نظر منتقدین در مورد فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway چیست؟

20 June 2021 - 12:40
Peter Rabbit 2: The Runaway

آیا قسمت دوم فیلم لایو اکشن و CGI «پیتر خرگوشه» توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند؟ در ادامه می‌توان نگاهی به نمرات این فیلم انداخت.

داستان فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway بر روی بازگشت خرگوش دوست داشتنی و سرکشی با نام پیتر تمرکز دارد. بی، توماس و دیگر خرگوش‌ها خانواده‌ موقتی را تشکیل داده‌اند ولی پیتر، علی‌رغم به کار گرفتن تمام تلاش خود، به نظر نمی‌رسد که بتواند از شر شهرت بدش خلاص شود. با شروع ماجراجویی جدیدی خارج از باغچه، پیتر خود را در جهانی پیدا می‌کند که از شهرت و بازیگوشی‌اش استقبال شده ولی وقتی که خانواده‌اش برای پیدا کردن او همه چیزشان را به خطر می‌اندازند و به دنبال او می‌روند، او باید تصمیم بگیرد که در آینده می‌خواهد چگونه خرگوشی باشد.

جیمز کوردن (James Corden) مانند قسمت اول این فیلم، بار دیگر نقش کاراکتر پیتر را در قسمت دوم آن صداپیشگی کرده است.

وظیفه کارگردانی فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway را مانند قسمت اولش، کارگردان و فیلم‌‌نامه‌نویس آمریکایی با نام ویل گلوک (Will Gluck) بر عهده داشته است. به غیر از قسمت اول این فیلم، از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم درام و کمدی کمپانی سونی در سال ۲۰۱۰ با نام Easy A اشاره کرد.

این کارگردان علاوه بر هدایت قسمت دوم این فیلم، در نوشتن فیلم‌نامه آن نیز با نویسنده دیگری با نام پاتریک بورلی (Patrick Burleigh) همکاری کرده است. داستان این فیلم، از کاراکتر پیتر خرگوشه در داستان‌های بچه‌گانه نوشته شده توسط نویسنده مشهوری در قرن نوزدهم با نام بیترکس پاتر (Beatrix Potter) الهام گرفته است.

از تولید‌کنندگان این فیلم می‌توان به ویل گلوک، زارع نعلبندیان (Zareh Nalbandian)، کاترین بیشاب (Catherine Bishop) و جودی هیلدبرند (Jodi Hildebrand) اشاره کرد. تهیه‌کنندگان اجرایی آن نیز شامل داگ بلگراد (Doug Belgrad)، جودی هیلدبراند (Jodi Hildebrand)، کاترین بیشاپ (Catherine Bishop)، اما توپینگ (Emma Topping)، توماس مرینگتون (Thomas Merrington)‌ و جاناتان هلودزینسکی (Jonathan Hludzinski) می‌باشند.

علاوه بر جیمز کوردن، از دیگر بازیگران و صداپیشگان حاضر در این فیلم می‌توان به امی هورن (Aimee Horne)، اندی گدرگود (Andy Gathergood)، دیزی ریدلی (Daisy Ridley)، دالیپ سوندی (Dalip Sondhi)، دیمون هریمن (Damon Herriman)، دیوید اویلوو (David Oyelowo)، داوینا سیتارام (Davina Sitaram)، دامنل گلیسون (Domhnall Gleeson)، الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki)، اوین لزلی (Ewen Leslie)، کیگان جویس (Keegan Joyce)، لنی جیمز (Lennie James)، مارگو رابی (Margot Robbie)، مگان اسمارت (Megan Smart)، نوین هانا (Neveen Hanna)، رز بیرن (Rose Byrne)، روپرت دیگس (Rupert Degas)، تارا موریس (Tara Morice)، تیلور فرگوسن (Taylor Ferguson) و سیا کیت ایزابل فارلر (Sia Kate Isobelle Furler) اشاره کرد.

فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway در ابتدا قرار بوده در تاریخ ۷ فوریه سال ۲۰۲۰ (۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۸) در سینماهای آمریکا به نمایش گذاشته شود ولی با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، کمپانی سونی چندین بار تاریخ پخش آن را جا به جا کرده است.

این فیلم لایو اکشن و CGI سرانجام در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱ (۵ فروردین ماه ۱۴۰۰) در سینماهای استرالیا، در تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۱ (۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در سینماهای انگلستان و در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰) نیز در سینماهای آمریکا به نمایش گذاشته شده است.

