حالا که فیلم Wonder Woman 1984 روی HBO Max استریم میشود و داخل برخی از سینماها (در سرتاسر دنیا) منتشر شده، همه هیجانزدهاند که بدانند عنوان بعدی که خانوم پتی جنکینز (Patty Jenkins) کارگردانی خواهد کرد چیست؟ در مصاحبهای جدید، خانوم پتی جنکینز دربارهی پروسهی ساخت دنبالهای برای فیلم دنیای DC صحبت میکند. در این مصاحبه او در مورد احتمال ساخت نسخهی کارگردان (Director’s Cut) فیلم Wonder Woman 1984 به همراه صحنههای حذف شده، صحنهی جت نامرئی و بخش پس از تیتراژ صحبت میکند (در ادامه، او به پروژهی STAR WARS Rogue Squadron نیز میپردازد.).
در کنار این موارد، او به فیلم در دست ساخت خود کلوپاترا (Cleopatra) با بازی گل گدوت (Gal Gadot) و موقعیت تولید فیلم STAR WARS Rogue Squadron، رونمایی از مسئول فیلمنامه و نویسندهی این پروژه میپردازد. حقیقتاً سوأل است، او چگونه تمامی این پروژهها را همزمان انجام میدهد؟؟؟
عنوانی در سایهی نسخهی اول
همانطور که همه میدانید (شاید هم ندانید) فیلم Wonder Woman 1984 در سال ۱۹۸۴ جریان دارد (با بررسی عنوان این فیلم، زیاد عجیب نیست). داستان مبارزهی Wonder Woman گل گدوت و Maxwell Lord پدرو پاسکال (Pedro Pascal) کمی عجیب بود و پستی و بلندیهای زیادی را از سوی مردم و منتقدین تجربه کرد.
از دید برخی از منتقدین، این فیلم حفرهی داستانی (Plot Hole) بزرگی را در جهان سینمایی DC (همان DCEU) ایجاد کرده است. برای مشاهدهی نقد فیلم Wonder Woman 1984 میتوانید به این لینک مراجعه کنید. در ادامه به صحبتهای خانوم جنکینز در مصاحبهی جدید او میپردازیم؛
مصاحبهگر: تا به حال اسنایدر کات (Snyder’s Cut) رو مشاهده کردید؟
پتی جنکینز: نه، هرگز ندیدم.
فکر میکنی زک بهت زودتر نشونش بده؟ قبل از عرضه؟
من آنقدر سرم شلوغ بوده که حتی ازم پرسیده هم نشده. مطمئنم اگر درخواست کنم نشونم میده. من خیلی دوست دارم ببینمش. اوه، راستشو بخوای من و گل احتمالاً همین روزا ازش میپرسیم.
یک سال پیش توی مراسم CCXP تو گفته بودی که دیگه کارت تموم شده.
آره، هنوزم میگم.
سال گذشته تو داشتی روی فیلم Cleopatra، یک فیلم از سری STAR WARS، یک ادامه برای Wonder Woman و یک ادامهی دیگه برای Wonder Woman کار میکردی. زمانی که کارت با این فیلمها تموم شه، اولین کاری که شروع میکنی چیه؟
همه چیز! من یه سریال دارم (که خیلی براش هیجانزدهام). فکر میکنم همهی کارای در دست ساختم قراره بینظیر بشن (اعتماد به نفس بالا نشانهی خوبیه). ما برنامه داریم برای ترتیب پروژهها و اینکه کدومشون توی الویت قرار دارند.
برنامههای آینده، انتخابات و احتمالات؟
شما توی موقعیت خاصی هستید که قابلیت ساخت فیلمهای خیلی جذاب و هیجانانگیزی رو دارید! آیا برنامهی شما به صورت سالیانه خواهد بود؟ یعنی سالی یک فیلم جدید؟
هیچوقت نمیشه توی یک سال همه کار رو انجام داد. نمیشه یه فیلم خوب STAR WARS یا یک فیلم خوب در مورد Cleopatra در یک سال ساخت. هرکدوم از این پروژهها در کمترین حالت ۲ سال طول خواهند کشید. من این حقیقت رو زمانی فهمیدم که مجبور شدم Wonder Woman 1984 را به تعویق بندازم. کار سختی بود و واقعاً نتونستم در مدت زمان کوتاهی که داشتم انجامش بدم. به شکل خیلی ناگهانی، همهی این پروژهها به صورت همزمان، در حال وقوع بودند.
