مصاحبه‌ی عوامل Cobra Kai: نبردی که ادامه دارد!

1 March 2021 - 01:13
مصاحبه‌ی عوامل Cobra Kai: نبردی که ادامه دارد!

سریال محبوب و پرطرفدار Cobra Kai هم‌اکنون روی Netflix استریم می‌شود. اگر تا این لحظه این سریال را تماشا نکرده‌ااید، حتماً امتحانش کنید. حقیقتاً فصل جدید، از ابتدا تا پایان، بی‌نظیر بود. این فصل ارزش‌ها را افزایش داده و از همه لحاظ جذابیت این سریال را چندین برابر کرد. جالب‌ترین جنبه‌ی فصل جدید تغییر جهت Cobra Kai و Miyagi به سمت مسیرهای نوین و تازه است.

برای کسانی که این سریال رو ندیدند اسپویلر! و برای کسانی هم که فراموش کردند، باید گفت که:

فصل ۲ قهرمان‌هایی همچون Daniel LaRusso (با بازی Ralph Macchio)، Johnny Lawrence (با بازی William Zabka) و دانش‌آموزان این ۲ استاد را در بدترین نقطه‌ی خود رهایشان کرد. پس از اینکه Dojoهای (محل آموزش هنرهای رزمی) این دو استاد، یک نبرد همه جانبه و به بیانی دیگر Battle Royale در دبیرستانشان به پا کردند، Miguel (با بازی Xolo Mariduena) به کمای عمیقی فرو رفت و شخصیت Robby (با بازی Tanner Buchanan) هم فرار کرد.

پس هیجان این فصل با زمینه‌سازی صورت گرفته از همیشه بیشتر بود.

Ralph-Macchio-and-William-Zabka-Cobra-Kai

برای کسانی که آشنایی چندانی با شخصیت‌های سریال Cobra Kai ندارند، باید گفت که این سریال به نحوی ادامه‌ی سری فیلم معروف و پرطرفدار The Karate Kid است.

Cobra Kai از دید شاهین ما، Eli

فصل ۳ ادامه‌ی ماجراجویی کاراکترهای محبوب ماست (البته در مسیری متفاوت و جدید). برای مثال; شخصیت Eli “Hawk” Moskowitz، که سریال را به عنوان فردی درون‌گرا و ساکت شروع کرد، اکنون به یکی از ماهرترین (و حتی خشن‌ترین) دانش‌آموزهای Cobra Kai تبدیل شده است. حتی بازیگر این نقش، یعنی Jacob Bertrand، هم باور دارد Cobra Kai (در نهایت) تأثیر بسیار مثبتی روی کاراکتر او گذاشته است (البته کمابیش).

Bertrand در مصاحبه‌ی جدید خود با ComingSoon.net این‌گونه گفت که:

با اون اصطلاح آشنایی دارید؟ کدوم بهتره؟ این که عشق داشته باشی و از دستش بدی، یا این که هرگز عشقی نداشته باشی؟ می‌شناسید؟ یه جورایی مثل همین بحثه. اگه اون توی لاک خودش تا آخر عمرش می‌موند، همش در حال بازی کردن و کارای درون‌گرایی بود و هرگز تجربه‌هایی که به دست آورده رو به دست نمی‌آورد بهتر بود؟

تجربه‌ها، روابطی که داشت و دفاع کردن از خود، بدون اتفاقات Cobra Kai برای کاراکتر Eli غیرممکن بودند. با این وجود، Bertrand درک می‌کند که تاکتیک‌های فریب‌دهنده و خطرناک کاراکتر Johnny، تأثیری به شدت منفی روی کاراکتر او گذاشته است. Bertrand در ادامه‌ی حرف‌های پیشین خود گفت:

فکر کنم اون بدون این قضایا، بهترین دوستش (Demetri) رو از دست نمی‌داد. ولی من بازم می‌گم که Eli به این اتفاقات نیاز داشت و فکر می‌کنم که از خیلی جهت‌ها، Cobra Kai برای اون خیلی مفید بوده و باعث رشد اون شده!

