معرفی انیمه: انیمه Assassination Classroom

24 September 2017 - 17:59

ماه به طور کامل نابود شد! موجود عجیبی ماه را به طور کامل از صحنه روزگار محو کرد و حال نوبت زمین است! این موجود یک سال به زمین فرصت داده تا بتواند اقدامات لازم برای مقابله با آن را فراهم کند. آیا تو می‌توانی در این راه به دولت کمک کنی تا بتواند سریع تر این موجود را از بین ببرد یا می‌خواهی زمین هم به سرنوشت ماه دچار شود؟ Assassination Classroom نام انیمه‌ای است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد و توانست با داستان جذاب خود مخاطبان بسیاری را به تماشای خود بکشاند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انیمه‌ی کلاس آدم کشی بپردازیم. با سینما گیمفا همراه باشید.

  • نام: کلاس درس آدمکشی (Assassination Classroom)
  • ژانر : اکشن | کمدی
  • مدت زمان : میانگین هر قسمت ۲۵ دقیقه
  • تعداد فصل: ۲ فصل
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۲ قسمت
  • سال اکران: ۲۰۱۵

داستان انیمه درباره موجودی ناشناس و مرموز به نام «کورو سنسی» است. این موجود که ظاهری به شکل یک اختاپوس دارد قصد دارد تا سال آینده زمین را به شکل بدتری نابود کند. اما پیش از نابودی زمین می‌خواهد تا معلم گروهی از دانش آموزان سطح پایین شود و دولت هم به این درخواست او جواب مثبت می‌دهد. کورو سنسی در کنار آموزش به این دانش آموزان راه و روش‌های قاتل شدن را نیز به آن‌ها می‌آموزد تا بتوانند او را در پایان سال آینده از پا در آورند. از طرفی دولت ده میلیون ین به شخصی که بتواند کوروسنسی را نابود کند پرداخت خواهد کرد. همچنین گلوله‌های مخصوصی در اختیار دانش آموزان قرار داده تا آن‌ها بتوانند کمی راحت‌تر کوروسنسی را از پا در آورند، زیرا در این گلوله‌ها نوعی ماده سمی وجود دارد که کوروسنسی به آن‌ها حساسیت‌ دارد. اما چطور می‌شود یک موجود با نیروهای ماورایی را به قتل رساند؟ Assassination Classroom روایت کننده یک داستان کمدی ساده نخواهد بود. بلکه این انیمه پا را فراتر از این بحث‌ها گذاشته و در دل خود موجی از احساس را پنهان کرده که با تماشای آن به مخاطب القا می‌شود.

شخصیت پردازی Assassination Classroom می‌تواند جزو دلایلی باشد که شما را پای این انیمه جذاب بنشاند. در طول انیمه بیننده با حدود ۳۰ شخصیت متفاوت رو به رو می‌شود که هر کدام از آن‌ها رفتار و احساسات مخصوص به خودشان را دارند. وقتی شخصیت جدیدی وارد داستان می‌شود بیننده با خودش می‌گوید که این فرد باید از شخصیت‌های منفی داستان باشد اما اصلا اینطور نیست و با پیشروی داستان به سمت جلو مخاطب از سخن خود پشیمان شده و آن شخصیت را جزو بهترین شخصیت مثبت داستان می‌بیند.

باکوروسنسی آشنا شوید!

همانطور که پیش‌تر بیان شد، در طول انیمه مخاطب با حدود ۳۰ شخصیت سر و کار خواهد داشت و این فقط وقتی است که ما بخواهیم تعداد شخصیت‌ها را بشماریم. اما اگر بخواهیم از بُعد طراحی به آن‌ها نگاه کنیم. سازندگان فقط برای شخصیت «کوروسنسی» حدود ۵۷ سر مختلف طراحی کرده‌اند که در طول انیمه به نمایش گذاشته می‌شود. به طور مثال وقتی کورو سنسی عصبانی می‌شود رنگ سر او از زرد به قرمز تغییر می‌کند و اگر بخواهد مخالفت خود را در انجام کاری نشان دهد سر او به شکل یک دایره بزرگ قرمز در‌می‌آید و از طرفی هر شخصیت چهره متناسب با رفتار خودش را دارد و به همین دلیل بیننده راحت می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. جدا از بحث طراحی چهره‌ی شخصیت‌ها، Assassination Classroom در بخش طراحی محیط هم به خوبی عمل کرده است. بیننده در انیمه شاهد صحنه‌های بسیار زیبا و چشم نوازی خواهد بود.

وقتی از تغییر رنگ سر کوروسنسی حرف میزنیم، دقیقا از چی حرف میزنیم!

صداپیشگان شخصیت‌ها هم به نحو احسن کار خود را در این بخش انجام داده‌اند و در انیمه شاهد دیالوگ‌های طنز بسیاری خواهید بود که به زیبایی انیمه اضافه می‌کنند. از طرفی موسیقی ابتدایی انیمه با حال و هوای شخصیت‌های اصلی داستان که همان حس نوجوانی و شور و هیجان را دارند، آغاز می‌شود و بیننده را برای شروع یک قسمت دیگر آماده می‌کند. صداگذاری تغییر احساس کوروسنسی (عوض شدن رنگ سره او) و بخش‌های هیجانی داستان مانند درگیری‌ها، همه و همه به بهترین نحو ممکن انجام شده است. Assassination Classroom در بحث موسیقی متن جای هیچ گونه حرفی باقی نگذاشته است. مخاطب به راحتی می‌تواند با موسیقی متن این انیمه ارتباط برقرار کند و همراه آن به تماشای انیمه بنشیند.

دانش آموزان کلاس سوم اِی

Assassination Classroom با داستان طنز و زیبایش که پر از اتفاقات تلخ و شیرین است و دیالوگ‌های طنز بسیارش که بیننده را بیش‌تر از هرچیزی به دیدن ادامه آن ترغیب می‌کند و موسیقی متن هیجانی و زیبای آن و وجود ۳۰ شخصیت مختلف با رفتار و احساسات گوناگون همه و همه می‌توانند ازدلایلی باشند که شما به تماشای این انیمه جذاب بنشینید. اگر به دنبال یک انیمه سریالی طنز هستید که ساعت‌ها به تماشای آن بپردازید، Assassination Classroom با ۲۲ قسمت و ۲ فصل می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تماشا باشد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.