استن لی حضور کوتاه خود را در سه فیلم جدید از دنیای سینمایی مارول تایید کرد

4 September 2016 - 23:59

دنیای سینمایی مارول اخیراً داستان‌ها و شخصیت‌های مختلف را باهم ترکیب و در کنار هم قرار داده است. چند فیلم بعدی که در فیلموگرافی شرکت مارول قرار گرفته از ابرقهرمانان قدیمی و نام آشنای این دنیا دور شده و قرار است برای هواداران تلاش‌های خدای اسکاندیناویایی (ثور: راگناروک)، داستان (دکتر استرنج) مرموز و معرفی بهتر شاه آفریقایی (پلنگ سیاه) به نمایش درآورد. هرچند، اگر قرار باشد دو عنصر ثابت در دنیای سینمایی مارول را نام ببریم اولی شخصیت محور بودن داستان‌ها و دوم حضور مکرر و پیوسته‌ی استن لی (Stan Lee) است. با سینماگیمفا همراه باشید.

با وجود ده‌ها فیلم که هر کدام در استودیوهای مختلف ساخته شده‌اند این کارگردان و تدوینگر شاخص که مسئول خلق شخصیت‌هایی چون مرد آهنی (Iron Man)، هالک شگفت انگیز (the Incredible Hulk) و دکتر دوم (Doctor Doom) است موفق شده هربار به طریقی راه خود را به بیشتر فیلم‌های مارول باز کند. استنِ خندان باز هم قصد دارد به کلکسیون نقش‌های کوتاه خود در دنیای فیلم‌های مارول اضافه کند.

در آخرین حضورش در Canada’s Fan Expo، لی به گفتگو با برنامه محلی Breakfast Television نشست. در طی مصاحبه این افسانه‌ی ۹۳ ساله از توقف کوتاهش در جورجیا برای فیلمبرداری نقش‌های کوتاه جدیدی خبر داد. لی تأیید کرد که در فیلم‌هایGuardians of the Galaxy Vol. 2 «محافظان کهکشان قسمت دوم»، Spider-Man: Homecoming«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و Doctor Strange«دکتر استرنج» حضور افتخاری خواهد داشت. وقتی از این خالق پرکار پرسیده شد که آیا نقش‌هایش را در هر فیلم خودش انتخاب می‌کند او به شیوه‌ی بی مانند خودش پاسخ داد:

اوه، نه، نه، اون ها تصمیم می‌گیرند. اگر به من بود که هر کدوم از نقش هام نیم ساعته می‌بودند. اونا فقط چند ثانیه بهم زمان میدن و با این حال می ترسن که ستاره‌ی فیلم رو تحت الشعاع قرار بدم. می دونید که چطوریه!

Stan-Lee-Guardians-of-the-Galaxy-21

آخرین نقش او، مأمور فدرال سابق در فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» بود که با احتساب این نقش تعداد کل حضورهای افتخاری لی به سی فیلم می‌رسد. لی اولین بار در فیلم سال ۱۹۸۹ لو فرینگو (Lou Ferrigno) به نام Trial of the Incredible Hulk«محاکمه هالک شگفت انگیز» به ایفای نقش پرداخت. پس از این فیلم استن لی دیگر حضوری در عرصه سینما نداشت تا اینکه ده سال بعد دوباره او را دیدیم که مشغول خرید هات داگ در فیلم پرفروش آن زمان اکس من است. بین لحظات مارولی اش، لی حتی موفق شد در چند نقش که حتی دیالوگ نیز داشتند به ایفای نقش بپردازد که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم کلاسیک کوین اسمیث (Kevin Smith)  Mallrats«پاساژگردها» و سیتکام پرطرفدار The Big Bang Theory «تئوری بیگ بنگ» اشاره کرد. به نظر می‌رسد هیچ فیلم مارولی بدون حضور استن لی در آن بیرون نمی‌آید.

لی به خاطر کاهش زمان مسافرت‌ها و برنامه کاری فشرده و پرکارش، آخرین حضور خود را در Fan Expo تجربه می‌کند، به همین دلیل بعضی هواداران ممکن است نگران شوند که دوره‌ی نقش‌های او در فیلم‌های مارول نیز در آینده‌ای نزدیک به پایان برسد. هرچند، با سه نقش کوتاه در فیلم‌های جدید مارول و نقش‌های سال گذشته‌اش در مأمور کارتر، ددپول و انتقام جویان: عصر الترون به نظر می‌رسد استن لی با سرعت بالای دنیای سینمایی مارول خود را به خوبی تطبیق داده است. امید است هواداران کتاب‌های کامیک چهره‌ی آشنای او را در سال‌های آینده بر روی پرده نقره‌ای و در فیلم‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند ببینند.

فیلم‌های سینمایی دکتر استرنج در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶، محافظان کهکشان قسمت دوم در تاریخ ۵ مه ۲۰۱۷، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷، ثور: راگناروک در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷، پلنگ سیاه در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸، انتقام جویان: جنگ ابدیت قسمت اول در تاریخ ۴ مه ۲۰۱۸، مرد مورچه‌ای و زنبور در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۸، کاپیتان مارول در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹، انتقام جویان ۴ در تاریخ ۳ مه ۲۰۱۹، و چهار فیلم در حاضر بدون عنوان دنیای مارول در تاریخ‌ ۱۲ جولای ۲۰۱۹، ۱ مه، ۱۰ جولای و ۶ نوامبر ۲۰۲۰ بر روی پرده خواهند رفت.

منبع: screenrant

 

Save

Save

Save

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.