استودیو سازنده انیمیشن عصر یخبندان، برای همیشه تعطیل شد

12 February 2021 - 19:36
انیمیشن عصر یخبندان

وقتی دو سال قبل کمپانی دیزنی اقدام به خرید کمپانی فاکس کرد، نگرانی بسیاری برای استودیو‌های کوچکتری که هم اکنون عضو دریای بی کران این کمپانی شده بودند، به وجود آمد و اکنون با اعلام تعطیلی استودیو آسمان آبی، متوجه می‌شویم که این نگرانی‌ها چندان بی‌مورد نبوده‌اند.

ضررهای مالی سنگینی که کمپانی دیزنی در سال اخیر و به خاطر ویروس کرونا متحمل شده بود، باعث شد که این کمپانی مجبور شود استودیو آسمان آبی (Blue Sky) که در سال ۱۹۸۷ ساخته شده بود را تعطیل کند و اکنون این استودیو انیمیشن سازی، تا کمتر از دو ماه دیگر برای همیشه تعطیل خواهد شد تا حدود ۴۵۰ نفر از کارمندان این استودیو، به دنبال شغل جدید باشند.

یکی از سخنگوهای کمپانی دیزنی، در مورد این خبر گفت:

با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و با نظر گرفتن کامل شرایط، مجبور به گرفتن این تصمیم سخت شدیم و استودیو فیلم سازی آسمان آبی، برای همیشه تعطیل خواهد شد.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که این استودیو در حال ساخت انیمیشن نیمونا (Nimona) بود ولی اکنون و با از بین رفتن این استودیو، این انیمیشن دیگر توسط کمپانی دیزنی ساخته نخواهد شد.

استودیو آسمان آبی در ابتدای حیات خود، تنها به طراحی شخصیت‌های کارتونی برای تبلیغات تلویزیونی و برنامه‌های تلویزیونی می‌پرداخت. اما بعد از نزدیک به ۱۵ سال، این استودیو انیمیشن محبوب عصر یخبندان (Ice Age) را در سال ۲۰۰۲ ساخت که آنقدر به موفقیت رسید که در نهایت منجر به ساخت ۵ انیمیشن از این مجموعه شد. این استودیو در سال ۲۰۱۸ نیز توانست با ساخت انیمیشن فردیناند (Ferdinand)، نامزد اسکار بهترین انیمیشن سال شود.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که آخرین ساخته این استودیو که انیمیشن جاسوسان نامحسوس (Spies in Disguise‎) بود، در گیشه بسیار ناامید کننده عمل کرد و در حالیکه ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده بود، تنها موفق به کسب ۱۷۱ میلیون دلار در گیشه جهانی شد.

نسخه آخر انیمیشن عصر یخبندان که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود نیز چندان موفق نبود و این انیمیشن که با بودجه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، در مجموع به فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلاری رسید که کمتر از نیمی از میزان فروش نسخه چهارم آن بود.

لازم به ذکر است که کمپانی دیزنی در حال ساخت یک سریال بر اساس انیمیشن عصر یخبندان است و ساخت این مجموعه ارتباطی به منحل شدن استودیو آسمان آبی ندارد.

منبع: Deadline

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.