داستان فصل دوم سریال کنسل شده نتفلیکس با نام Away مشخص شد

8 March 2021 - 15:03
سریال Away

حدود پنج ماه از زمان کنسل شدن سریال درام علمی-تخیلی شبکه اینترنتی نتفلیکس با نام Away، سپری شده است. سریال Away در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ (شهریور ماه ۱۳۹۹) در شبکه اینترنتی نتفلیکس با نقش‌آفرینی بازیگرانی نظیر هیلاری سوانک (Hilary Swank)، جاش چارلز (Josh Charles‎)، ویویان وو (Vivian Wu‎) به نمایش درآمده است.

کنسل شدن سریال Away تا حدودی خبر شوکه کننده‌ای بوده چرا که این سریال علاوه بر داشتن داستانی جالب، دارای گروه بازیگری بااستعدادی نیز بوده که توانسته‌اند مخاطبان بسیاری را به این سریال جذب کنند. سریال Away توسط خالق سریال Penny Dreadful با نام اندرو هندراکر (Andrew Hinderaker) خلق شده است. داستان این سریال بر روی گروه بین‌المللی از فضانوردان تمرکز دارد که عازم سفری سه‌ ساله به سیاره مریخ شده‌اند.

در طی فصل اول این سریال،‌ بینندگان سفر این گروه را بیشتر از دید کاراکتر اما گرین (با نقش‌آفرینی هیلاری سوانک) که رهبر این گروه می‌باشد، مشاهده کرده‌اند. علی‌رغم عملکرد خوب سریال Away پس از به نمایش گذاشته شدنش در شبکه اینترنتی نتفلیکس تا زمان منتشر شدن خبر کنسلی آن در اواسط ماه اکتبر سال پیش، این سریال جزء یکی از سریال‌های بوده که عمر بسیار کوتاهی را در شبکه نتفلیکس تجربه کرده است.

پس از سپری شدن حدود پنج ماه از زمان اعلام خبر کنسلی این سریال، وب‌سایت کولایدر فرصتی را به دست‌ آورده تا با یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال با نام جسیکا گلدبرگ (Jessica Goldberg) درباره ادامه این سریال کنسل شده صحبت‌هایی را انجام دهد. علاوه بر جسیکا گلدبرگ از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال که در ساخت آن نقش داشته‌اند می‌توان به جیسون کتیمز (Jason Katims)، مت ریوز (Matt Reeves)، ادوارد زوئیک (Edward Zwick)، آدام کاسان (Adam Kassan)، جنی مولین (Jeni Mulein) و هیلاری سوانک اشاره کرد.

علاوه بر تهیه‌کنندگی اجرایی این سریال، جسیکا گلدبرگ وظیفه نوشتن فیلم‌نامه فیلم Cherry شبکه اینترنتی اپل تی‌وی پلاس با همکاری نویسنده دیگری با نام آنجلا روسو-اوستوت (Angela Russo-Otstot) را بر عهده داشته است. فیلم Cherry کمپانی اپل توسط برادران روسو با نام‌های آنتونی روسو (Anthony Russo) و جو روسو (Joe Russo) کارگردانی شده است. این فیلم عامل اصلی بوده که او مصاحبه با وب‌سایت کولایدر را قبول کرده است.

علاوه بر پرسیدن سؤال‌هایی درباره فیلم Cherry، ما قصد داشتیم که در رابطه با سریال کنسل شدن Away نیز با او صحبت‌هایی را انجام دهیم و امیدوار بودیم که در حین این صحبت‌ها، از آینده این سریال (در صورتی که کنسل نمی‌شد) آگاه شویم.

ما صحبت‌های خود را با طرح سؤال‌هایی در رابطه با فصل دوم این سریال مانند این‌که آیا جسیکا گلدبرگ و دیگر سازندگان این سریال برای فصل دوم آن برنامه‌ خاصی را در ذهن خود داشته‌اند؟ و آیا او (گلدبرگ) از طرح داستانی فصل دوم این سریال خبر داشته است یا خیر؟ شروع کردیم. با توجه به پاسخ گلدبرگ به این سؤال‌ها، مشخص شده است که او درباره داستان فصل دوم این سریال اطلاعات بسیاری را در اختیار داشته چرا که او به عنوان مثال در میان صحبت‌هایش گفت:

(فصل دوم این سریال) قرار بوده که (فصلی) بسیار فوق‌العاده باشد چرا که ما سرانجام قصد داشتیم که (داستان) تمامی قسمت‌های این فصل را در سیاره مریخ تعریف کنیم و بدین صورت بتوانیم اکتشاف‌های جالبی را در (فصل دوم) این سریال نشان دهیم.

