسکار نقش مکمل مرد را برای ایفای این نقش دریافت کرد. اکنون تصور بازیگر دیگری در قالب کاراکتر جوکر کار بسیار دشواری است اما گفته شده که در واقع شان پن انتخاب اول نولان بوده اما او این نقش را رد کرده است.

به نظر می‌رسد که ماجرا این‌گونه نبوده است چراکه شان پن در مصاحبه‌ای با Happy Sad Confused گفته که اگرچه در طول این سال‌ها برای حضور در فیلم‌های پربودجه پیشنهاداتی داشته اما «شوالیه‌ی تاریکی» یکی از آن‌ها نبوده است.

چنین چیزی را به یاد ندارم. اگر هم نولان مرا در نظر داشت، هرگز چیزی در این باره به من نگفت. جک نیکلسون (Jack Nicholson) کار بی‌نظیری انجام داد و سپس هیث لجر از راه رسید و نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ای ارائه داد. گوش کنید، بله، در طول این سال‌ها من پشنهاداتی برای حضور در فیلم‌هایی داشتم که به آثار بسیار موفقی در سینمای ژانر تبدیل شدند و در بیش‌تر موارد وقتی خودم را در آن‌ها تصور می‌کنم متوجه می‌شوم که با حضور من نمی‌توانستند به آثار موفقی در سینمای ژانر تبدیل شوند.

پن در دوران کاری‌اش غالبا از حضور در بلاک‌باسترها خودداری کرده است و در حالی که بدون شک او می‌توانست ابعاد منحصربه‌فردی را به کاراکتر جوکر بیفزاید اما همچنان تصور بازیگری غیر از لجر در قالب جوکر دشوار است.

کاراکتر جوکر نهایتا در سال ۲۰۱۶ با فیلم Suicide Squad «جوخه‌ی خودکشی» و نقش‌آفرینی جرد لتو (Jared Leto) به پرده‌ی سینماها بازگشت. برخی از طرفداران رویکرد گنگستری لتو نسبت به این تبهکار را دوست داشتند در حالی که برخی دیگر آن را تنفرآمیز یافتند. حضور کوتاه جوکر در این فیلم جنجال‌برانگیز شد چراکه تریلرهای فیلم نوید حضور پررنگ جوکر را می‌داد اما پس از تدوین نهایی جوکر تنها ۱۰ دقیقه در فیلم حضور دارد. لتو نیز از میزان بالای حذف‌شدگیِ مربوط به صحنه‌هایش در این فیلم غافل‌گیر شد.

بازگشت لتو برای ایفای دوباره‌ی نقش جوکر مشخص نیست اما در حال حاضر کمپانی برادران وارنر مشغول کار بر روی پروژه‌ای مختص به جوکر با درجه‌ی آر (R) به کارگردانی تاد فیلیپس (Todd Philips) است. هم‌اکنون خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) بازیگر محبوب برای این نقش است اما او اخیرا در مصاحبه‌ای اطلاع از چنین پروژه‌ای را انکار کرده است. تامی ویزو (Tommy Wiseau) کمپینی برای تصاحب این نقش به راه انداخته است اما به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر در این مورد فینیکس را به او ترجیح بدهد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.