نظر منتقدین در مورد فیلم Cruella چیست؟

30 May 2021 - 12:06
Cruella

سرانجام با منتشر شدن فیلم جدید و مورد انتظار کمپانی دیزنی با نام «کروئلا»، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این فیلم انداخت.

داستان فیلم Cruella در دهه ۱۹۷۰ در شهر لندن روایت می‌شود و به ماجراهای طراح مد تازه‌کاری با نام استلا می‌پردازد. او در طی ماجراهایش در این فیلم، تبدیل به طراح مد بد نامی با نام کروئلا دویل می‌شود. این فیلم، با پرداختن به پیشینه داستانی این کاراکتر، نحوه تبدیل شدن او به این شخصیت منفی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اما استون (Emma Stone) در این فیلم در نقش کاراکتر استلا ظاهر شده که طرفداران این کاراکتر را پیش از این، در نقش منفی اصلی فیلم کمدی و ماجراجویانه سال ۱۹۹۶ کمپانی دیزنی با عنوان ۱۰۱ Dalmatians مشاهده کرده‌اند.

فیلم لایو اکشن Cruella توسط کارگردان استرالیایی با نام کریگ گیلسپی (Craig Gillespie) کارگردانی شده است. فیلم‌نامه این فیلم را نیز دانا فاکس (Dana Fox) و تونی مک‌نامارا (Tony McNamara) با همکاری یکدیگر به قلم درآورده‌اند. این فیلم براساس انیمیشن سینمایی سال ۱۹۶۱ کمپانی دیزنی با نام One Hundred and One Dalmatians و همچنین رمان نوشته شده توسط دودی اسمیت (Dodie Smith‎) با عنوان The Hundred and One Dalmatians، ساخته شده است.

تولید‌کنندگان این فیلم را اندرو گان (Andrew Gunn)، مارک پلت (Marc Platt) و کریستین بور (Kristin Burr) تشکیل می‌دهند. از تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه نیز‌ می‌توان به اما استون، میشل رایت (Michelle Wright)، جرد لبوف (Jared LeBoff) و گلن کلوز (Glenn Close)‌ اشاره کرد.

علاوه بر اما استون، از دیگر بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به آبراهام پوپولا (Abraham Popoola)، آدام بسیل (Adam Basil)، برن کولاکو (Bern Collaco)، کلوئی بوینز (Chloé Booyens)، امیلی بیچام (Emily Beecham)، اما تامپسون (Emma Thompson)، اوی وری (Evie Wray)، جیانی کلشتی (Gianni Calchetti)، هاروکا آبه (Haruka Abe)، جیمی دمتریو (Jamie Demetriou)، جوئل فرای (Joel Fry)، جان مک‌ره‌آ (John McCrea)، جان ولف (John Wolfe)، کیت مارگو (Kate Margo)، کیوان نواک (Kayvan Novak)، کربی هوول باپتست (Kirby Howell-Baptiste‎)، لینت بیمونت (Linette Beaumont)، مارک استرانگ (Mark Strong)، میشل گرینیج (Michelle Greenidge)، نیاما لینچ (Niamh Lynch)، پاول والتر هوزر (Paul Walter Hauser)، ریچل مولدون (Rachel Muldoon)، ریا فند (Ria Fend)،‌ رابرت رایان (Robert Ryan)، تیپر سیفرت-کلیولند (Tipper Seifert-Cleveland) و تونی مک‌کارتی (Tony McCarthy) اشاره کرد.

این فیلم از سال ۲۰۱۳ وارد مرحله توسعه شده است. کمپانی دیزنی در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود تا این فیلم را در اواخر سال ۲۰۲۰ در سینماها اکران کند ولی پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، تاریخ پخش آن را به زمانی دیگر موکول کرد.

فیلم لایو اکشن Cruella در تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۱ (۷ خرداد ماه ۱۴۰۰) به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی دیزنی پلاس به نمایش گذاشته شده است.

با وجود این‌که فیلم Cruella تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده ولی نظر اکثر آن‌ها در رابطه با این فیلم مثبت بوده است. بیشترین انتقادی که از این فیلم صورت گرفته، مربوط به داستانش می‌باشد، چرا که اکثراً داستان این فیلم را پر پیچ و خم، نامنسجم و پیچیده خوانده‌اند.

