صحبت های دستیار کارگردان، کیم کلمن، درباره اسپایک لی

28 February 2021 - 23:05
اسپایک لی

اسپایک لی (Spike Lee)، یکی از برجسته‌ترین کارگردانان سیاه‌پوست در هالیوود، نزدیک به دو دهه با دستیار کارگردان یعنی کیم کلمن (Kim Coleman) همکاری کرده است.

فیلم‌های آن‌ها شامل Inside Man، BlacKkKlansman، فیلم اقتباسی She’s Gotta Have It در سال ۲۰۱۷ از نتفلیکس و فیلم Da 5 Bloods از نتفلیکس می‌شود. فیلم Da 5 Bloods بسیاری از جایزه‌های پرسروصدا را برای بازیگران خود از زمان انتشارش در ماه ژوئن به دست آورد.

فیلم Da 5 Bloods چند تا از بهترین عملکرد‌های سال ۲۰۲۰ را داشت و شامل گروهی متشکل از بازیگران پیشکسوتی مثل دلروی لیندو (Delroy Lindo)، نورم لوئیس (Norm Lewis)، کلارک پیترس (Clarke Peters) و آیسیا ویتلاک جونیور (Isiah Whitlock Jr. Rising) می‌شود. از بازیگران دیگر این فیلم می‌توان به جاناتان میجرس (Jonathan Majors) و چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) فقید، ورونیکا نگو (Veronica Ngo) در نقش هانوی هانا اشاره کرد. کلمن برای تشکیل چنین گروهی از بازیگران به رابطه قوی خود با کارگردان اعتماد کرد.

کلمن به THR گفت:

کار کردن با اسپایک نعمتی است. ما طی این سال‌ها یک رابطه کاری عالی و همچنین یک دوستی را ایجاد کرده‌ایم.

کلمن درباره لی، که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ در کمدی She Hate Me کار کرد، افزود:

او هر چه را می‌خواهد به من می‌گوید و من سعی می‌کنم آن را مهیا کنم. اسپایک عاشق بازیگران است. منظور من این است که همان‌طور که می‌دانید او یک بازیگر و یک کارگردان است. بنابراین همیشه سرگرم‌کننده است. این کار برای او هرگز خیلی سخت نیست.

فرآیند انتخاب بازیگران به صورت مشترک بین این دو است. آن‌ها ایده‌ها را به صورت بارش فکری به عقب و جلو می‌برند و به طور مداوم بازیگران جدید را به یکدیگر معرفی می‌کنند.

اسپایک در جریان انتخاب بازیگران Da 5 Bloods، مثل بسیاری از فیلم‌هایش، بازیگران خاصی را برای نقش‌های خاصی در نظر دارد و ما بعد از مشورت به نتیجه غایی می‌رسیم. من می‌گویم: می‌دانی من به این فکر می‌کنم و او می‌گوید من هم به آن فکر می‌کنم و سپس برای رسیدن به نتیجه، ما به نوعی به عقب و جلو حرکت می‌کنم. و نکته جالب کار کردن با او گوش دادن به او است. شخصی که ممکن است در سرش باشد؛ ما در مورد آن شخص بحث می‌کنیم. و سپس اگر به چیزی اشاره کردم، سعی می‌کنم از دیدگاه دیگری به آن نگاه کنم. او همیشه نسبت به این امر باز برخورد می‌کند.

طبق گفته نویسنده برنده اسکار، هنگامی که بحث درباره نیاز‌های فیلم کلمن است او فراتر از نیاز‌های خودش در چنته دارد.

او ادامه می‌دهد:

کیم همچنین برای ۲ فصل از سریال She’s Gotta Have It از نتفلیکس بازیگر انتخاب کرد. بنابراین همان‌طور که می‌دانید، ما رابطه بسیار خوبی داشته‌ایم. او با بسیاری از کارگردانان عالی کار می‌کند، اما همه ما سلیقه‌های متفاوتی داریم. من فکر می‌کنم یک کارگردان درجه یک که مسئولیت انتخاب بازیگر را دارد همان فردی است که متوجه می‌شود که کارگردان از چه کسی خوشش می‌آید. من واقعا به کسی که می‌داند که من چه چیزی را دوست دارم و کسی که می‌تواند بیرون برود و آن را بخشی از یک عملیات روزمره خود کند، اعتماد دارم.

این داستان برای اولین بار در مجله The Hollywood Reporter در ماه ژانویه منتشر شد.

منبع: Hollywoodreporter

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.