نظر منتقدین در رابطه با فیلم Thunder Force چیست؟

2 May 2021 - 13:08
Thunder Force

با به نمایش درآمدن فیلم کمدی و ابرقهرمانی «نیروی تندر» در شبکه اینترنتی نتفلیکس، اکنون می‌توان نگاهی به واکنش منتقدین به این فیلم انداخت.

فیلم Thunder Force را ملیسا مک‌کارتی (Melissa McCarthy) و همسرش، بن فالکون (Ben Falcone) با همکاری یکدیگر تولید کرده‌اند. داستان این فیلم بر روی دو دوست دوران کودکی با نام‌های لیدیا برمن و امیلی استنتون تمرکز دارد که موفق می‌شوند راهی را پیدا کنند تا با اختراع سرمی که به مردم عادی قدرت‌های ابرقهرمانی می‌دهد و تزریق این سرم به خودشان، از دنیای این فیلم در مقابل خلافکاران که دارای قدرت‌های ابرقهرمانی می‌باشند، محافظت کنند.

فیلم کمدی و ابرقهرمانی Thunder Force، پنجمین همکاری بین ملیسا مک‌کارتی و بن فالکون می‌باشد چرا که این زوج پیش از این نیز، پروژه‌های دیگری مانند فیلم کمدی کمپانی برادران وارنر با عنوان Tammy در سال ۲۰۱۴ و فیلم رمانتیک و اکشن شبکه اینترنتی HBO Max با نام Superintelligence در سال ۲۰۲۰ را با همکاری یکدیگر تولید کرده‌اند.

فیلم Thunder Force توسط بن فالکون کارگردانی شده است. او علاوه بر کارگردانی این پروژه، وظیفه به قلم درآوردن فیلم‌نامه‌‌ آن را نیز خودش بر عهده داشته است. علاوه بر ملیسا مک‌کارتی و بن فالکون از دیگر تولید‌کنندگان این فیلم می‌توان به آدام سیگل (Adam Siegel) و مارک پلت (Marc Platt) اشاره کرد. این پروژه را دو کمپانی On the Day Productions و Marc Platt Productions با همکاری یکدیگر برای شبکه اینترنتی نتفلیکس تولید کرده‌اند.

متأسفانه این فیلم با نظرات منفی بسیاری از منتقدین رو‌به‌رو شده است و بینندگانی که آن را در شبکه اینترنتی نتفلیکس تماشا کرده‌اند نیز به دو دسته تقسیم شده‌اند. دسته اول بینندگانی هستند که با تماشای این فیلم، از آن لذت برده‌اند و آن را فیلمی دل‌چسب خوانده‌اند و دسته دوم نیز کسانی هستند که این فیلم را، فیلمی بسیار بد و غیر سرگرم‌کننده دانسته‌اند و از آن به عنوان فیلم کمدی بسیار بی‌مزه و خجالت‌آور نام برده‌اند.

همچنین بینندگانی که انتظار داشته‌اند Thunder Force فیلمی مانند فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی‌های مارول و DC باشد نیز، از تماشای آن بسیار ناامید شده‌اند. بخشی از این فیلم که به نظر می‌رسد تمامی بینندگان در رابطه با آن اتفاق نظر داشته‌اند، کاراکتر جیسون بیتمن و نقش‌آفرینی بسیار خوب این بازیگر در این نقش بوده است.

از بازیگرانی که در فیلم کمدی و ابرقهرمانی Thunder Force به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند می‌توان به بابی کاناوله (Bobby Cannavale)، جیسون بیتمن (Jason Bateman)، ملیسا لیو (Melissa Leo)، ملیسا مک‌کارتی، ملیسا پونزیو (Melissa Ponzio‎)، اکتاویا اسپنسر (Octavia Spencer)، پام کلمنتیئف (Pom Klementieff)، سارا بیکر (Sarah Baker)، شین بیرنگو (Shane Berengue) و تیرل جکسون ویلیامز (Tyrel Jackson Williams‎) اشاره کرد.

فیلم Thunder Force در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۱ (۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰) در شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش گذاشته شده است.

