مورد انتظارترین و بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ | بخش اول

6 February 2021 - 16:30

دلایل بسیاری وجود دارد برای این که چرا سال ۲۰۲۱ و واکسن ویروس کرونا مانند نفسی تازه می‌باشد. در سال ۲۰۲۰ بود که جعبه پاندورا باز شد و شیوع ویروس کرونا صنعت سینما را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرد. ایده پخش فیلم‌ها نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است.

بیشتر فیلم‌های سال ۲۰۲۰ با تأخیر مواجه شدند و با انتقال تاریخ اکران برخی از این فیلم‌های تأخیر خورده به سال ۲۰۲۱، امسال تبدیل به سالی بسیار شلوغ برای پخش فیلم‌های سینمایی شده است.

در این حین، برخی از کمپانی‌ها نیز تصمیم گرفتند که به جای تأخیر دادن فیلم‌هایشان (کمپانی برادران وارنر)، آن‌ها را به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در شبکه‌های اینترنتی به نمایش بگذارند. در این مورد بحث‌های زیادی صورت گرفته ولی برای مخاطبانی که به شدت دنبال فیلم‌های بزرگ هستند، مسیر پخش فیلم‌ها در سال ۲۰۲۱ بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

با پخش فیلم‌هایی از فیلم‌سازان مشهور مانند وس اندرسن (Wes Anderson)، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و همچنین کمپانی مارول و سری فیلم‌های جیمز باند، سال ۲۰۲۱ سال بسیار بزرگی برای صنعت سینما خواهد بود.

لیستی از مورد انتظارترین فیلم‌هایی که برای پخش در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی‌ شده‌اند را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

فیلم I Care a Lot

فیلم I Care a Lot

رزمند پایک (Rosamund Pike) بازیگر مشهور بریتانیایی آماده است که در داستان فیلم آینده کمپانی نتفلیکس با عنوان I Care a Lot به مبارزه بپردازد. پایک در این فیلم در نقش قیم منصوب شده توسط دادگاه با نام مارلا حاضر شده است که یاد گرفته چگونه می‌تواند سیستم قضایی را به بازی بگیرد و اساساً با تحت فشار قرار دادن سالمندان، اقدام به فروختن اموال آن‌ها کند. تنها ایراد این قضیه این است که مارلا سرانجام در مسیر خود، با خانمی از همه‌جا بی‌خبر روبه‌رو می‌شود که ثروت عظیمش، کار او را بسیار پیچیده‌تر کرده و ممکن است که ارزش دردسرهایش را نداشته باشد.

این فیلم قرار است که در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ (یکم اسفند ماه ۱۳۹۹) در شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش گذاشته شود.

فیلم Nomadland

فیلم Nomadland

کارگردان چینی نامزد دریافت جایزه اسکار با نام کلویی ژائو (Chloé Zhao) برای مدت‌ها است که در صنعت سینما مشغول به کار بوده ولی با این حال سال ۲۰۲۱، شلوغ‌ترین سال او خواهد بود چرا که این کارگردان پروژه‌های بزرگی را برای امسال آماده کرده است.

نه تنها او یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های کمپانی مارول با نام The Eternals را کارگردانی کرده بلکه او تقریباً یکی از موردعلاقه‌ترین کارگردان‌هایی می‌باشد که قرار است در مراسم اسکار امسال برای کارگردانی و کار فوق‌العاده‌اش در فیلم Nomadland برای به دست آوردن جایزه بهترین کارگردان رقابت کند. فیلم Nomadland داستان زنی بی‌پروا و عجول با نقش‌آفرینی فرانسیس مک‌دورمند (Frances McDormand) که در ون (نوعی ماشین) خود زندگی می‌کند را روایت خواهد کرد.

این فیلم برای پخش در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

فیلم Morbius

فیلم Morbius

مثل این که بازی در نقش جوکر برای جرد لتو (Jared Leto) کافی نبوده چرا که او قرار است در نقش کاراکتری در دنیای مارول نیز حاضر شود. لتو در این فیلم در نقش کاراکتری با نام مایکل موربیوس نقش‌آفرینی کرده که این کاراکتر زیست‌شیمی‌دانی (دانشمندانی هستند که در زیست‌شیمی (بیوشیمی) آموزش دیده‌اند) است که در حین آزمایشی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود و به صورت اتفاقی نمونه خونی را به خودش تزریق می‌کند که قابلیت‌هایی شبیه قدرت‌های خون‌آشام‌ها را به او می‌دهد.

اگر داستان این فیلم طبق کمیک بوک‌ها پیش برود، می‌توان انتظار داشت که این کاراکتر به‌زودی با مرد عنکبوتی تام هالند (Tom Holland) نیز دیداری داشته باشد.

این فیلم قرار است که در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹) در سینماها پخش شود.

فیلم No Time to Die

فیلم No Time to Die

انتظارها برای پخش این فیلم بسیار مسخره‌آمیز بوده است. آخرین فیلم جیمز باند دنیل کریگ (Daniel Craig) در حین ساختش با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به صدمات جسمی رخ داده در سر صحنه ساخت این فیلم اشاره کرد ولی با این حال قرار است (امیدواریم، شاید) که بیست و پنجمین فیلم از فرنچایز جیمز باند در ماه آوریل امسال سرانجام به نمایش گذاشته شود. در این قسمت از فیلم‌ جیمز باند، شامل کاراکتر دیگری در نقش ۰۰۷ نیز خواهیم بود.