قسمت دوم فیلم Peter Rabbit تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. برخی از منتقدین گفته‌اند که فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway، ادامه‌‌ سرگرم‌کننده و لذت بخشی است که توانسته اکثر طرفداران قسمت اول این فیلم راضی نگه دارد.

فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway از ۱۳ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۴۳ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۱۳ نقد، تنها یک نقد آن مثبت بوده و ۱۰ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز به عدد ۲ رسیده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز به مراتب بهتر می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۶۲ نقد منتشر شده، امتیاز متوسط ۶۶ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. برخلاف منتقدین، به نظر می‌رسد که بینندگان از این فیلم بسیار خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان عدد بالای ۹۱ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۶۰/۱۰۰  The Irish Times  |   منتقد: تارا بردی»

ویل گلوک که فاجعه‌ای با نام Annie را در سال ۲۰۱۴ کارگردانی کرده و با فیلم‌های کمدی‌اش مانند Friends with Benefits و Easy A نیز نتوانسته نتیجه خوبی را به دست آورد، حضور شایسته‌ای را در صندلی کارگردانی فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway داشته و (برخلاف خرگوش‌ها) این انسان‌ها هستند که توانسته‌اند در این فیلم بدرخشند.

«۶۰/۱۰۰  The Telegraph  |   منتقد: تیم روبی»

این فیلم از لحاظ جذابیت کمی متزلزل بوده ولی در شوخی‌ها و سکانس‌های اکشنش قوی‌تر است. با این حال خانواده‌ها می‌توانند به تماشای آن بروند و خیالشان راحت باشد که به تماشای فیلم کاملاً جدیدی خواهند پرداخت که آن‌ها را سرگرم خواهد کرد.

«۶۰/۱۰۰  Empire  |   منتقد: ایان فریر»

این فیلم مانند قسمت دوم فیلم Paddington، (فیلمی عالی) نیست ولی با این حال به لطف تمسخرآمیز بودن و نیمه دوم قوی‌اش، توانسته فیلمی موفق ظاهر شود.

«۴۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: مایکل اردونا»

با توجه به روابط نامشخص انسان‌ها در این فیلم،‌ فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway تنها بر روی بامزه بودن خرگوش‌های CGI خود تکیه کرده است. پیشرفت تکنولوژی سینمایی در ساخت این فیلم، بسیار قابل توجه می‌باشد.

«۴۰/۱۰۰  The Guardian  |   منتقد: پیتر بردشاو»

این فیلم در برخی مواقع می‌تواند یا فیلمی بامزه یا فیلمی مسخره به نظر برسد و (بدین شکل) در زمانی کوتاه خود را به عنوان فیلمی قوی نشان دهد ولی اساساً DNA این فیلم چیز کاملاً سرراستی می‌باشد.

«۴۰/۱۰۰  Screen Daily  |   منتقد: سارا وارد»

زنده کردن داستان مورد علاقه کودکان با سبک بصری کاملاً واقع‌گرایانه و طراحی تولید جذاب، به سادگی ثابت می‌کند که (فیلم Peter Rabbit 2: The Runaway)، فیلمی کاملاً سطحی و ظاهری می‌باشد که فاقد جذابیت، احساسات و عواطف حاضر در منبع اقتباسش است، منبع اقتباسی که توانسته بعد از گذشت بیش از یک قرن، همچنان داستانی دوست‌داشتنی به نظر برسد.

«۴۰/۱۰۰  The Wrap  |   منتقد: آلونسو دورالده»

در جهان سرگرمی‌های بچه‌ها، فرنچایز‌های بدتری نسبت به سری فیلم‌های Peter Rabbit وجود دارد ولی با این حال، تعداد بسیار کمی از آن‌ها هستند که توانسته‌اند بدین شکل و مخصوصاً با توجه به ستاره‌های بااستعدادی که در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند، کم‌اهمیت، ناچیز و فراموش‌ شدنی به نظر برسند.

«۳۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: بن کنیگسبرگ»

تماشای فیلمی که به خودش تیکه می‌اندازد و به صورت واضح و آشکار با تیکه انداختن به بینندگانی که بلیت تماشای آن را خریداری کرده‌اند،‌ آن‌ها را مسخره می‌کند، بسیار آزاردهنده می‌باشد و نشانه‌ای است که می‌گوید احتمال داشته که وضع (این فیلم) حتی از این هم بدتر باشد. حداقل ویل گلوک تلاش نکرده که پیتر را به فضا بفرستد!

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.