کمپانی Roku در حال مذاکره برای خرید پلتفرم Quibi است

4 January 2021 - 13:33
پلتفرم Quibi

آرشیو گسترده محتواهای فرم کوتاه Quibi ممکن است خانه جدیدی (کمپانی Roku) پیدا کرده باشد. در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

طبق گزارش Wall Street Journal، کمپانی Roku در آستانه معامله برای خرید کاتالوگ محتوای Quibi است. Quibi پلتفرم پخش فرم کوتاه موبایل است که توسط جفری کاتزنبرگ (Jeffrey Katzenberg) و مگ ویتمن (Meg Whitman) در ماه آوریل راه‌اندازی شده است.

طبق گزارش WSJ، کمپانی Roku به حق محتوای Quibi دست می‌یابد اما جزئیات دقیق و شرایط مالی قرارداد پیشنهادی فاش نشده است و این امکان وجود دارد که معامله کامل نشود.

سرمایه گذاری ۱٫۷۵ میلیارد دلاری کاتزنبرگ و ویتمن قرار بود رویه عرضه سریال‌ها و فیلم‌هایی که بین ۱۰ دقیقه یا کمتر ارائه می‌شدند را تغییر دهد. در ژانویه سال ۲۰۲۰ این زوج محتوای طرح turnstyle (گیت‌هایی برای عبور انفرادی) خود را به اشتراک گذاشتند که پروژه‌هایی با استعداد بالای هالیوودی مثل: گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، آنتوان فوکوا (Antoine Fuqua)، ریز ویترسپون (Reese Witherspoon)، آنا کندریک (Anna Kendrick)، لیام همسورث (Liam Hemsworth)، سوفی ترنر (Sophie Turner) و برخی دیگر از بازیگران را به تصویر می‌کشید. هیاهو و سروصدای پلتفرم جدید در جشنواره فیلم Sundance، جایی که به مردم اجازه داده شد که برنامه جدید را آزمایش کنند، ادامه یافت.

پس از راه‌اندازی، Quibi خیلی مورد توجه قرار نگرفت و در ماه اکتبر اعلام شد که آن‌ها در حال تعطیل کردن هستند. آن‌ها به طور رسمی در ۱ دسامبر (۱۱ آذر) بازار خود را تعطیل کردند.

در برخی از معاملات Quibi، تهیه‌کنندگان با Quibi همکاری کردند تا نمایش‌های خود را به مدت هفت سال در این پلتفرم منتشر کنند. طبق گزارش WSJ، قرارداد‌هایی وجود داشت که بیان می‌کرد محتوا نمی‌تواند در سیستم عامل‌های دیگر به اشتراک گذاشته شود. مفاد قرارداد Roku مانع از پخش محتوای شرکت نمی‌شود.

منبع: Deadline

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.