Cobra-Kai-Eli-Netflix

شخصیت Eli، در طول سریال، دست‌خوش تغییرات فراوانی بوده که از دید بازیگر این نقش، تأثیر در کل مثبتی روی او گذاشته است. اما آیا طرفداران این سریال نیز با او هم‌نظرند؟

هر لحظه Dark Side قوی‌تر می‌شود

متأسفانه در انتهای فصل ۲، Johnny کنترل Cobra Kai را به استاد سابق خود، John Kreese (با بازی Martin Kove) واگذار کرد (کاراکتری که نقشه‌های پلید خاصی برای Dojo دارد). در ادامه‌ی مصاحبه، Bertrand گفت:

من فکر کنم فساد تاریک و وحشتناک Kreese خیلی وسیع و قدرتمنده و مطمئناً روح Hawk رو لمس کرده. فصل ۳ هم، همون‌طور که مطمئناً منتظرش هستین، این تأثیرات رو به نتیجه می‌رسونه.

کاراکتر دیگری که به Dark Side (اشاره‌ای به STAR WARS) پیوست، بی‌شک شخصیت Tory Nichols (با بازی Peyton List) بود. شخصیت زن قدرتمند و تنهای Cobra Kai (حالا که Aisha فضا را برای جایی بهتر ترک کرده است). کمابیش، او زمانی که به Amanda LaRusso (با بازی Mary Mouser) حمله کرد، مبارزه‌ی داخل دبیرستان را شروع کرد. با در نظر گرفتن شرایط Miguel و درگیری Hawk برای Full Cobra شدن، آیا Tory رهبر کنونی Cobra Kai است؟

من نمی‌خوام تا اون حد ماجرا رو جلو ببرم، ولی من فکر می‌کنم که Kreese داره واقعاً برای Tory مبارزه می‌کنه. می‌خواد اونو زیر بال و پر خودش بگیره. از طرفی هم Tory هیچ راهنمای بالغی توی زندگیش نداره و تا حالا کسی جز Kreese این قدر اهمیت و ارزش براش قائل نشده. این موضوع اونو (Kreese) به یه جور فرد مدیریتی تبدیلش می‌کنه. پس فکر کنم Kreese واقعاً داره اونو به تیم خودش اضافه می‌کنه. منم نمی‌دونم چقدر می‌تونم راجع به Hawk و ماجراجویی‌هاش و چیزای دیگه حرف بزنم. با راهی که اون داره می‌ره، Hawk شرایطش خرابه. آخه کی دیگه مونده براش؟ واقعاً کی؟! در آخر کی هنوز به خود Cobra Kai وقادار می‌مونه؟

صحبت‌های بالا همگی اظهارات Peyton List راجع به کاراکتر خود و شرایط کنونی سریال بودند. در ابتدای فصل سوم، Johnny Lawrence خود را در مسیر بازگشت به راه و روش قدیمی و خراب خود می‌بیند. کاراکتر او در حال پیشرفت در چندین جهت متفاوت است. زمانی که ما برای اولین بار با کاراکتر Johnny آشنا می‌شویم، یک بازنده‌ی تمام عیار، بدون خانواده و شرایط صفر می‌بینیم.

از آن زمان تا کنون، کاراکتر او رابطه‌ی بسیار قوی با Miguel برقرار کرده، کسب و کار خود را از صفر ساخته و به صورت آهسته مشکلات خود را با شخصیت Daniel حل کرده است. در همین حین، کاراکتر Johnny احترام بسیار زیادی برای تمامی مباحث مربوط به تکنولوژی قائل شده و William Zabka (بازیگر این نقش) باور دارد این موضوع نقش بزرگی در تغییر ناگهانی کاراکتر او ایفا می‌کند.

William-Zabka-Cobra-Kai

اظهارات William Zabka در مورد کاراکتر خود در سریال Cobra Kai واقعاً شنیدنی‌ست.

نگاهی به شخصیت Johnny Lawrence از دید William Zabka

براساس گفته‌های خود William Zabka (بازیگر نقش Johnny Lawrence):

اون خیلی آگاه‌تر شده. نمی‌دونم. من فکر می‌کنم اون تازه داره وارد دنیایی می‌شه که ما با اومدن اولین کامپیوتر Mac یا Apple و LC، یا حالا هر چی که هست، باهاش آشنا شدیم. برای اون، یک دنیای تازه‌ست. ما می‌بینیم چه اتفاقی می‌افته. هنوز نمی‌دونم براش خوبه یا بده. فکر می‌کنم (فقط فکر می‌کنم) اگه Johnny Lawrence این قدر آگاه نباشه، براش بهتره یه جورایی … ولی مطمئناً تغییرات زیادی داره براش پیش میاد و تکنولوژی یه بخش بزرگی ازش رو تشکیل می‌ده.

