کمپانی سونی قرارداد انحصاری جدیدی را با کمپانی نتفلیکس امضا کرد

11 April 2021 - 13:19
Sony Pictures

فیلم‌های آینده کمپانی سونی مدتی پس از پخش در سینماها به صورت انحصاری در شبکه اینترنتی نتفلیکس در دسترس قرار خواهند گرفت.

طبق اعلامیه جدیدی که امروز منتشر شده، کمپانی Sony Pictures قرارداد چند ساله‌ای‌ را با کمپانی نتفلیکس برای واگذار کردن حق پخش اینترنتی فیلم‌های خود پس از سپری شدن بازه زمانی اکرانشان در سینماها امضا کرده است و این قرارداد به صورت رسمی از سال ۲۰۲۲ و با پخش فیلم‌هایی مانند Morbius و Uncharted آغاز خواهد شد. فیلم‌های سال ۲۰۲۱ این کمپانی جزئی از این قرارداد نخواهند بود.

براساس این قرارداد، کمپانی نتفلیکس حق پخش اینترنتی فیلم‌های آینده کمپانی سونی را به مدت ۱۸ ماه در شبکه اینترنتی خود در اختیار خواهد داشت و بدین ترتیب تنها شبکه‌ استریمینگی که فیلم‌های آینده کمپانی سونی در آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت، شبکه اینترنتی نتفلیکس خواهد بود. با این حال هنوز مشخص نیست که فیلم‌های این کمپانی در چه زمانی پس از پخش آن‌ها در سینماها، در شبکه اینترنتی نتفلیکس در دسترس قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز کمپانی برادران وارنر اعلام کرده بود که تمامی فیلم‌های سال ۲۰۲۱ آن‌ها به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max پخش خواهند شد، در حالی کمپانی Paramount نیز مدت زمان در نظر گرفته شده برای در دسترس قرار گرفتن فیلم‌های خود، پس از پخش آن‌ها در سینماها در شبکه Paramount+ را ۴۵ روز اعلام کرده بود.

فعلاً از یک چیز مطمئن هستیم آن هم این‌که فیلم‌های کمپانی سونی به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش نخواهند شد چرا که با توجه به میزان فروش فیلم‌های این کمپانی در باکس آفیس، این کمپانی قطعاً قصد نخواهد داشت تا فرصت فروش فیلم‌های خود را در باکس آفیس با پخش هم‌زمان آن‌ها به صورت اینترنتی از بین ببرد.

علاوه بر در دسترس قرار گرفتن فیلم‌های آینده کمپانی سونی برای پخش در شبکه اینترنتی نتفلیکس، می‌توان انتظار داشت که بسیاری از فیلم‌های گذشته این کمپانی نیز برای پخش در دسترس مشترکان این شبکه اینترنتی قرار گیرد.

همچنین به عنوان بخشی از این قرارداد، اگر کمپانی سونی بخواهد پخش یکی از فیلم‌های خود را در آینده در سینماها کنسل کرده و آن را مستقیماً به صورت اینترنتی پخش کند، شبکه اینترنتی نتفلیکس تنها مکانی خواهد بود که می‌توان این‌گونه فیلم‌ها را در آنجا تماشا کرد؛ بنابراین اگر کمپانی سونی تصمیم بگیرد که بهتر است یکی از پروژه‌هایش را به صورت اینترنتی پخش کند، انتظار داشته باشید که این پروژه، مستقیماً در شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش شود.

کمپانی پارامونت نیز پیش از این در اقدامی مشابه، حق پخش برخی از فیلم‌های بزرگ خود از جمله فیلم‌ Coming 2 America با نقش‌آفرینی ادی مورفی (Eddie Murphy) و فیلم Without Remorse با نقش‌آفرینی مایکل بی.جردن (Michael B. Jordan) را به کمپانی آمازون فروخته بود و این کمپانی نیز این فیلم‌ها را برای پخش در دسترس مشترکان شبکه اینترنتی خود با نام پرایم ویدیو قرار داده است. البته فیلم Without Remorse هنوز در این شبکه پخش نشده ولی این فیلم، به‌زودی و در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در این شبکه به نمایش گذاشته خواهد شد.

قرارداد جدید امضا شده بین دو کمپانی‌ سونی و نتفلیکس، رسماً از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد، بنابراین فیلم‌ّهایی که این کمپانی برای پخش در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده مانند فیلم مورد انتظار Spider-Man: No Way Home دنیای سینمای مارول که قرار است در ماه دسامبر سال جاری (آذر ماه ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش گذاشته شود، جزئی از این قرارداد نخواهد بود. همچنین فیلم مورد انتظار Venom: Let There Be Carnage نیز بخشی از این قرارداد نخواهد بود چرا که این فیلم قرار است در تاریخ ۲۴ سپتامبر امسال (۲ مهر ماه ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش گذاشته شود.

با این حال فیلم‌های بسیار بزرگی از کمپانی سونی شامل این قرارداد می‌باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم مارولی این کمپانی با عنوان Morbius و با نقش‌آفرینی جرد لتو (Jared Leto)،‌ فیلم Uncharted با نقش‌آفرینی تام هالند (Tom Holland)، فیلم انیمیشنی و قسمت دوم Spider-Man: Into the Spider-Verse و فیلم اکشن Bullet Train با نقش‌آفرینی برد پیت (Brad Pitt) و ساندرا بولاک (Sandra Bullock) اشاره کرد.

این قرارداد نه تنها منفعت بسیاری را برای کمپانی سونی خواهد داشت بلکه به کمپانی نتفلیکس نیز اجازه می‌دهد که کتابخانه فیلم‌های خود را گسترش داده چرا که با ظهور شبکه‌های استریمینگ دیگر کمپانی‌‌ در سال‌های اخیر، این کمپانی اخیراً حق پخش بسیاری از فیلم‌های خود را از دست داده و تعداد فیلم‌های در دسترس این شبکه با کاهش قابل توجه‌ای همراه بوده است.

منبع:‌ کولایدر

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.