این فیلم کمدی و ابرقهرمانی از ۳۴ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره ۳۴ از ۱۰۰ را به دست آورد. همچنین این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز از ۱۲۸ نقد، امتیاز ۲۲ از ۱۰۰ را کسب کرده و میانگین نمرات مخاطبان به آن نیز، عدد ۲۳ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۶۰/۱۰۰ TheWrap.com   |   منتقد: آلونسو دورالده»

این فیلم ابرقهرمانی نتوانسته به‌طور دائم در بهترین لحظات خودش به سر ببرد ولی (با این حال) حداقل این لحظات در این فیلم وجود دارند که بیشتر آن‌ها از تعامل خنده‌دار بین دو بازیگر اصلی آن یعنی ملیسا مک‌کارتی و اکتاویا اسپنسر ریشه گرفته‌اند.

«۵۰/۱۰۰ UPROXX.com   |   منتقد: مایک رایان»

بسیار دشوار است که بگویم این فیلم در حال تلاش برای (به دست آوردن) چه چیزی می‌باشد و در پایان نیز، علی‌رغم تلاش‌های جیسون بیتمن و بازی فوق‌العاده او، این فیلم تبدیل به نوعی دیگر از فیلم‌های (معمول) ژانر ابرقهرمانی شده است.

«۵۰/۱۰۰ Sfchronicle.com   |   منتقد: میک لاسال»

محبوبیت کاراکترهای لیدیا و امیلی (به این فیلم) کمک بسیاری کرده ولی گرایش و تمایل کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آن یعنی بن فالکون به دوشیدن احساساتی که در (این فیلم) وجود ندارد، باعث شده این فیلم به پایان کشیده شود و همچنین احساس شده که برخی از لحظات خنده‌دار این فیلم باعجله تولید شده است.

«۳۸/۱۰۰ Chicago.Suntimes.com   |   منتقد: ریچارد روپر»

همیشه مایه تأسف است که گروهی از انسان‌های بسیار بااستعداد برای تولید (فیلمی) که در نهایت مانند تلاشی نیمه‌کاره دیده می‌شود دورهم جمع شوند، حتی اگر آن‌ها از تمام تلاش و زحمات خود برای (تولید آن) استفاده کرده باشند.

«۳۰/۱۰۰ Slate.com   |   منتقد: سم آدامز»

بسیار تعجب‌آور است که فیلم Thunder Force پنجمین پروژه تولیدی بن فالکون به عنوان کارگردان می‌باشد. سکانس مبارزه این فیلم در فروشگاه به قدری بد به تصویر کشیده شده که مجبور شدم سه بار برای اینکه بفهمم چه اتفاقی رخ داده، آن را دوباره تماشا کنم و (همچنین) با توجه بیشتر (داستان) به گروه خلافکارهای غیر سرگرم‌کننده این فیلم نیز، این گروه به مرور زمان جذابیت خود را از دست داده‌اند.

«۲۵/۱۰۰ ThePlaylist.net   |   منتقد: مایک آنجلو»

کاراکترهایی بد؟ بله، طرح داستانی کهنه و بی‌ابتکار؟ بله، اجبار به صحنه‌های فیزیکی خنده‌دار؟ بله، بودجه‌ای زیاد و بدون نظارت؟‌ بله، حالا با کنار هم قرار دادن همه این‌ها چه چیزی نصیبتان خواهد شد؟ فیلم کمدی بسیار بدی دیگر از شبکه اینترنتی نتفلیکس از سازنده فیلم‌های کمدی بد. ملیسا مک‌کارتی و اکتاویا اسپنسر متأسفم ولی شما بهتر از این هستید.

«۲۰/۱۰۰ Vulture.com   |   منتقد: آلیسون ویلمور»

جاذبه بین دو بازیگر اصلی این فیلم یعنی ملیسا مک‌کارتی و اکتاویا اسپنسر که (در دنیای واقعی) دوستانی قدیمی می‌باشند، بسیار کم است و کاراکترهایشان اغلب تنها برای بهانه‌ای، خودشان را در کنار یکدیگر در یک اتاق پیدا می‌کنند.

«۱۸/۱۰۰ Apnews.com   |   منتقد: مارک کندی»

(فیلم Thunder Force) فیلمی بسیار خسته‌کننده و به هم ریخته است که به‌زور می‌توان آن را تحمل کرد و به نظر می‌رسد که درست کردن آن، بسیار جالب‌تر و خنده‌دارتر از تماشای کردن آن باشد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.