امکان ساخت فصل پنجم سریال شرلوک وجود دارد

15 March 2021 - 12:54
سریال Sherlock

بندیکت کامبربچ اخیراً گفته که احتمال ساخت فصل پنجم سریال «شرلوک» وجود دارد ولی او شک دارد که این اتفاق به این زودی‌ها رخ دهد.

این بازیگر پیش از این در نقش اصلی سریال Sherlock ظاهر شده بود. درست است که بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) بیشتر برای بازی در نقش جادوگر عالی‌رتبه دنیای سینمایی مارول با نام دکتر استیون استرنج شناخته شده است ولی نقشی که او در سریال Sherlock شبکه BBC ایفا کرده حکم منجنیقی را داشته که او را به سمت شهرت کنونی‌اش پرتاب کرده است. سریال Sherlock توسط استیون موفات (Steven Moffat) و مارک گیتیس (Mark Gatiss) خلق شده است.

این سریال، با استفاده از کارآگاه نمادین خلق شده توسط نویسنده‌ای با نام آرتور کانن دویل (Arthur Conan Doyle) و تبدیل آن به کاراکتری امروزی که در شهر لندن زندگی می‌کند، به تعریف کردن داستان خود پرداخته است. بندیکت کامبربچ در این سریال، نقش کاراکتری بسیار مشهور و غیرعادی با نام شرلوک را ایفا کرده، در حالی که مارتین فریمن (Martin Freeman) نیز در نقش دوست وفادارش با نام جان واتسون ظاهر شده است.

هم دوی این بازیگرها، یعنی هم بندیکت کامبربچ و هم مارتین فریمن، برای هنرنمایی در این سریال برنده جایزه امی (یک جایزهٔ آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است که عموماً به‌عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود) شده‌اند.

علی‌رغم محبوبیت فوق‌العاده‌ این سریال در بین مخاطبان، هنوز مشخص نیست که آینده آن به چه شکل خواهد بود و آیا این‌که اصلاً آینده‌ای برای این سریال وجود خواهد داشت یا خیر. با فاصله طولانی به وجود آمده در حین پخش فصل‌های سوم و چهارم این سریال، آخرین فصل آن یعنی فصل چهارم، در طی سه قسمت در سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شده بود. این فصل بسیار مورد انتظار سریال Sherlock، طوری به کار خود پایان داد که پایانی شوکه‌کننده و نفس‌گیر را با حضور دشمن اصلی کاراکتر شرلوک با نام جیم موریارتی رقم زده بود ولی با این حال واکنش‌ها به این فصل در بین طرفداران این سریال ضد و نقیض بوده است.

نقش کاراکتر جیم موریارتی را در این سریال اندرو اسکات (Andrew Scott) به تصویر کشیده است. در نهایت قسمت سوم از فصل چهارم سریال Sherlock، طوری به پایان رسید که داستان‌های ناگفته بسیاری را در ادامه‌اش به وجود آورد و بدین ترتیب باعث شکل‌گیری سؤال مهمی در ذهن طرفداران شد، آن هم این‌که آیا ادامه‌ای برای تعریف کردن داستان‌های ناتمام این سریال ساخته خواهد شد یا خیر؟

بندیکت کامبربچ اخیراً برای تبلیغ فیلم جدید خود با عنوان The Courier با وب‌سایت کولایدر مصاحبه‌‌ای را انجام داده که در طی آن، از این بازیگر در رابطه با احتمال ساخته شدن فصل پنجم سریال Sherlock سؤالاتی پرسیده شده است. طبق گفته‌های بندیکت کامبربچ، دلیل خاصی برای ناامید شدن طرفدارانی که در انتظار تماشای فصل پنجم این سریال هستند وجود ندارد ولی با این حال آن‌ها باید انتظارات خود را در این باره کنترل کنند. این بازیگر نسبت به ساخته نشدن فصل‌ جدید سریال Sherlock بی‌میلی نشان نداده ولی با این حال او به این موضوع اقرار کرده که فصل جدید این سریال برای مدتی (احتمالاً طولانی) ساخته نخواهد شد.