من تونستم چندین جلسهی خلاقانه با تیمهای این پروژهها داشته باشم. راههای زیادی وجود داشتند. مطمئناً امکان این اتفاق وجود داره که در حین فیلمبرداری پروژهی STAR WARS، پروژهی دیگه رو هم بررسی کنم و جلو ببرم. بعضی از مردم میتونن چند تا پروژه رو همزمان انجام بدن و موفق باشن، من اما، زیاد به این شکل نمیتونم تمرکز کنم (هرچند که دارم پیشرفت میکنم).
یک سال پیش راجع به پروسهی ادیت بخش نهایی فیلم صحبت کردیم.
درسته.
من شنیدم که درگیری بین شما و استودیو در مورد بخش نهایی فیلم پیش اومده بود. فیلمتون هم ۲ ساعت و نیم شد. تا به حال برخوردی با HBO Max برای ساخت نسخهی طولانی (Extended Cut) داشتید؟ یا شاید بلوری (Blu-Ray)؟
نه، من نمیخوام این کار رو انجام بدم. دلیلش اینه که من با فیلمهایی بزرگ شدم که سرعتشون کمی آهستهتر بود. با این وجود فکر میکنم این موضوع عالیه. زمانی که این فیلمها رو به پسرم نشون میدم، هیچ بخشی وجود نداره که براش حوصلهسربر باشه. زمانی که شما Superman یا حتی Indiana Jones Raiders of the Lost Ark را تماشا میکنید، هیچ بخشی زیادی کند نیست.
در سالهای اخیر ما سرعت فیلمها رو خیلی بالا بردیم که به نظرم از احساسات فیلمها کم کرده. من کارگردان هم هستم، پس کی میدونه … شاید من دارم فقط خودمو بزرگ و خوب جلوه میدم. شاید من بیش از حد تو صحنهها میچرخم. این اتفاقیه که وقتی یه کارگردان رو به حال خودش رها کنید میافته.
پس تنها تفاوت من با بقیه اینه که میخوام هوای بیشتری توی صحنههایی که وجود دارند در حال رفت و آمد باشه. همین. پس تفاوت چندانی بین نسخهی منتشرشده و نسخهی طولانی من وجود نداره. حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اضافه میشه به فیلم و هیچکس تفاوتش رو نمیتونه تشخیص بده. در نتیجه من ترجیح میدم که “نسخهی متفاوتی” منتشر نکنم.
درک میکنم. من دوست دارم فیلمهایی که میبینم، هوا برای نفس کشیدن بین صحنهها بذارن. برای مثال اون صحنهای که کریس داشت لباسها و تیپهای مختلف رو امتحان میکرد، اگه دو برابر بود، من همچنان راضی میبودم.
خوشحالم. چون منم همین حس رو دارم.
اما از طرفی هم به صحنه بستگی داره. آخرین صحنهای که حذف کردی چی بود و چرا؟
ما صحنههای زیادی رو حذف نکردیم. فقط بخشهایی از صحنهها. تنها صحنهی کاملی که ما حذف کردیم در رابطه با تاکسی گرفتن Steve و Diana بود. یه صحنه بود که بیرون موزهی تاریخ طبیعی (Natural History Museum) شروع میشد و به Black Gold ختم میشد.
اجازههای ویژه، آیندهی پروژهی STAR WARS Rogue Squadron و مخفیکاری
اجازهی تصمیمگیری برای نوع استفادهی Wonder Woman در ۲ نسخهی Justice League داشتی؟ اصلاً حضور اون توی این فیلم تغییری توی برخوردت با ادامهی Wonder Woman داشت؟
حقیقتشو بخوای نه. من هیچ شناختی راجع به حضورش توی Justice League نداشتم. زمانیکه فیلم Justice League داشت پروسهی ساختش رو پشت سر میذاشت، منم داشتم Wonder Woman رو میساختم. پس خیلی همه سرشون شلوغ بود. من حتی شناختی راجع به اتقاقات و داستان Justice League نداشتم. اما باید بگم که من برای حضور Diana توی پروژههای مختلف احترام قائلم و برام مهمه که لباساش یکی باشه.
