چرا فیلم Black Panther 2 باید در رابطه با مبارزه بین واکاندا و اونجرز باشد؟

25 January 2021 - 13:13
فیلم Black Panther 2

امکان دارد که وقایع رخ داده در فیلم‌های Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame، کشور واکاندا را در مقابل گروه ابرقهرمانی Avengers قرار داده باشد و بدین ترتیب مخاطبان شاهد درگیری هیجان‌انگیز احتمالی بین این دو گروه در فیلم Black Panther 2 باشند.

در فیلم Spider-Man: Far From Home، به موضوع ناپدید شدن ۵ ساله کاراکتر مرد عنکبوتی پس از اتفاقات فیلم Avengers: Infinity War بسیار کمتری از چیزی که نسبت به از آن انتظار می‌رفت پرداخته شده بود و همچنین در داستان این فیلم به تأثیر از دست رفتن ابرقهرمان‌های بزرگی از جمله مرد آهنی و کاپیتان آمریکا پس از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame نیز بسیار کمتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد توجه شده بود. البته در این فیلم استثنایی نیز وجود دارد چرا که به عینک EDITH که تونی استارک (مرد آهنی) برای پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) به یادگار گذاشته بود نیز توجه بسیاری شده بود.

امیدواریم که به این‌گونه موارد در فاز ۴ دنیای سینمایی مارول توجه بیشتری شود تا بتواند پایان مناسبی را برای خط داستانی داستان فاز ۳ فراهم کند. البته امکان دارد که عواقب بشکن تانوس و مبارزه او با این کاراکترها، تأثیر بسیار جالبی را در شکل گرفتن آینده دنیای سینمایی مارول داشته باشد. واضح‌ترین تغییر به وجود آمده در دنیای سینمایی مارول پس از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame، نحوه دگرگون شدن جامعه ابرقهرمانی پس از دست رفتن کاراکترهای مرد آهنی و کاپیتان آمریکا بوده است. در عین حال نیز، تأثیرات احتمالی دیگری بر روی گروه ابرقهرمان‌ها نیز وجود خواهد داشت که ممکن است به راحتی قابل تشخیص نباشد.

به عنوان مثال اگرچه مردم کشور واکاندا بدون شک از حیاتی بودن قدرت نظامی کشور خود و همچنین تکنولوژی‌شان در آخرین مبارزه با تانوس آگاه بوده‌اند، ولی امکان دارد استفاده گروه اونجرز از این کشور به عنوان میدان رزمشان در فیلم Avengers: Infinity War مزه تلخی را در دهان مردم این کشور باقی گذاشته باشد.

احتیاجی به گفتن نیست که کشور واکاندا در این مبارزه به طور گسترده‌ای آسیب دیده و همچنین به نظر بعید رسیده که گروه اونجرز برای بازسازی این کشور به آن‌ها کمک‌های مالی یا فیزیکی کرده باشد. علاوه بر آن، بحث در رابطه با اینکه آیا لزومی به نظارت در کارهای ابرقهرمان‌ها توسط دولت کشورها وجود دارد یا خیر نیز در فیلم Captain America: Civil War به طور مفصل مطرح شده بود و اکنون امکان دارد که پس از پی بردن به عواقب اتفاقاتی که در فیلم Avengers: Infinity War در کشور واکاندا رخ داده نیز به این سؤال توجه بسیار بیشتری شود.

مورد عمیقاً ناامیدکننده‌ای در مورد حقیقت استفاده ناخواسته از منابع کشور واکاندا توسط ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول و همچنین تردید نداشتن به عواقب کارشان در مورد قربانی کردن این کشور و مردمانشان وجود دارد. آوردن کاراکتر ویژن به کشور واکاندا در فیلم Avengers: Infinity War، این کشور را تبدیل به هدفی برای ارتش تانوس کرده بود و حتی تعداد بسیاری از واکاندایی‌ها نیز در مبارزه عظیم فیلم Avengers: Endgame جان خود را از دست دادند.

موضوع یکی از درگیری‌ها و کشمکش‌های کلیدی در داستان فیلم Black Panther، این بوده که آیا باید کشور واکاندا موجودیت خود را به دیگر کشورها نشان داده و علوم و تکنولوژی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارد یا اینکه انجام چنین کارهایی جان مردم این کشور را به خط می‌اندازد؟ کسانی که در این فیلم به مورد دوم توجه داشته‌اند، اکنون با توجه به اتفاقات فیلم‌های Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame بیشتر از پیش به انتخاب خود یقین پیدا کرده‌اند.

نه تنها امکان دارد این مورد باعث به وجود آمدن جنگ‌های داخلی بیشتری در کشور واکاندا شود بلکه احتمال بالایی نیز وجود دارد که این کشور گروه اونجرز را به عنوان دشمن خود بشناسد، مخصوصاً اینکه پس از اتفاقات دو فیلم نام برده شده، نه مرد آهنی و نه کاپیتان آمریکایی زنده مانده تا بتوانند به عنوان عامل به وجود آمدن صلحی در این کشور عمل کنند.

با تشکیلات فعلی گروه اونجرز، بسیار سخت است که تصور کنیم کسی بین آن‌ها بتواند رابطه به وجود آمده بین این کشور و این گروه را ترمیم کند، البته تنها کسی که مدت زیادی را در این کشور سپری کرده و موفق شده با مردم آن ارتباط مثبتی را برقرار کند، کاراکتر باکی بوده ولی با این حال، به احتمال بسیار زیاد او موفق نخواهد شد که نقش دیپلماتی را برای ایجاد صلح بین این کشور و گروه اونجرز بازی کند.

پس از آرام شدن اوضاع در پی وقایع فیلم Avengers: Endgame، امکان دارد که موضوع مهم سابقه بد گروه اونجرز در مورد صدمه زدن به مردم عادی در طی مبارزه‌هایشان و همچنین بی‌اعتنایی آن‌ها به کشور واکاندا بار دیگر تبدیل به موضع مهمی شود. با توجه به اینکه فیلم Black Panther 2 به کشور واکاندا بیشتر خواهد پرداخت، منطقی به نظر می‌رسد که این فیلم به بحث درگیری‌های پیش‌آمده توسط گروه اونجرز و تأثیر آن بر روی کشور واکاندا نیز بپردازند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.