همچنین به نظر نمی‌رسد که این فیلم ارتباط چندانی با فیلم ۱۰۱ Dalmatians داشته باشد که این موضوع از طرف منتقدین، هم می‌تواند به عنوان نکته‌ای بد و هم به عنوان نکته‌ای خوب برداشت شود. بسیاری از منتقدین نیز از نقش‌آفرینی عالی بازیگران این فیلم، طراحی لباس‌ها و کارگردانی آن تعریف کرده‌اند.

فیلم Cruella، از ۵۳ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۶۰ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۵۳ نقد، ۲۹ نقد آن مثبت بوده و ۲۰ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز تنها به عدد ۴ رسیده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز به مراتب بهتر می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۲۵۶ نقد منتشر شده، امتیاز خوب ۷۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و میانگین نمرات مخاطبین به این عنوان نیز عدد بسیار بالای ۹۷ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۸/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی اولکسینسکی»

این فیلم به قدری جذاب، دوست داشتنی و پانک راک (نام سبکی از موسیقی راک) می‌باشد که شما به راحتی لوگوی (کمپانی) دیزنی و قلعه سیندرلا را فراموش خواهید کرد.

«۸۸/۱۰۰  The Seattle Times  |   منتقد: مویرا مک‌دونالد»

طراحی صحنه و لباس‌‌ (شخصیت‌های) این فیلم که توسط جنی بیوان (Jenny Beavan) بزرگ (برنده جایزه اسکار برای طراحی صحنه و لباس‌ فیلم‌های A Room with a View و Mad Max: Fury Road) انجام شده، به تنهایی ارزش خرید بلیت این فیلم را دارد. اگر این مورد برای شما کافی نیست، اما استون و اما تامپسون نیز بازی بسیار درخشانی را از خود در این فیلم به نمایش گذاشته‌اند و به سختی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا توجه بینندگان از لباس‌های پر زرق و برقشان را به خود جلب کنند.

«۸۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: کیت استیبل»

این فیلم بدون شک بهترین و تأثیرگذارترین پیش‌درآمد (ساخته شده توسط کمپانی) دیزنی تا به حال می‌باشد، فیلمی که تهدیدات شیطنت‌آمیز (کاراکتر اصلی‌اش) توانسته تجربه پر سر و صدا و لذت بخشی را خلق کند.

«۶۰/۱۰۰  The Irish Times  |   منتقد: دونالد کلارک»

فیلم Cruella مانند یک فیلم‌‌نامه بی‌انتهایی است که تنها جواب‌های نیمه‌‌کاره‌ای را به سؤالات پیش‌آمده (برای مخاطبین) فراهم می‌کند.

«۶۰/۱۰۰  BBC  |   منتقد: کارین جیمز»

طراحی لباس‌های (انجام شده توسط) جنی بیوان از جمله لباس قرمز رنگ و درخشان کروئلا در ضیافت (برگزار شده توسط کاراکتر) بارونس فون هلمن، در سراسر این فیلم خیره‌کننده است ولی زمانی که لباس‌های طراحی شده آن، داستان و کاراکترهای این فیلم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، می‌توان حفره‌‌‌ی خالی را در مرکز این فیلم مشاهده کرد.

«۵۰/۱۰۰  The Film Stage  |   منتقد: گابریل مارسو»

تلاش برای انسانیت بخشیدن به (کاراکتر) کروئلا، چیزی که باعث شده این کاراکتر بسیار سرگرم‌کننده باشد را خنثی کرده است.

«۲۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: میک لاسال»

تمام موارد خوب حاضر در فیلم Cruella نمی‌تواند این حقیقت را پنهان کند که ساخت آن، ایده بسیار بدی بوده است. طراحی لباس‌های این فیلم درجه یک می‌باشد. موسیقی‌های این فیلم شامل یکی سری از آهنگ‌های پاپ دوست داشتنی غیر مرتبطی از دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ می‌باشد ولی (علی‌رغم همه‌ی این موارد) ما با فیلمی مواجه شده‌ایم که هرگز نباید ساخته می‌شد.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.