حضور Neil Gaiman در اقتباس تلویزیونی Gormenghast

6 April 2018 - 10:00

نیل گِیمن (Neil Gaiman) و آکیوا گلدزمن  (Akiva Goldsman) درحال پیوستن به گروهی برای تولید سریالی تلویزیونی بر‌اساس کتاب سه‌گانه گورمنگاست (The Gormenghast Trilogy) نوشته مروین پیک (Mervyn Peake) برای کمپانی FremantleMedia هستند. نیل گِیمن (Neil Gaiman) نویسنده مشهور آثار تخیلی و وحشتناک است که برای اولین‌ بار در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی، نام خود را با نوشتن مجموعه کتاب‌های کامیک سندمن (Sandman) که توسط انتشارات DC و تحت نام تجاری ورتیگو (Vertigo) منتشر شدند، بر سر زبان‌ها انداخت. او در ادامه رمان‌های خدایان آمریکایی (American Gods)، کورالاین (Coraline) و کتاب گورستان (Graveyard Book) را به چاپ رسانید. وی همچنین در سال‌های اخیر به یکی از غنائم تلویزیون تبدیل شده است؛ چرا که او چندین قسمت از سریال Doctor Who (دکتر هو) و همچنین سریال American Gods (خدایان آمریکایی) را برای FremantleMedia و Starz نویسندگی کرده است. با سینماگیمفا همراه باشید.

اخیرا، گِیمن به عنوان نویسنده Good Omens (نشانه های خوب) که مینی سریال استودیو آمازون براساس رمانی نوشته او و تری پراچت (Terry Pratchett) است، فعالیت می‌کند و همچنین پس از کنار کشیدن برایان فولر (Bryan Fuller) و مایکل گرین (Michael Green) از نویسندگی سریال American Gods (خدایان امریکایی)، این وظیفه را نیز بر عهده گرفته است. از سوی دیگر، گِیمن گفته است که زمانی تمام تمرکز خود را برای پروژه Gormenghast خواهد گذاشت که مینی سریال Good Omens (نشانه های خوب) تمام شود و مسئولیت نمایش فصل دوم سریال American Gods (خدایان آمریکایی) را نیز تماما به جسی الکساندر (Jesse Alexander) سپرده باشد. هرچند، این بدان معنا نیست که او به طور کامل از تلویزیون دور شده است.

پایگاه خبری ددلاین (Deadline) گزارش داده است که گِیمن در این پروژه در فعالیتی غیر از نوشتن و به عنوان سازنده اجرایی در کنار برنده اسکار، آکیوا گلدزمن (Akiva Goldsman)، همکاری خواهد کرد. براساس این گزارش، Fremantle، حق امتیاز نمایش هر پنج رمان Gormenghast را داراست؛ از جمله سه‌گانه اولیه مروین پیک شامل Titus Groan، Gormenghast و Titus Alone، رمان پسری در تاریکی (Boy In Darkness) و رمان Titus Awakes که پس از مرگش منتشر شده و زنش نیز در به پایان‌ رساندن آن نقش داشته است. گِیمن همچنین بیانیه‌ای در مورد این موضوع صادر کرده که در آن به ستایش کتاب‌های مروین پیک و اهمیت آن‌ها در ادبیات تخیلی پرداخته است که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید:

هیچ چیز در ادبیات به شاهکاری رمان‌های Gormenghast نوشته مروین پیک وجود ندارد. آن‌ها توسط یک استاد که هنرمند نیز هست، نوشته شده‌اند و ما را به یک قلعه باستانی به بزرگی یک شهر با قهرمانان و خائنین و مردمانی می‌برند که فراموش کردن آن‌ها غیرممکن است. قطعا دلیلی وجود داشته که طرفداران ژانر تخیلی، دو کتاب سه‌گانه در دهه شصت میلادی را با آغوش باز پذیرفته‌اند: یکی ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) و دیگری Gormenghast. این افتخاری است برای تلویزیون که فرصتی دست داده است تا اقتباسی از آثار مروین پیک مستعد و منحصر به فرد را به نمایش درآورد.

اولین کتاب از سه‌گانه Gormenghast که از سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۹ میلادی انتشار یافت، راجع‌ به ساختمانی عظیم مربوط به دوران گوتیک بود که قلعه Gormenghast و ساکنان آن محسوب می شد و Titus وارث تاج و تخت،  Flayخدمتکار وفادار پدرش و Steerpike پسر آشپز در آن حضور داشتند. جاناتان ریس میرز (Jonathan Rhys Meyers) و کریستوفر لی (Christopher Lee) به ترتیب نقش Steerpike و Flay را در مینی سریال چهار قسمتی شبکه BBC که براساس دو کتاب اول Gormenghast ساخته شده بود، بازی می‌کردند. درهرحال، انتخاب بازیگران اقتباس جدید Gormenghast هنوز صورت نگرفته است و جستجوها در حال انجام است تا تیمی قوی برای ساخت سری اول آن انتخاب شوند.

با توجه به سابقه درخشان همکاری گِیمن با کمپانی FremantleMedia در تولید و پخش فصل اول سریال American Gods (خدایان آمریکایی)، همکاری مجدد آن‌ها در پروژه Gormenghast می‌تواند اتفاق خوبی باشد. گلدزمن نیز در ده سال گذشته، در پروژه‌هایی چند با تلویزیون همکاری داشته است مانند سریال Fringe و Star Trek: Discovery. بنابراین سریال Gormenghast نیز به لیست اقتباس‌های فانتزی تلویزیون مانند سریال His Dark Materials (نیروی اهریمنی‌اش) شبکه BBC و Kingkiller Chronicle (سرگذشت شاه‌کش) شبکه Showtime اضافه خواهد شد. در آینده اخبار بیشتری را در مورد ساخت این سریال با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.