بالاخره قضیه تایم‌ لاین کاپتان آمریکا مشخص شد

16 February 2021 - 08:59
کاپتان آمریکا

نظرات متفاوتی پیرامون سفر زمانی کاپتان آمریکا وجود داشت تا این که بالاخره عوامل آن قضیه را مشخص کردند.

از زمان اکران فیلم Avengers: Endgame نزدیک به دوسال است که می‌گذرد و این فیلم به پردرآمدترین فیلم تاریخ تبدیل شده است. جهان سینمایی مارول با اتمام پروژه Endgame به اوج خود رسید و مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و بازخورد‌های رضایت‌بخشی برای تعدادی از کاراکتر‌های محبوب MCU «جهان سینمایی مارول» به همراه داشت. اما همان طور که در بیشتر فیلم‌های MCU اتفاق می‌افتد، فیلم Avengers: Endgame نیز بحثی را در میان طرفداران شدید خود آغاز کرد.

شاید یادتان باشد که در پایان فیلم کاپتان آمریکا با بازی کریس ایوانز (Chris Evans) وارد دستگاه سفر در زمان شد تا تمام سنگ‌های ابدیت را به همان جایی که انتقام‌جویان آن‌ها را پیدا کرده بودند برگرداند تا تداوم فضا-زمان را مختل نکند. اما وقتی قرار بود او بلافاصله بازگردد این اتفاق نیفتاد و هیچ وقت در ماشین بازنگشت. در عوض روی نیمکتی در نزدیکی ماشین ما شاهد استیو راجرز پیر بودیم. در انتهای فیلم نیز نشان داده می‌شود که پس از این که کاپتان آمریکا سنگ‌های ابدیت را بر می‌گرداند، در دهه ۱۹۴۰ به دیدار پگی با بازی هایلی اتول (Hayley Atwell) رفته و به نظر می‌رسد که زندگی طولانی با او داشته است.

حالا سوال این جاست: آیا کاپتان آمریکا تمام این کارها را در تایم‌لاین اصلی فیلم انجام داده است؟ به عبارت دیگر آیا کاپتان آمریکا پیر در طول تمام MCU در سایه نشسته و تماشا می‌کند که نسخه جوان‌ترش اتفاقاتی که خودش قبلا تجربه کرده است تجربه می‌کند؟! یا کاپتان آمریکا به یک تایم‌لاین پریده است تا با پگی زندگی کند، زمانی که هرگز در یخ منجمد نبود و مدت‌ها با عشق زندگی کرد؟

هنگامی که فیلم Avengers: Endgame اکران شد، نویسندگانی از جمله کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استفن مک‌فیلی (Stephen McFeely) مشخص کردند که از نظر آن‌ها هیچ تایم‌لاین متفاوتی وجود ندارد و کاپتان آمریکا در تایم‌لاین اصلی به آرامی زندگی کرده است.

حالا مردم می‌پرسند… آیا این کاپتان آمریکای اصلی در حالی که کاپتان آمریکای دیگری در حال نجات دنیا بوده است در حال گشت و گذار بوده است؟ کریستوفر مارکوس می‌گوید: این نظریه ما است. ما در زمینه سفر در زمان متخصص نیستیم، ولی Ancient One یعنی استاد دکتر استرنج به طور خاص بیان می‌کند که وقتی یک سنگ ابدیت را از تایم‌لاین خارج کنید، یک تایم‌لاین جدید ایجاد می‌شود. بنابراین زمانی که استیو به عقب بازمی‌گردد و فقط در آن جا باشد یک تایم‌لاین جدید ایجاد نمی‌کند. بنابراین من نظریه “استیو در واقعیت (تایم‌لاین) متفاوت است” را رد می‌کنم. من معتقدم که در تاریخ جهان از حدود سال ۴۸ تاکنون دوره‌ای وجود دارد که در آن دو استیو راجرز حضور دارند. در هر صورت یکی از آن دو در توده یخ منجمد شده است. بنابراین اینطور نیست که آن‌ها با هم برخورد داشته باشند.

اما اکنون کارگردانان این فیلم یعنی جو و آنتونی روسو (Joe and Anthony Russo) نظرات کاملا متفاوتی را اظهار داشتند.

در گفت‌و‌گو با پادکست Lights Camera Barstool از کمپانی CinemaBlend برادران روسو گفتند که به عقیده آن‌ها، کاپتان آمریکا به یک تایم‌لاین متفاوت می‌پرد.

براساس هر اتفاقی که رخ داده است، او در یک و واقعیت منشعب قرار داشته است و سپس مجبور شده است که به این واقعیت بپیوندد، بنابراین از یک تایم‌لاین به دیگری پریده است و سپر را تحویل می‌دهد… چیزی که واضح است این است که من و آنتونی در مورد آن بحث کرده‌ایم، من فکر نمی‌کنم ما این بحث را اصلا عمومی کرده باشیم ولی کاپتان آمریکا مجبور بوده است که به تایم‌لاین اصلی بازگردد. بله او در واقعیتی منشعب بوده است اما او باید به تایم‌لاین اصلی سفر می‌کرد تا سپر را به سم ویلسون تحویل دهد.

اکنون مطمئنا این امر ملموس‌تر است وقتی ما می‌دانیم فیلم دیگری از MCU به نام Doctor Strange in the Multiverse of Madness وجود دارد و شایعات قابل توجهی وجود دارد مبنی بر این که سومین فیلم مرد عنکبوتی نیز براساس نظریه جهان چندگانه ساخته می‌شود. این امر همچنین می‌تواند گزارش‌های اخیر مبنی بر مذاکره ایوانز برای بازگشت به MCU را در یک پروژه که در آینده ساخته می‌شود توجیه کند.

خب حالا متوجه شدید؛ البته تا حدودی. دو سال بعد از اکران فیلم Avengers: Endgame مشخص شد که اختلاف نظر‌هایی میان نویسندگان و کارگردانان این فیلم در تفسیر نقطه اصلی پایانی فیلم وجود داشته است و شما فکر می‌کردید که این فقط طرفداران هستند که بحث را داغ می‌کنند.

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.