صحبت‌های بندیکت کامبربچ را در این باره می‌توان در ادامه خواند:

من شخص مناسبی برای سؤال پرسیدن در این باره (امکان ساخته شدن فصل جدید سریال Sherlock) نیستم چرا که مشخصاً من هرگز (به ساخته شدن فصل جدید این سریال) نه نمی‌گویم و همچنین من بدترین شخص برای جواب دادن به این سؤال (در رابطه با ساخته شدن فصل جدید) هستم به این دلیل که در حال حاضر برنامه‌های کاری من به همراه دیگر بازیگران کلیدی این سریال از جمله مارتین فریمن کاملاً پر است؛ بنابراین مشخص نیست! اگر فیلم‌نامه خوبی نوشته شود، شاید روزی (فصل جدید این سریال ساخته شود) و من به این علت می‌گویم فیلم‌نامه خوبی، چرا که امکان دارد به جای سریال، فیلم سینمایی از آن ساخته شود. (با این حال امکان ساخته شدن آن) مشخص نیست ولی به هر حال فعلاً در حال حاضر (ساخت فصل جدید این سریال) اتفاق نخواهد افتاد.

سریال Sherlock

منصفانه است که بگوییم تقریباً تمامی بازیگران بزرگی که در سریال Sherlock نقش‌آفرینی کرده‌اند در حال حاضر در وضعیت کاری بسیار شلوغی به سر می‌برند. استیون موفات یکی از خالقان اصلی این سریال اخیراً برای ساخت سریالی با عنوان The Devil’s Hour برای شبکه اینترنتی پرایم ویدیو آمازون استخدام شده است و جدیداً اعلام شده که دیگر خالق اصلی این سریال یعنی مارک گیتیس نیز، در ساخت قسمت‌های هفتم و هشتم سری فیلم‌های Mission: Impossible همکاری خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها، هر دو بازیگر کلیدی این سریال یعنی هم بندیکت کامبربچ و هم مارتین فریمن، خواهان بسیاری را در هالیوود برای بازی در پروژه‌هایشان دارند و هر دوی آن‌ها به نقش‌آفرینی در دنیای سینمایی مارول پایبند می‌باشند. مارتین فریمن قرار است که دوباره در نقش خود در قسمت دوم فیلم Black Panther حاضر شود و بندیکت کامبربچ نیز در حال حاضر مشغول فیلم‌برداری صحنه‌های خود در فیلم آینده کمپانی مارول با عنوان Doctor Strange in the Multiverse of Madness می‌باشد.

با توجه به همه این موارد، سخت است که بگوییم چه زمانی فصل پنجم سریال Sherlock در مسیر تولید قرار خواهد گرفت. اشاره بندیکت کامبربچ به احتمال ساخته شدن فیلمی از این سریال به جای تولید فصل پنجم آن، جالب است و شاید این سریال سزاوار ساخته شدن فیلمی را نیز داشته باشد چرا که بسیار آسان‌تر خواهد بود که بازیگران و خدمه آن را برای تولید فیلمی در کنار یکدیگر جمع کنیم تا این‌که سریالی طولانی را از آن بسازیم.

با این وجود، باید این نکته را در نظر داشت که آیا اصلاً لزومی دارد فصل‌های دیگری از این سریال ساخته شود یا خیر! داستان کاراکترهای شرلوک و جان واتسون در قسمت‌های پایانی فصل چهارم این سریال به شکل مناسبی به پایان رسیده و برخی‌ها نیز علاقه دارند که سازندگان این سریال آن را در وضعیت کنونی خود رها کنند. از طرفی دیگر، همیشه داستان‌های بیشتری از کاراکتر شرلوک هولمز وجود خواهد داشت که فصل‌های آینده این سریال می‌تواند به آن‌ها بپردازد و همچنان در بین طرفداران این سریال امید وجود دارد که فصل‌های آینده احتمالی آن، پایان رضایت‌بخش‌تری‌‌ را برای این سریال رقم بزنند.

همان‌طور که بندیکت کامبربچ نیز در طی صحبت‌هایش اشاره کرده، خوب است که هرگز به احتمال ساخته شدن فصل جدید این سریال نه نگوییم ولی با این وجود بهترین کار این است که در حال حاضر امید کسی را برای ساخته شدن فصل جدید آن بالا نبریم.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.