Disney Play نام سرویس استریم مخصوص دیزنی خواهد بود

28 August 2018 - 23:30

دیزنی قصد دارد تا سرویس استریم خود را راه‌اندازی کند و نام آنرا هم Disney Play بگذارد. مدیر عامل این شرکت باب ایگر (Bob Iger) در این رابطه گفت که راه‌اندازی این سرویس «مهمترین اولویت» آنها برای سال ۲۰۱۹ خواهد بود. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

داشتن سرویس استریم بخشی از استراتژی این شرکت است که نه تنها در کنار نتفلیکس (Netflix)، بلکه با رسانه‌های دیگری مانند آمازون (Amazon)، اپل (Apple) و فیس بوک (Facebook) نیز در این بازار به سرعت رو به رشد تکنولوژی همگام باشد. دیزنی همچنین شروع به توسعه‌ی محتوای رسانه‌ای (فیلم و برنامه‌ی تلویزیونی) به طور منحصر به فرد برای Disney Play کرده است و اکران فیلم‌هایش در نتفلیکس را تا اوایل سال بعد متوقف خواهد کرد و شروع آن هم با فیلم Captain Marvel «کاپیتان مارول» خواهد بود. با توجه به اینکه قرارداد دیزنی و فاکس انتظار می‌رود تا تابستان ۲۰۱۹ بسته بشود، Disney Play قادر خواهد بود تا IP های فاکس را هم شامل شود.

در یک مقاله راجب به اینکه چگونه استودیوهای فیلم‌سازی در این عصر استریم‌ها گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند، Variety  گزارش می‌کند که دیزنی سالانه ۳۰۰ میلیون دلار از درآمد خود را به نتفلیکس پرداخت می‌کند. فیلم‌های سال ۲۰۱۹ دیزنی که شامل Toy Story 4 «داستان اسباب‌بازی ۴»، Frozen 2 «یخ‌زده ۲» و Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» هستند می‌توانند به خوبی برای دیزنی کسب درآمد کنند.

مقاله‌ی Variety به آن نکته اشاره دارد که هنگامی که صحبت از هزینه‌های یک سرویس استریم می‌شود، دیزنی نسبت به نتفلیکس در موقعیت متفاوتی قرار دارد. این استودیو در طی چندین سال گذشته میلیاردها دلار صرف توسعه‌ی فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی‌اش کرده است و کتابخانه‌ای وسیع از IPهای اصلی پدیده آورده است. اگرچه چون آنها در حال ساخت مجموعه‌های بیشتر هستند، سرمایه گذاران از این بابت که چند نفر از مردم اکنون نتفلیکس را می‌بینند نگران نیستند. از سوی دیگر Disney Play، استریم سرویس Mouse House را پشت سر گذاشته است و به پروژه‌های اصیلی نیاز دارد تا سرپا بماند.

این موضوع توجیح می‌کند که چرا دیزنی در حال تمرکز بروی گرفتن حقوق فیلم‌هایی مثل Lady and the Tramp و سریال لایو اکشن جان فاورو (Jon Favreau) به نام Star Wars است: آنها می‌خواهند هنگامی که Disney Play سال بعد راه افتاد، این مجموعه‌ها را پخش کنند. به هر حال این می‌تواند یک رویکرد خطرناک باشد اما Mouse House به وضوح باور دارد که این حرکت‌های جسورانه، در نهایت برای آنها پاداش بزرگی به ارمغان می‌آورد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.