اون یه نماد از دهه‌ی هشتاده که توی سال ۲۰۰۰، و حالا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بیدار شده. انگار که تمام این مدت توی یه کپسول زمان یخ زده بود یا این که مثل یه انسان اولیه رهاش کردن. همه‌ی این چیزا رو داره برای بار اول تجربه می‌کنه. مطمئناً این قضایا کاراکترشو آگاه‌تر می‌کنن. من عاشق اینم که اون یه جورایی درک می‌کنه و یه جورایی هم اصلاً نمی‌دونه داره چیکار می‌کنه. اینترنت مکانیه که کلیپاش توش درمیاد و خیلی هم خنده‌داره.

Cobra-Kai-A-30-Year-Long-Battle

نبردی که نزدیک به ۳۰ سال پیش شروع شد و هنوز با هیجانی بیشتر از قبل و با محبوبیت بیشتر از همیشه ادامه دارد.

Cobra Kai: آتشی ۳۰ ساله که خاموشی نمی‌پذیرد

در سریال Cobra Kai، بازیگران Ralph Macchio و البته William Zabka به نقش‌های شناخته‌شده و محبوب خود باز می‌گردند (نقش‌هایی که این ۲ در سری فیلم‌های The Karate Kid ایفا کردند.). بیش از ۳۰ سال پس از وقایع مسابقات All Valley Karate در سال ۱۹۸۴ این رقابت حماسی به Dojo باز می‌گردد. Johnny Lawrence خسته و عصبی (با بازی William Zabka)، با بازگشایی Dojo کاراته‌ی معروف Cobra Kai، به دنبال رستگاری‌ست. رقابت میان او و Daniel LaRusso دوباره شروع می‌شود. از طرفی دیگر، Daniel LaRusso درگیر است تا تعادل زندگی خود را بدون راهنمایی‌های استاد خود، آقای Miyagi، حفظ کند.

Daniel LaRusso در فصل پیش رو به ژاپن برمی‌گردد تا به هدایت زندگی خود بدون استاد Miyagi ادامه دهد. (LaRusso باری دیگر در هنگام وقایع The Karate Kid Part II، در سال ۱۹۸۶، در ژاپن مبارزه کرد.) با حضور یک سنسی جدید در نقش استاد اصلی Cobra Kai Dojo، یک رقابت سه‌طرفه در مرکز داستان قرار می‌گیرد. درگیری‌های قدیمی هرگز نمی‌میرند.

بازیگران این سریال عبارتند از; Courtney Henggeler (در نقش Amanda LaRusso)، Xolo Mariduena (در نقش Miguel Diaz)، Tanner Buchanan (در نقش Robby Keene)، Mary Mouser (در نقش Samantha LaRusso)، Jacob Bertrand (در نقش Hawk)، Gianni Decenzo (در نقش Demetri)، Vanessa Rubio (در نقش Carmen)، Peyton List (در نقش Tory) و البته Martin Kove (در نقش John Kreese).

شبکه‌ی Netflix چندی پیش سریال Cobra Kai را برای فصل چهارم تمدید کرد. هر ۳ فصل این سریال اکنون در Netflix قابل دسترسی هستند.

عوامل دیگر سریال Cobra Kai شامل Josh Heald، Jon Hurwitz و Hayden Schlossberg به عنوان تهیه‌کنندگان سریال (از طریق کمپانی اختصاصی خود، تحت عنوان Counterbalance Entertainment)، Will Smith، James Lassiter و Caleeb Pinkett به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی سریال برای شرکت Overbrook Entertainment و Susan Ekins با همکاری Sony Pictures Television می‌شوند. شایان ذکر است که Ralph Macchio و William Zabka نیز مسئولیت تهیه‌کنندگی اجرایی این اثر را، به صورت اشتراکی، به عهده دارند.

در صورتی که به دیدن سایر اخبار درباره‌ی Cobra Kai علاقه دارید، به این لینک مراجعه کنید.

 

منبع: ComingSoon.net

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.