برندگان بفتا ۲۰۲۱ معرفی شدند / عشایر بهترین فیلم سال شد

12 April 2021 - 02:34

دقایقی قبل مراسم بفتای سال ۲۰۲۱ برگزار شد و در نهایت فیلم عشایر توانست شب فوق‌العاده خود را با کسب عنوان بهترین فیلم سال، کامل کند.

در بفتا ۲۰۲۱ که نقش اسکار بریتانیا را دارد، فیلم عشایر (Nomadland) به کارگردانی کلویی ژائو (Chloé Zhao)، توانست ۴ جایزه را کسب کند تا با اختلاف، موفق‌ترین فیلم امسال لقب گیرد.

فیلم‌های پدر (The Father)، زن جوان نویددهنده (Promising Young Woman)، صدای متال (Sound of Metal‎)، ریشه سیاه مارینی (Ma Rainey’s Black Bottom) و انیمیشن روح (Soul) نیز با کسب ۲ جایزه، دیگر فیلم‌های موفق این دوره بودند.

در بخش بازیگران، جایزه بهترین بازیگر مکمل زن به یون یو-جانگ (Youn Yuh-jung‎) برای فیلم میناری (Minari) رسید و در بخش مردان نیز دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) برای فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah‎)، برنده این جایزه شد.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن مطابق انتظار به فرانسیس مک‌دورمند (Frances Mcdormand) برای فیلم عشایر اهدا شد و آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) نیز برای بازی در فیلم پدر، موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

در بخش فیلم‌نامه نیز جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباس شده به فیلم پدر رسید و جایزه فیلم‌نامه غیراقتباسی نیز به فیلم زن جوان نویددهنده اهدا شد. فیلم دانمارکی یک دور دیگر (Another Round) نیز جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را کسب کرد.

فیلم جوان نویددهنده جایزه بهترین فیلم بریتانایی را از آن خود کرد و رمی ویکس (Remi Weekes) برای کارگردانی و نویسندگی فیلم خانه او (His House)، برنده جایزه بهترین شروع یک فرد بریتانیایی شد و فیلم هدیه (The Present) نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه بریتانیایی را از آن خود کرد.

انیمیشن روح عنوان بهترین انیمیشن سال را به دست آورد و باکی باکرای (Bukky Bakray) 19 ساله نیز جایزه ستاره نوظهور را کسب کرد. فیلم تنت (Tenet) نیز موفق به کسب جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد.

در بخش‌های فنی، جایزه بهترین صدا برداری به فیلم صدای متال رسید و جایزه بهترین تدوین نیز به این فیلم اهدا شد. جایزه بهترین طراحی صحنه به فیلم منک (Mank) داده شده و جایزه بهترین طراحی لباس را نیز فیلم ریشه سیاه مارینی برنده شد.

جایزه بهترین فیلم‌برداری به فیلم عشایر اهدا شد و جایزه بهترین موسیقی نیز به انیمیشن روح رسید. مستند معلم اختاپوس من (My Octopus Teacher) نیز برنده جایزه بهترین مستند سال شد.

در نهایت نیز کلویی ژائو جایزه بهترین کارگردان سال را برای فیلم عشایر کسب کرد و لحظاتی بعد نیز فیلم عشایر، جایزه بهترین فیلم سال را هم کسب کرد تا خود را به عنوان مدعی اصلی مراسم اسکار نشان دهد.

لازم به ذکر است که مراسم بفتا نیز به مانند اکثر مراسم‌های امسال، بصورت مجازی برگزار شد. همچنین، امشب شب دوم این مراسم بود و شب گذشته، جوایز بخش‌های فنی اهدا شد.

منبع: آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.