این فیلم برای پخش در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.

فیلم A Quiet Place Part II

فیلم A Quiet Place Part II

امیلی بلانت (Emily Blunt) در این فیلم ترسناک، بار دیگر در نقش رئیس خانواده‌اش حاضر خواهد شد که برای فرار کردن از دست موجوداتی که با استفاده از صدا به شکار دیگران می‌روند مخفی شده‌اند. قسمت اول این فیلم بسیار پرطرفدار در سال ۲۰۱۸ در سینماها پخش شده بود. در قسمت دوم این فیلم، خانواده او این بار راهی منطقه‌ای امن می‌شوند ولی به سرعت درمی‌یابند که این موجودات تنها خطری نیستند که بقای آن‌ها را تهدید می‌کنند.

این فیلم قرار است که در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش گذاشته شود.

فیلم Last Night in Soho

فیلم Last Night in Soho

این فیل توسط ادگار رایت (Edgar Wright) کارگردانی شده و کار نوشتن فیلم‌نامه آن را نیز خود او انجام داده است. در این فیلم، آنیا تیلور-جوی (Anya Taylor-Joy) در نقش خانمی ظاهر می‌شود که موفق شده با سفر در زمان به دهه ۱۹۶۰ برود ولی ماجراجویی سرگرم‌کننده او به سرعت چرخشی بسیار ترسناک به خود می‌گیرد.

این فیلم برای پخش در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ در سینماها برنامه‌ریزی شده است.

فیلم The French Dispatch

فیلم The French Dispatch

وقتی که نوبت به فیلم‌های مدعی دریافت جایزه اسکار می‌رسد، فیلم The French Dispatch از نظر منتقدین همیشه در بالای لیست این فیلم‌ها قرار گرفته است. متأسفانه مانند دیگر فیلم‌ها، پخش این فیلم نیز به سال ۲۰۲۱ منتقل شده است. فیلم The French Dispatch توسط وس اندرسن (Wes Anderson) کارگردانی شده و این فیلم، نامه‌ی عاشقانه‌ای به روزنامه‌نگارانی است که در قرن بیستم در روزنامه آمریکایی در شهر پاریس مشغول به کار بوده‌اند و داستانش در طی سه خط داستانی متفاوت روایت خواهد شد.

از بازیگران بزرگ حاضر در این فیلم می‌توان به بنیسیو دل تورو (Benicio del Toro)، آدرین برودی (Adrien Brody)، تیلدا سوینتن (Tilda Swinton)، لئا سیدو (Léa Seydoux)، فرانسیس مک‌دورمند (Frances McDormand)، تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)، لینا خدری (Lyna Khoudri)، جفری رایت (Jeffrey Wright)، ماتیو آمالریک (Mathieu Amalric)، استیو پارک (Steve Park)، بیل مری (Bill Murray) و اوون ویلسون (Owen Wilson) اشاره کرد.

این فیلم قرار است که در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش درآید.

Black Widow

فیلم Black Widow

با وجود اینکه گروه اونجرز به طرز غم‌انگیزی کاراکتر بیوه سیاه را در طی اتفاقات فیلم Avengers: Endgame از دست داده‌اند ولی با این حال، مارول اولین فیلم مستقل از این کاراکتر را تولید کرده که داستان آن در زمانی قبل از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame روایت خواهد شد. در این فیلم شاهد بازگشت کاراکتر ناتاشا رومانوف با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) به خانه‌اش پس از اتفاقات فیلم Captain America: Civil War و مواجه شدن او با پیامدهای خانوادگی‌اش خواهیم بود. فلورنس پیو (Florence Pugh) و دیوید هاربر (David Harbour) برای اولین بار از طریق این فیلم، در دنیای سینمایی مارول حاضر خواهند شد.

این فیلم برای پخش در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در سینماها برنامه‌ریزی شده است.

فیلم Fast & Furious 9

فیلم Fast & Furious 9

سری فیلم‌های The Fast and the Furious به طرز خیره‌کننده‌ای از فیلم‌های کوچک‌تر با موضع مسابقات خیابانی، به فیلم‌های بسیار عظیم مانند فیلم‌های ابرقهرمانی با موضوع نجات دنیا تبدیل شده است. در این قسمت از این فرنچایز، کاراکتر دومینیک و خانواده‌اش با برادرش جیکوب، که آدم‌کشی بسیار خطرناک است روبه‌رو خواهند شد. همچنین کاراکتر هان قرار است که در این فیلم نیز حضور داشته باشد که این خبر بسیار بزرگی برای طرفداران این فرنچایز می‌باشد.

این فیلم قرار است که در تاریخ ۲۸ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد ماه ۱۴۰۰) در سینماها پخش شود.

فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It

فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It

مانند دیگر فیلم‌های سری The Conjuring، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) و ورا فارمیگا (Vera Farmiga) بار دیگر در نقش کاراکترهای اد و لورن وارن در سومین قسمت از این فرنچایز حاضر خواهند شد. داستان سری فیلم‌های The Conjuring، از زندگی واقعی محققان ماوراءالطبیعه‌ای با نام‌های اد و لورن وارن الهام گرفته است که در این قسمت آن‌ها به بررسی موردی که در آن مظنون به قتلی ادعا می‌کند که او توسط اهریمنی تسخیر شده، می‌پردازند.

این فیلم برای پخش در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰) به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max برنامه‌ریزی شده است.

بخش دوم را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

منبع: اسکوایر

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.