نظر منتقدین در مورد فیلم The Suicide Squad چیست؟

8 August 2021 - 20:00
The Suicide Squad

آیا فیلم جدید جیمز گان و کمپانی DC با عنوان «جوخه انتحار»، توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند؟ در ادامه می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

فیلم ابرقهرمانی The Suicide Squad تا به حال نقد‌های بسیار خوبی را از طرف منتقدین دریافت کرده و اکثر آن‌ها در نقد‌هایشان، به تحسین این فیلم پرداخته‌اند.

اکثر منتقدین کار فوق‌العاده جیمز گان (James Gunn) در کارگردانی و نوشتن فیلم‌نامه این پروژه را تحسین کرده‌اند و همچنین از قابلیت‌های این کارگردان در تولید فیلم اکشن بزرگی که شامل کاراکترهایی عجیب و غریب و جالب توجه می‌باشد نیز، تعریف بسیاری کرده‌اند.

علاوه بر این، بسیاری از منتقدین استفاده به جا از حس شوخ‌طبعی و صحنه‌های احساسی در این فیلم را نیز مورد تحسین قرار داده‌اند.

نقد‌های منتشر شده از این فیلم به قدری مثبت بوده که این عنوان اکنون با نمره بسیار بالایی که منتقدین به آن در سایت راتن تومیتوز داده‌اند، در زمره بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی این سایت قرار گرفته است.

با توجه به نقد‌های منتشر شده از این فیلم که آن‌ها را می‌توان در ادامه خواند، کاملاً مشخص است که فیلم ابرقهرمانی The Suicide Squad، فیلم اکشن-کمدی بسیار سرگرم‌کننده‌ای می‌باشد. اکثر منتقدین گفته‌اند که استفاده جیمز گان از عنصر‌های ترسناک و خون و خون‌ریزی بسیار در این فیلم، این پروژه را نسبت به دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی این کارگردان متمایز کرده است.

علی‌رغم نظرات بسیار مثبت منتقدین در مورد این فیلم، انتقاد‌اتی نیز از آن صورت گرفته است. تعدادی از منتقدین از صحنه‌های بسیار خشن حاضر در این فیلم انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که این عنوان برای همه مناسب نیست و میزان خشونت این فیلم می‌تواند تماشای آن را برای برخی‌ها تبدیل به تجربه‌ای ناخوشایند کند.

فیلم ابرقهرمانی The Suicide Squad تا به حال از ۴۹ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره بسیار بالای ۷۴ از ۱۰۰ را به دست آورد. از این ۴۶ نقد، ۴۳ نقد آن مثبت بوده و ۶ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تا به حال هیچ نقد منفی‌ای نیز برای آن منتشر نشده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز بسیار جالب توجه می‌باشد چرا که این فیلم از ۲۴۲ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز فوق‌العاده ۹۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

علاوه بر این، با توجه به میانگین بسیار بالای نمرات منتقدین به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، این فیلم توانسته عنوان Certified Fresh را نیز در این سایت از آن خود کند.

درست مانند نظرات مثبت منتقدین درباره این فیلم و همچنین نمرات بسیار بالای آن‌ها به این عنوان، به نظر می‌رسد که بینندگان نیز از فیلم The Suicide Squad بسیار خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بالای ۸۸ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۹۰/۱۰۰  Film Threat  |   منتقد: الن نگ»

هیچ کاراکتری در این فیلم (از مرگ) در امان نیست و نجابت در این فیلم به بیرون انداخته شده است. از زمان (انتشار) فیلم Deadpool تا به حال هیچ فیلمی به اندازه این عنوان، (بدین شکل) غیرعادی (و عجیب و غریب) ظاهر نشده است. فیلم Deadpool بیشتر به حوزه کلمات زشت وارد شده بود درحالی که فیلم The Suicide Squad به جای آن، حد فاصل بین خشونت کارتونی با خون و خون‌ریزی واقع‌گرایانه را محو کرده است.

«۸۸/۱۰۰  The Seattle Times  |   منتقد: سورن اندرسن»

جیمز گان به شکل بسیار ماهرانه‌ای، حس شوخ‌طبعی و عنصر خون و خون‌ریزی حاضر در این فیلم را با یکدیگر ترکیب کرده و در توسعه‌ی شخصیت‌ بسیاری از کاراکترهای حاضر در این فیلم نیز، موفق ظاهر شده است. وقتی پای اجرای سکانس‌های اکشن در میان باشد، جیمز گان در کارش (جزء) بهترین‌ها است.

