جان فاورو از پشت صحنه ساخت فیلم Avatar 2 بازدید کرده است

19 February 2021 - 12:59

مدیر سریال بسیار موفق و پرطرفدار The Mandalorian با نام جان فاورو (Jon Favreau) اخیراً از پشت صحنه ساخت فیلم Avatar 2 با کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron) بازدید کرده است. علاوه بر این خبر، تصویری نیز از او در کنار جیمز کامرون در پشت صحنه ساخت این فیلم منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۰ بود که جیمز کامرون برای اولین بار علاقه خود را نسبت به ساخت ادامه‌ای برای فیلم سال ۲۰۰۹ خود با نام Avatar نشان داد ولی با این وجود، مراحل تولید قسمت دوم این فیلم تنها هشت سال پس از به نمایش درآمدن قسمت اول این فیلم یعنی از سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی آغاز شده و دلیل آن این بوده که این فیلم‌ساز مطرح هالیوودی، منتظر پیشرفت تکنولوژی ردیابی حرکت بوده تا بتواند سکانس‌های زیر آبی این فیلم را به بهترین شکل ممکن فیلم‌برداری کند.

البته که برنامه‌های اولیه جیمز کامرون از این قرار بوده که او قصد داشته اولین قسمت از چهار فیلم بسیار بلند پروازانه و پیشرفته خود از Avatar را در سال ۲۰۱۸ منتشر کند ولی با این حال اکنون در سال ۲۰۲۱ هستیم و حتی قسمت اول این چهار فیلم نیز هنوز پخش نشده است (حتی قرار بوده تا این موقع فیلم‌های Avatar 2 و Avatar 3 نیز منتشر شده باشند).

در واقع با تشکر از ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده توسط این ویروس، برنامه زمانی پخش چهار فیلم جدید Avatar مدام پشت سر هم تأخیر خورده و در حال حاضر طرفداران این فیلم هنوز هم باید نزدیک دو سال برای تماشای آن منتظر بمانند. در همین حال نیز، جیمز کامرون در حال ادامه دادن به روند تولید فیلم Avatar 2 بوده و هرزگاهی با منتشر کردن تصاویر جدیدی از پشت صحنه ساخت این فیلم، طرفداران را تا زمان به نمایش درآمدن آن مشغول نگه داشته است.

یکی از این طرفداران که مشتاق دیدن فیلم‌های علمی-تخیلی جدید Avatar می‌باشد جان فاورو، مدیر سریال The Mandalorian شبکه دیزنی پلاس بوده که موفق شده در طی چند ماه اخیر، سری به پشت صحنه ساخت این فیلم‌ها بزند و در کنار جیمز کامرون نگاهی به روند تولید آن‌ها داشته باشد. به تازگی عکس جدیدی نیز از او در پشت صحنه ساخت این فیلم به همراه جیمز کامرون از طرف یکی از طرفدارانش با نام جان لاندو (Jon Landau) در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده است.

این تصویر را می‌توان در ادامه مشاهده کرد:

فیلم Avatar 2

البته که خود جان فاورو نیز، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در ساخت فیلم‌هایش از جمله قسمت اول فیلم Iron Man (که او وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته) و همچنین وظایف مدیریتی‌اش در تولید سریال The Mandalorian استفاده کرده است.

در واقع سریال Mandalorian شبکه اینترنتی دیزنی پلاس او ثابت کرده است که این پروژه یکی از مورد انتظارترین فیلم‌ها و سریال‌هایی است که در چند سال اخیر با استفاده از تکنولوژی ساخت صحنه مجازی ساخته شده چرا که استفاده از این تکنولوژی به این سریال کمک کرده که علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط سخت به وجود آمده توسط این ویروس، Mandalorian در زمان برنامه‌ریزی شده به نمایش گذاشته شود. علاوه بر این سریال، در پروژه‌های دیگری از جمله فیلم مارول با عنوان Thor: Love and Thunder نیز قرار است که از این تکنولوژی استفاده شود.

هیچ شکی وجود ندارد که جان فاورو در طی بازدیدش از روند ساخت فیلم Avatar 2، صحبت‌های بسیار جالبی را با جیمز کامرون در رابطه با وضعیت حال حاضر تکنولوژی ساخت فیلم‌ها و حتی بحث‌هایی را نیز درباره آینده این تکنولوژی (ساخت صحنه مجازی) رد و بدل کرده چرا که هر دوی آن‌ها در زمینه به جلو بردن این تکنولوژی و استفاده از آن در ساخت صحنه‌های فیلم‌های فانتزی پیشتاز هستند.

البته که جیمز کامرون با ساخت قسمت اول فیلم Avatar پیشرفت بسیار بزرگی را در زمینه تکنولوژی ساخت این‌گونه فیلم‌ها به وجود آورده بود، مخصوصاً این‌که او موفق شده بود که یکی از بهترین تجربه‌ها در تماشای فیلم‌های سه‌بعدی را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد و اکنون او دوباره در حال تلاش است تا بار دیگر از طریق قسمت دوم این فیلم و دیگر قسمت‌های آینده آن، در زمینه تکنولوژی ردیابی در سکانس‌های زیر آبی و دیگر تکنولوژی‌هایی که او در ساخت این فیلم‌ها استفاده کرده، پیشرفت بزرگی را در تکنولوژی ساخت این‌گونه فیلم‌ها رقم بزند.

البته که باید منتظر بمانیم و ببینیم که وضعیت سینماها در سال ۲۰۲۲ به چه شکل خواهد بود چرا که فیلم Avatar 2 سال ۲۰۲۲ را برای پخش در سینماها هدف قرار داده است. واضح می‌باشد که شیوع ویروس کرونا صدمه‌های جبران‌ناپذیری را به صنعت سینما وارد کرده و باعث شده که پخش فیلم‌ها در شبکه‌های اینترنتی به گزینه جایگزینی برای بسیاری از کمپانی‌ها مطرح تبدیل شود.

هیچ شکلی وجود ندارد که جیمز کامرون این فیلم‌ها را برای پخش در سینماها تولید کرده و امیدوار است که مخاطبان از قسمت‌های بعدی فیلم Avatar نیز مانند قسمت اول آن در سینماها استقبال عظیمی بکنند ولی با این حال با توجه به مسیری که صنعت سینما در حال حرکت به سمت آن است، امکان دارد که او مجبور باشد با پخش فیلم‌هایش به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در خانه‌های مخاطبان سازش کند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.