ارتش مردگان؛ اولین فیلم تاریخ نتفلیکس با اکران گسترده در سالن های سینما

7 May 2021 - 02:16

شبکه استریم نتفلیکس قصد دارد فیلم مورد انتظار ارتش مردگان را در سالن‌های سینما نمایش دهد. کاری که برای اولین بار توسط این کمپانی انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد که کمپانی نتفلیکس در حال تغییر رویه و رویکرد برای پخش محصولات سینمایی خود است چرا که این کمپانی قصد دارد تا برای اولین بار، یکی از محصولات خود را به صورت گسترده، در سالن‌های سینمایی آمریکا منتشر کند.

نتفلیکس در حالی قصد دارد فیلم ارتش مردگان (Army of the Dead) را در بیش از ۶۰۰ سالن سینما در آمریکا منتشر کند که پیش از این، تنها فیلم‌های مهم خود را آن هم به صورت بسیار محدود، در سالن‌های سینما نمایش می‌داد.

در واقع نتفلیکس پیش از این علاقه‌ای به نمایش فیلم‌هایش از طریق سالن‌های سینما نداشت و تنها به خاطر یکی از قوانین جشنواره‌های سینمایی، مجبور بود تا بعضی از فیلم‌های خود را در سینما منتشر کند تا شانس حضور در این جشنواره‌ها را داشته باشند.

برای مثال، فیلم‌هایی چون رما (Roma) و مرد ایرلندی (The Irishman)، کمتر از ۱۰۰ بار و آن هم در سالن‌های کوچک نمایش داده شدند تا بتوانند پیش شرط نامزدی اسکار را کسب کنند.

البته باید اشاره کرد که انتظار فروش خارق‌العاده‌ای از فیلم ارتش مردگان که توسط زک اسنایدر (Zack Snyder) کارگردانی شده است، نداریم. چرا که به علت شرایط کرونا، فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) که در بیش از ۳ هزار سالن سینما نمایش داده شد نیز، نتوانست فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کند.

با این حال باید به این موضوع توجه کرد که یکی از انتقاداتی که همیشه به کمپانی نتفلیکس وارد شده است، عدم نمایش فیلم‌های این کمپانی در سالن‌های سینمایی است. بسیاری از کارگردانان مطرح سینما، ضمن انتقاد از عدم نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما، گفته‌اند که تماشای یک فیلم در سینما و در کنار سایر دوستداران هنر هفتم، تفاوت بسیاری با تماشای یک فیلم به تنهایی و در خانه دارد.

این موضوع به خصوص در مورد فیلم‌هایی چون ارتش مردگان که به جلوه‌های بصری و صوتی زیادی وابسته هستند، صدق می‌کند و اکنون نتفلیکس قصد دارد تا حق انتخاب را به مخاطبان خود دهد.

باید صبر کرد و دید که آیا این تغییر تنها منحصر به این فیلم بوده است یا آن که نتفلیکس قصد دارد از این به بعد، فیلم‌های خود را در سالن‌های سینمایی نیز منتشر کند؟

لازم به ذکر است که ارتش مردگان با بازی بازیگرانی چون دیوید باتیستا (Dave Bautista)، در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در همان روز، این فیلم را دانلود و تماشا کنند.

منبع: collider

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.