توضیحات جدید آدام مک‌کی در رابطه با فیلم Don’t Look Up

16 April 2021 - 15:05
فیلم Don’t Look Up

آدام مک‌کی کارگردان فیلم آینده نتفلیکس با عنوان «بالا رو نگاه نکن» در طی مصاحبه اخیرش، توضیحات جدیدی را در رابطه با این پروژه ارائه کرده است.

او در حال حاضر مشغول کارگردانی پروژه بعدی‌اش یعنی فیلم Don’t Look Up می‌باشد که در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی از جمله لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) و جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) در کنار یکدیگر به عنوان نقش‌های اصلی آن خواهیم بود.

حتی با وجود این‌که این پروژه به‌تازگی مراحل تولیدش به پایان رسیده ولی به نظر می‌رسد این فیلم از ایده اولیه‌اش که توسط آدام مک‌کی (Adam McKay) مطرح شده‌، فاصله بسیاری گرفته است. فیلم Don’t Look Up را کمپانی نتفلیکس تولید کرده و مانند دیگر پروژه‌های اخیر آدام مک‌کی، در این فیلم نیز شاهد پرداخته شدن به مشکلات اقتصاد اجتماعی خواهیم بود.

پیش از این نیز، کسی انتظار نداشته بود که آدام مک‌کی، کارگردان فیلم‌های فوق‌العاده ولی مضحک و خنده‌داری مانند Step Brothers و Anchorman، برای همکاری در نوشتن فیلم‌نامه فیلم بیوگرافی The Big Short در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه اسکار شود. داستان فیلم اخیر این کارگردان با عنوان Vice نیز که فیلم بیوگرافی دیگری است، بر روی صدور کیفرخواست معاون چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا (جرج دابلیو. بوش) با نام دیک چینی (Dick Cheney) از نگاه این شخصیت تمرکز داشته است.

این بار در فیلم Don’t Look Up، آدام مک‌کی بر روی موضوع گرمایش جهانی تمرکز کرده یا این‌که حداقل در ابتدا قرار بوده که این پدیده، موضوع اصلی این فیلم باشد. در طی مصاحبه جدید این فیلم‌ساز با نیویورک تایمز، او به این موضوع اشاره کرده که داستان این فیلم، داستانی جدیدی نخواهد بود. او همچنین گفته است این فیلم دارای لحنی مانند فیلم‌های کمدی سایه می‌باشد.

بخشی از متن مصاحبه این کارگردان را در این باره می‌توان در ادامه خواند:

(داستان این فیلم) ایده‌ای عجیب و غریب و با مفهوم عمیق نخواهد بود (بلکه ایده داستانی این فیلم) ایده‌ای مانند دیگر فیلم‌های ژانر فاجعه (گونه‌ای داستانی در فیلم‌های سینمایی که در آن تمرکز اصلی بر روی به تصویر کشیدن یک فاجعه است) می‌باشد که در آن مردم اعتقادی به فاجعه‌ای که قرار است اتفاق بیفتد ندارند.

(ایده داستانی این فیلم) مانند صحبت‌های کاراکتر شهردار در فیلم Jaws می‌باشد: «خیلی علاقه داری که ثابت کنی؟ نه؟ تا اسمت رو تو نشنال جئوگرافیک بیارن؟» در این فیلم ستاره شناسان بسیار صادقی، موفق به کشف بسیار بزرگی می‌شوند که در آن، شهاب سنگ نابودکننده‌ای در راه برخور‌د با کره زمین است. آن‌ها باید به مردم هشدار داده و در کنفرانس‌های رسانه‌ای بسیاری نیز حاضر شوند.

این آن‌ها هستند که جهان ما را هدایت می‌کنند. این آن‌ها هستند که چیزی مشابه با شبکه اجتماعی توییتر را (در جهان این فیلم) هدایت می‌کنند. این آن‌ها هستند که به چشم‌انداز سیاسی جهت می‌دهند. این آن‌ها هستند که برنامه‌های گفتگو محور و چگونگی به تصویر کشیده شدن آن را هدایت می‌کنند. لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس هستند که (در این فیلم) در حال تلاش برای هشدار دادن به (مردم) جهان هستند. من این فیلم را کمدی سایه می‌خوانم.

علاوه بر این، آدام مک‌کی در ادامه صحبت‌هایش به ایده ابتدایی این فیلم و تغییر آن در ادامه ساختش، به علت آغاز همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:

ایده ساخت این فیلم به این شکل بود. سپس همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شد. تأثیری که آغاز این همه‌گیری (بر روی ایده ساخت این فیلم) گذاشت، باعث شد که تمرکز این فیلم به موضوع اصلی‌اش یعنی چگونگی ارتباط ما با یکدیگر منعطف شود.

ما دیگر نمی‌توانیم (به علت همه‌گیری ویروس کرونا) با یکدیگر (به صورت حضوری) صحبت کنیم. ما حتی (در این مورد نیز) با یکدیگر موافق نیستیم؛ بنابراین (درست است که این فیلم) در رابطه با موضوع گرمایش جهانی ‌می‌باشد ولی در عین حال نیز، ریشه این فیلم موضوعاتی مانند نحوه تأثیر گذاشتن اینترنت، تلفن‌های همراه و جهان مدرن در ارتباط ما با یکدیگر است.

علاوه بر لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس از دیگر بازیگرانی که در فیلم Don’t Look Up به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به کیت بلانشت (Cate Blanchett)، مریل استریپ (Meryl Streep)، جونا هیل (Jonah Hill)، تیموتی چلامت (Timothee Chalamet)، آریانا گرانده (Ariana Grande)، متیو پری (Matthew Perry)، کریس ایوانز (Chris Evans) و دیگر بازیگران حاضر در این پروژه اشاره کرد.

فیلم Don’t Look Up قرار است در زمانی در اواخر سال جاری در شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش گذاشته شود.

منبع: کولایدر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.