باکس آفیس هفته: شاهکار مثل شانگ چی!

19 September 2021 - 21:20
باکس آفیس هفته: شاهکار مثل شانگ چی!

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه، برای سومین هفته متوالی و مجددا با عملکردی درخشان، در صدر جدول باکس آفیس هفته قرار گرفت.

فیلم ابرقهرمانی جدید کمپانی مارول، کماکان به عملکرد درخشان خود در گیشه آمریکا ادامه می‌دهد و این هفته نیز موفق شد با اختلافی قابل توجه نسبت به رقبا، برای سومین هفته پیاپی، صدرنشین باکس آفیس هفته شود.

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)، در روز جمعه، به فروش 5.8 میلیون دلاری، در روز شنبه به فروش 9.8 میلیون دلاری و در روز یکشنبه، به فروش 6.1 میلیون دلاری دست یافت.

بدین ترتیب، این فیلم توانست در سومین هفته اکران خود، به فروش بسیار خوب 21.7 میلیون دلاری دست پیدا کند. این رقم نشان می‌دهد که این فیلم نسبت به آخر هفته گذشته، تنها دچار افت 37 درصدی شده است.

برای متوجه شدن میزان موفقیت فیلم شانگ چی در هفته سوم اکران خود، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که فروش 21.7 میلیون دلاری در هفته سوم اکران، دومین رکورد موفق فیلم‌های اکران شده در ماه سپتامبر محسوب می‌شود.

تنها فیلم آن (It) که در ماه سپتامبر سال 2017 منتشر شده بود، در سومین آخر هفته خود، به فروش بهتری دست پیدا کرده بود. فیلم آن در سومین آخر هفته خود، به فروش 29.7 میلیون دلاری رسیده بود.

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

بدین ترتیب، مجموع فروش فیلم شانگ چی در گیشه آمریکا، از عدد 176 میلیون دلار عبور کرد تا این فیلم با پشت سر گذاشتن سریع و خشمگین 9 (F9)، تبدیل به دومین فیلم پرفروش آمریکا در سال 2021 شود.

با توجه به عملکرد شانگ چی در طی 17 روز گذشته، این فیلم به زودی از رکورد حدود 183 میلیون دلاری بیوه سیاه (Black Widow) عبور خواهد کرد و به پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکا در سال 2021، تبدیل خواهد شد.

همچنین این فیلم شانس بسیار خوبی برای شکستن رکورد 204 میلیون دلاری که در سال 2020 توسط فیلم پسران بد تا ابد (Bad Boys for Life‎) به ثبت رسید، دارد که اگر فیلم شانگ چی موفق به عبور از این عدد شود، به پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکا در طی 2 سال اخیر، تبدیل خواهد شد.

صحبت از عملکرد موفق شد، به یکی دیگر از فیلم‌های موفق سال اشاره کنیم. فیلم مرد آزاد (Free Guy) که به مانند فیلم شانگ چی، این فیلم نیز کماکان به عملکرد درخشان خود در گیشه، ادامه می‌دهد.

فیلم مرد آزاد

این فیلم این هفته نیز موفق شد تا با فروش 5.2 میلیون دلاری و با شکست رقبای خود، در رده دوم جدول باکس آفیس هفته قرار گیرد.

مجموع فروش مرد آزاد  در آمریکا، اکنون به 108 میلیون دلار رسیده است و این فیلم به زودی و با گذشت از فیلم گشت‌وگذار در جنگل (Jungle Cruise) که این هفته به فروش 2 میلیون دلاری رسید، پنجمین فیلم پرفروش سال 2021 خواهد شد.

اما فیلم گریه کن ماچو (Cry Macho)، ساخته جدید کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، این هفته اکران خود را آغاز کرد و در نهایت بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد و با فروش 4.5 میلیون دلاری، در رده سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

فیلم گریه کن ماچو

فیلم کاپ شاپ (Copshop)، دیگر تازه وارد دیگر این هفته، به فروش 2.3 میلیون دلاری دست پیدا کرد و فیلم چشم‌های تامی فی (The Eyes of Tammy Faye) که اکران نه چندان گسترده خود را از این هفته آغاز کرده، 675 هزار دلار فروش کرد.

رتبهنام فیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
1Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎21.7 میلیون دلار176 میلیون دلار
2Free Guy5.2 میلیون دلار108 میلیون دلار
3Cry Macho4.5 میلیون دلار4.5 میلیون دلار
4Candyman3.5 میلیون دلار53 میلیون دلار
5Malignant2.6 میلیون دلار9.8 میلیون دلار
6Copshop2.3 میلیون دلار2.3 میلیون دلار
7Jungle Cruise2 میلیون دلار112 میلیون دلار
8PAW Patrol: The Movie1.7 میلیون دلار37 میلیون دلار
9The Eyes of Tammy Faye675 هزار دلار675 هزار دلار
10Don’t Breathe 2665 هزار دلار31 میلیون دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.