«۸۳/۱۰۰  Consequence  |   منتقد: کلینت وورتینگتون»

جیمز گان با استفاده از صحنه‌های مرگ مبتکرانه و رفتار بامزه و احمقانه کمیک بوکی در این فیلم (با کمک قابلیت‌های خاصی که هرکدام از کاراکترهای حاضر در این فیلم در اختیار دارند)، توانسته این عنوان بزرگسالانه را از تکراری شدن بیش از حد نجات دهد.

«۸۰/۱۰۰  The Atlantic  |   منتقد: دیوید سیمز»

فیلم The Suicide Squad، فیلمی بسیار خنده‌دار و به طرز شوکه‌کننده‌ای (بسیار) خشن است که توانسته ترکیبی تازه‌‌ از قواعدی آشنا با طنزی پر از خون و خون‌ریزی را به وجود آورد.

«۸۰/۱۰۰  We Got This Covered  |   منتقد: اسکات کمپبل»

فیلم The Suicide Squad جیمز گان افسارگسیخته‌ترین، دیوانه‌کننده‌ترین و ناخوشایند‌ترین فیلم تولیدی (این کارگردان) می‌باشد و نتیجه این کار، یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی منتشر شده توسط کمپانی DC در سال جاری است.

«۸۰/۱۰۰  The Telegraph  |   منتقد: رابی کالین»

فیلم ابرقهرمانی The Suicide Squad به قدری از تمام جنبه‌ها نسبت به نسخه قبلی‌اش فیلمی بهبودیافته است که باعث شده احساس تأسفی را برای فیلم قبلی (این فرنچایز) در مخاطبین خود به وجود آورد. این فیلم، به طرز خیره‌کننده‌ای پر رنگ و لعاب و به طرز آشفته‌ای خشن می‌باشد ولی (در عین حال) از لحاظ احساسی نیز، فیلمی زنده است.

«۸۰/۱۰۰  Empire  |   منتقد: اولی ریچاردز»

جیمز گان که پیش از این موفق شده بود (سری کمیک بوک‌های مزخرف) Guardians Of The Galaxy را تبدیل به فیلمی بسیار با ارزش برای کمپانی مارول کند، دوباره توانسته همین کار را نیز با کاراکترهای حاضر در سری کمیک بوک‌های Suicide Squad برای کمپانی DC انجام دهد.

«۷۸/۱۰۰  Wrap  |   منتقد: آلونسو دورالده»

فیلم The Suicide Squad به هیچ وجه فیلمی تمام عیار نیست ولی درست مانند فیلم Deadpool، نمونه‌ای است که نشان می‌دهد چه اتفاقی خواهد افتاد اگر به یک فیلم ابرقهرمانی اجازه داده شود که در عین پر زرق و برق بودن، در خشونت بزرگسالانه و خون و خون‌ریزی خود نیز غرق شود.

«۷۵/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی الکسینسکی»

برخلاف فیلم Zack Snyder’s Justice League، هیچ چیز جدی‌ای در مورد فیلم The Suicide Squad وجود ندارد و این چیز خوبی است.

«۶۰/۱۰۰  The Irish Times  |   منتقد: دونالد کلارک»

طرفداران سرسخت (فیلم‌های کمیک بوکی) بسیار خوشحال خواهند شد که بگویند این فیلم مناسب بچه‌ها نیست. این فیلم حتی برای بزرگسالان نیز مناسب نیست ولی با این حال، نوجوانی که درون ما زندگی می‌کند، قطعاً اوقات بسیار خوبی را با این فیلم سپری خواهد کرد.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • reza says:

    خیلی فیلم خوبی بود . واقعا لذت بردم . شوخی ها و اکشن فیلم واقعا بالانس بود و در خدمت فیلم.

    • فرشاد چهری says:

      داری شوخی میکنی دیگه بالانس بود چی چیش بالانس بود حیف وقت حیف پول مضخرف ترین فیلمی بود که تا به امروز دیدم هرکاری میکنم از ذهنم پاکش کنم نمیشه با اسید باید مغزش رو آدم بشوره تا تصاویر مضخرف این فیلم ازش پاک بشه قسمت قبلی کجا این قسمت خزعبل کجا