جت نامرئی ایدهی کی بود؟
حقیقتشو بخوای اون یکی از چیزایی بود که از روز اول میخواستم تو فیلمم داشته باشم. توی یکی از جلسههامون یکی از افراد پرسید “چطوری میتونیم Diana رو خفن کنیم؟” منم جواب دادم که:
اول از همه، کسی رو استخدام کنید که از اولش میدونه خفنه. مثل من. بعدشم اینکه، هیچکدوم از اون کاراکترها توی دههی ۵۰ میلادی خفن نبودن. وظیفهی ماست که خفنشون کنیم. پس منم گفتم جت نامرئی رو یه جوری میارم توی فیلمم. یکی از این روزا یه راهی پیدا میکنم که اون جت رو خفنش کنم. یه جوری درستش میکنیم.
یادمه من و جف جانز (Geoff Johns) نشسته بودیم و راجع به صحنهی رفتن Diana و Steve به مصر حرف میزدیم. خیلی ناگهانی داد زدیم “خدای من!” و فهمیدیم که چه جوری اون صحنه رو باید انجام بدیم. خیلی منطقی بود. اگه پدر Diana میدونست چه جوری Themyscira رو پنهان و نامرئی کنه، پس منطقی بود که Diana هم به راز مخفی و نامرئی کردن پی ببره.
حالا وقت بررسی عنوانیه که همه براش هیجانزدهان. میتونی بگی آیا جک تونو پورکینز (Jek Tono Porkins) قهرمان اصلی STAR WARS Rogue Squadron خواهد بود؟
من هیچی رو نمیتونم تأیید کنم.
البته، من دارم جوک میگم. میدونم پورکینز نیست.
میدونم، حرف زدن راجع بهش سخته.
مخفیکاریهای Disney و Lucasfilm در پروژهی STAR WARS Rogue Squadron ادامه دارد
مطمئناً باید مواظب باشی که راجع به چه چیزایی حرف میزنی. میتونی حداقل بگی که تو چه نقطهای از پروسهی نوشتار قرار داری؟ کی داره فیلمنامه رو مینویسه؟
من میخوام که این عنوان رونمایی مناسب خودش رو داشته باشه پس منتظر میمونم تا معرفی بشه، بعد. فقط میتونم بگم که من تقریباً متن رو تموم کردم که خیلی هم بزرگ و خفن قراره باشه. آره، ما خیلی وقته که داریم روش کار میکنیم و خیلی هم براش هیجانزدهایم.
Cleopatra یه جورایی پروژهایه که خیلی از فیلمسازا سعی کردن در طول یک یا دو دههی اخیر انجامش بدن. چی باعث میشه فکر کنی نسخهی تو تأیید میشه و چراغ سبر رو میگیره؟
من فکر میکنم که تاریخچهی موفقی با کاراکترهای پیچیده دارم. حقیقت اینه که من توی خیلی از فیلمهام داستان رو از دید شخصیت اصلی میگم. این باعث میشه که داستان جذابتر و متفاوتتر بشه. این کاریه که با Wonder Woman هم انجام دادم. پس پیاده کردن همین طرح روی یکی از معروفترین زنهای تاریخ، Cleopatra، جذاب خواهد بود. تنها داستانی که ما میدونیم، داستانیه که رومیهایی که کشتنش گفتن. کسایی که ازش متنفر بودن.
اگر خارج از دید تاریخ به Cleopatra نگاه کنیم، یه رهبر خفن و خارقالعاده میبینیم. یکی از بهترین رهبرای مصری. وقتی که به جزئیات کمتر دیدهشده نگاه کنیم، یک داستان فوقالعاده وجود داره که خیلی راحت میتونید با تغییر زاویه دیدتون درک کنید و بفهمید. Cleopatra داستانی داره که احساس میکنم باید گفته بشه. گال چند وقتیه که روی این پروژه داره کار میکنه. من خیلی خوشحالم که اون وقتش برای این عنوان باز بود. من مطمئنم که اون میتونه نقش Cleopatra رو بینظیر بازی کنه.
منبع: Collider
نظرات
ای کاش بیشتر راجع به STAR WARS Rogue Squadron اطلاعات بیشتری میداد وحرف میزد.
منم خیلی دوست داشتم بیشتر راجع بهش صحبت بشه.