سپس او در ادامه صحبت‌هایش در این باره گفت:

ما واقعاً (قصد داشتیم) سؤال‌های بزرگ و مهمی را درباره اکتشاف در سیاره مریخ (در فصل دوم این سریال) مطرح کنیم. آیا حیات (در سیاره مریخ) وجود دارد؟ و اگر وجود دارد آیا حیاتی فسیل شده است یا زنده؟ و پس از این، بخش‌های عمیق‌تری نیز در (شخصیت‌) کاراکترهای (حاضر در فصل دوم این سریال) وجود داشته که ما می‌توانستیم به بررسی آن‌ها بپردازیم چرا که (پیش از این و در فصل اول این سریال) بخش‌های کوچکی از زندگی آن‌ها را نشان داده بودیم.

من احساس کرده‌ام که مخصوصاً در مورد کاراکتر کویسی، داستان‌های بسیاری وجود داشته که ما نتوانستیم همه آن‌ها را در فصل اول این سریال تعریف کنیم. از نظر من، فضا و جهان هستی بخشی از تخیلات ما می‌باشد و من احساس تأسف می‌کنم که نتوانسته‌ایم به اکتشاف تخیلات خود در آن سیاره (مریخ) بپردازیم.

صحبت‌های جسیکا گلدبرگ در رابطه با فصل دوم این سریال، شباهت بسیاری با صحبت‌های پیشین او و اندرو هندراکر قبل از به نمایش درآمدن فصل اول آن در شبکه اینترنتی نتفلیکس دارد. در میان صحبت‌های قبلی آن‌ها، اندرو هندراکر از علاقه خود به جریان داشتن فصل دوم این سریال در سیاره مریخ صحبت به میان آورده بود و گفته بود که:

در مورد فصل دوم این سریال، من همیشه احساس کرده‌ام که برگ برنده‌ای را در اختیار دارم که می‌خواهم آن را در این فصل رو کنم و (این برگ برنده) تعریف کردن داستان فصل دوم در سیاره مریخ بوده است. بخشی از وعده‌های ما (برای آینده این سریال) تجربه‌های کاراکترهای آن در پایان سفر خود و زندگی در جهانی جدید بوده است.

با توجه به برنامه‌های جسیکا گلدبرگ در رابطه با فصل دوم این سریال، برای ما بسیار جالب بوده که بدانیم آیا اکنون که این سریال کنسل شده، او از نحوه به پایان رسیدن فصل اول آن راضی بوده یا خیر؟ پاسخ او به این سؤال ما را بسیار متعجب کرده چرا که از قرار معلوم او در نظر داشته که سه فصل را از این سریال تولید کند.

متن صحبت او در این باره را می‌توان در ادامه خواند:

همیشه، در ذهنمان (این سریال) سریالی سه فصلی بوده است. قرار بوده که فصل اول درباره سفر (به مریخ)، فصل دوم درباره سیاره مریخ و فصل سوم نیز درباره کره زمین باشد. ما قصد داشتیم که سفر خدمه و بازگشت آن‌ها به سیاره زمین را نشان ندهیم چرا که روند بازگشت آن‌ها به سیاره زمین باید این‌گونه باشد که چه اتفاقاتی می‌افتاد اگر شما پس از سه سال به زمین برمی‌گشتید؟ چه تغییری در شخصیت شما به وجود می‌آمد؟ آیا دوباره به آغوش خانواده خود برمی‌گشتید؟

سپس او در ادامه صحبت‌هایش در این باره گفت:

این فصل (فصل سوم آن)، برای من بسیار جالب بوده است. شما (سیاره زمین) را زمانی که دخترتان ۱۵ سال بوده ترک کردید و زمانی که دوباره به این سیاره بازگشتید او اکنون دختری ۱۸ ساله است. همیشه قرار بوده که (این سریال) دارای سه فصل باشد. حدس می‌زنم که ما احتمالاً به شکل متفاوتی فیلم‌نامه آن را می‌نوشتیم چرا که حتی تصور (ادامه داستان آن) نیز سخت ‌می‌باشد.

او صحبت‌های خود را به شکل زیر به پایان رساند:

همچنین بررسی کاراکترهای بین‌المللی حاضر در این سریال بسیار جالب و سرگرم‌کننده بوده است. من احساس می‌کنم که کار‌های مختلفی را می‌توانستیم با آن‌ها انجام دهیم.

فصل اول سریال Away را در حال حاضر می‌توان در شبکه اینترنتی نتفلیکس تماشا کرد.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.