شرکت Roku برنامه‌های استریمینگ Quibi را خریداری کرد

10 January 2021 - 14:12
کمپانی Quibi

Quibi می‌‌گوید: من هنوز نمرده‌ام. سرویس استریمینگ Quibi این بار با تمام محتویات خود بازگشته است.

پلتلفرم Quibi درست مانند شوالیه سیاه در فیلم Black Knight in Monty Python and the Holy Grail، هنوز نمرده است. این سرویس پخش که برای فیلم‌ها و سریال‌های کوتاه‌ خود (حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای) ۱٫۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود، در ماه دسامبر به خاطر تعداد کم مشترکین تعطیل شد. اما محتواهایی که برای نمایش در این پلتفرم ساخته شده بود توسط کمپانی Roku که امروز اعلام کرد حق پخش جهانی آن‌ها را به دست آورده است، زنده می‌‌مانند.

این معامله تقریبا همه نمایش‌های Quibi را به جز برخی از برنامه‌های روزانه، وارد استریمر Roku می‌‌کند. اما با اندکی پیچیدگی، Roku امتیاز همان معامله‌های اصلی‌ای را که با سازندگان Quibi انجام شد، کسب کرد. مدیر Quibi یعنی جفری گاتزنبرگ (Jeffrey Katzenburg) با قول این که حقوق نمایش هر سازنده پس از هفت سال به آن‌ها باز خواهد گشت، لیستی از افراد مستعد جمع کرد. یعنی بعد از هفت سال، مهم نیست چه پیش می‌آید، آن‌ها صاحب نمایش خود خواهند شد. این معامله در Roku باقی خواهد ماند، بنابراین اگر هوس کردید محتویات Quibi را برای یک دهه تماشا کنید، شاید بخواهید آن را در هفت سال اول بارگیری کنید.

اواخر امسال، نمایش‌های Quibi به صورت رایگان دراستریمر Roku همراه با تبلیغات و در کانال Roku در دسترس خواهند بود.

Quibi، از لحاظ تئوری، یک ایده کاملا مستحکم بود. ریسک بزرگ کاتزنبرگ این بود که مردم می‌خواستند هنگام رفتن سر کار، محتویات این پلتفرم را تماشا کنند؛ بنابراین او فیلم‌ها و سریال‌هایی را ساخت که بتوان آن‌ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در تلفن همراه مشاهده کرد. Quibi درست هنگام همه‌گیری ویروس کرونا راه‌اندازی شد؛ اما حتی بدون در نظر گرفتن همه‌گیری، من شک دارم که مردم بخواهند در چنین سرویس پخشی ثبت‌نام کنند.

بعضی از نمایش‌های Quibi جالب بودند مثلا دلخوشی‌های کمدی پائولا پل در Mapleworth Murders، سریال The Stranger یک مجموعه مهیج و روان‌شناختی با بازی دین دی‌هان (Dane DeHaan) و میا واشیکوفسکا (Mia Wasikowska) و سریال Dishmantled یک برنامه آشپزی رقابتی، که یکی از بهترین سریال‌هایی بود که من تا به حال دیده‌ام.

خب حالا شما مالک این نمایش‌ها هستید. Quibi ممکن است کارش تمام شده باشد ولی محتویات آن هنوز در استریمر Roku باقی می‌‌مانند.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.