تریلر مستند Operation Varsity Blues از نتفلیکس منتشر شد

2 March 2021 - 12:45
مستند Operation Varsity Blues

نتفلیکس تریلر مستند جدید خود را به نام Operation Varsity Blues با موضوع فساد در رویه گزینش دانشجو در دانشگاه‌ها منتشر کرد.

ماه جاری دومین سالگرد رسوایی پذیرش دانشکده است که سیستم آموزشی آمریکا را به لرزه درآورد و در سرتاسر جهان خبرساز شد. بنابراین ناگفته نماند که نتفلیکس آماده انتشار مستندی درباره این حماسه غریب است.

با سلام و احترام از طرف کریس اسمیت (Chris Smith) که جشنواره مستند Fyre را مدیریت کرد؛ عنوان مناسب Operation Varsity Blues با هدف فراتر رفتن از عناوین مشهور محور و بررسی روش‌های استفاده شده توسط ریک سینگر (براساس مدارک شنودی ارائه شده توسط FBI) که قرار است نقش او توسط متیو موداین (Matthew Modine) بازی شود، به این فیلم اختصاص داده می‌شود.

سینگر در مرکز این رسوایی تکان‌دهنده بود؛ زیرا او به مشتریان ثروتمند تضمین می‌داد که سیستم آموزشی در این کشور از قبل برای بهره‌مندی افراد ممتاز طراحی شده است. با این حال، این والدین نتوانستند با هیچ حاشیه ناجوری زندگی کنند، درنتیجه آن‌ها به وسیله “درهای کناری” مثل ورزش دانشگاهی با جعل اطلاعات فرزندانشان راه خود را باز کردند. بسیاری از آن‌ها تصور نمی‌کردند که به عنوان پیاده در این بازی پرخطر استفاده شوند.

مستند Operation Varsity Blues با استفاده از ترکیبی نوآورانه از مصاحبه‌ها و بازخورد‌های روایتی از مکالمات شنود شده توسط FBI بین سینگر و مشتریانش، نگاهی کم‌یاب و اجمالی به شخصیت معمایی پشت یک طرح بزرگ ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد خانواده‌های ثروتمند برای پذیرش فرزندانشان در دانشگاه‌ها دست به چه کار‌هایی زدند و هنوز می‌زنند و خشم ملتی را که قبلا با اثرات نابرابری گسترده دست و پنجه نرم کرده برمی‌انگیزند.

اسمیت کارگردانی این مستند را به نویسندگی و تدوین‌گری همکارش یعنی جان کارمن (Jon Karmen) بر عهده داشت. دو فرد دیگر از اعضای Fyre به همراه یوری هنلی (Youree Henley) تهیه‌کنندگی این مستند را انجام دادند. علاوه بر موداین بازیگران دیگری از جمله جاش استمبرگ (Josh Stamberg) در نقش بیل مک‌گلاشان، والاس لانگهام (Wallace Langham) در نقش گوردون کاپلان و دیوید استارزیک (David Starzyk) در نقش بروس ایساکسان در این مستند ایفای نقش می‌کنند.

مستند Operation Varsity Blues قرار است ۱۷ مارس (۱۷ اسفند) در استریمر نتفلیکس منتشر شود و این یکی از مستند‌های جنایی واقعی است که من، به همراه میلیون‌ها نفر دیگر، بسیار برای دیدن آن مشتاق هستیم. اشتیاق به این مستند بسیار بالا خواهد رفت و این در حالی است که من به خاطر استفاده از این بازیگران ناراحت هستم چرا که به نظر می‌رسد که آن‌ها سال قبل روی مستند دیگری به نام The Social Dilemma سخت کار کردند.

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.