امکان اکران فیلم Dune در سینماها وجود دارد

23 December 2020 - 17:00
فیلم Dune

امکان دارد که استودیو سازنده فیلم Dune با نام Legendary این فیلم را از اکران شدن به صورت اینترنتی در شبکه HBO Max نجات دهد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

این استودیو ۷۵ درصد از کل مبلغی که برای ساخت این فیلم هزینه شده را تأمین کرده است و همچنین علاوه بر آن، آن‌ها حقوق مربوط به اقتباس از رمان Dune را نیز در اختیار دارند. زمانی که کمپانی Warner Bros اعلام کرد این فیلم به همراه فیلم‌های دیگری که برای پخش در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده بودند قرار است به‌ صورت هم‌زمان هم در شبکه اینترنتی HBO Max و هم سینماها پخش شود، استودیو Legendary از تصمیم این کمپانی در این رابطه خوشحال و راضی نبوده است. آن‌ها ایده شکایت قضایی از این کمپانی را نیز مطرح کرده بودند.

علاوه بر فیلم Dune، استودیو Legendary فیلم بزرگ دیگری با نام Godzilla vs Kong را نیز برای پخش در سال ۲۰۲۱ در برنامه‌های خود دارد که این فیلم نیز مانند فیلم Dune جزو فیلم‌هایی می‌باشد که کمپانی برداران وارنر در سال ۲۰۲۱ به صورت اینترنتی پخش خواهد کرد. این فیلم قرار است که در تاریخ ۲۱ مه ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، یعنی حدود چهار ماه قبل از تاریخ اکران فیلم Dune به صورت هم‌زمان هم در شبکه اینترنتی HBO Max و هم سینماها پخش شود.

این استودیو پیش از این نیز برای فروختن حق پخش این فیلم به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار در حال جست‌و‌جو برای خریدار بوده که کمپانی مادر Warner Bros با نام WarnerMedia بلافاصله فروش این فیلم را کنسل کرده بود. بیشترین نگرانی استودیو Legendary جهت پخش اینترنتی این فیلم در شبکه HBO Max امکان صدمه دیدن فرنچایز موفق و احتمالی که از این فیلم در آینده ساخته خواهد شد، است.

اکنون سایت ددلاین گزارش داده که استودیو Legendary برای پخش فیلم Dune به صورت اینترنتی در شبکه HBO Max با کمپانی برادران وارنر مقابله خواهد کرد. این استودیو بر این باور است که اگر تاریخ اکران فیلم Dune تأخیر بخورد، مخاطبان تمایل بیشتری خواهند داشت تا بعداً به تماشای آن در سینماها بروند.

تا زمانی که این فیلم برای پخش در تاریخ یکم اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده باشد، امکان دارد که مصونیت گروهی به علت واکسیناسیون ویروس کرونا به دست آید و قابلیت اکران این فیلم به صورت معمول در سینماها به وجود آید. البته حتی با این وجود نیز، امکان دارد که فیلم Godzilla vs Kong همچنان به صورت هم‌زمان هم در شبکه اینترنتی HBO Max و هم سینماها در ماه مه ۲۰۲۱ پخش شود.

ما تنها از یک چیز مطمئن هستیم: اگر فیلم Dune ناموفق ظاهر شود و کمپانی برادران وارنر و یا استودیو Legendary تصمیم بگیرند که ادامه این فیلم را تولید نکنند و بدین ترتیب فرنچایز احتمالی آن ایجاد نشود، استودیو Legendary ریسک شعله‌ور شدن آتش خشم بسیاری از طرفداران را بر عهده خواهد داشت. با توجه به اینکه داستان این فیلم تنها از یک‌دوم جلد اول رمان Dune اقتباس شده، بنابراین قسمت اول آن تنها نیمی از داستان را تعریف خواهد کرد. مشخص است که کمپانی برادران وارنر روی موفقیت این فیلم حساب باز کرده است.

در حال حاضر فیلم‌نامه قسمت دوم این فیلم و اسپین‌آفی از آن در قالب سریال که برای پخش در شبکه HBO Max برنامه‌ریزی شده در حال نوشته شدن است. استودیو Legendary در حال حاضر چندین میلیون دلار را برای ساخت فرنچایزی از این فیلم سرمایه‌گذاری کرده و در حالی که آن‌ها آماده هستند تا این فیلم را بر اساس تصمیم کمپانی برادران وارنر پخش کنند ولی به نظر می‌رسد که این استودیو نمی‌خواهد ریسک این حرکت را متحمل شود.

با این وجود حتی اگر استودیو Legendary باعث شود این فیلم از پخش در شبکه HBO Max نجات پیدا کند، هیچ‌گونه تضمینی وجود نخواهد داشت که مخاطبین بسیار زیادی از آن استقبال کنند. با توجه به اینکه مشخص نیست چه درصدی از مردم تا ماه اکتبر سال بعد در مقابل ویروس کرونا واکسیناسیون خواهند شد، این استودیو قطعاً کار ساده‌ای را برای ترغیب کردن کسانی که هنوز واکسن این ویروس را نزده‌اند، برای رفتن و مشاهده این فیلم در سینماها نخواهد داشت. شاید بتوان گفت فیلم Dune بزرگ‌ترین فیلمی است که کمپانی برادران وارنر آن را در سال ۲۰۲۱ پخش خواهد کرد.

به احتمال زیاد این فیلم موفق ظاهر خواهد شد. درست است که کمپانی برداران وارنر ریسک پخش فیلم Dune به صورت اینترنتی در شبکه HBO Max را قبول کرده‌اند ولی با این حال کاملاً مشخص است که استودیو Legendary شریک بسیار محتاطانه‌ای برای این کمپانی می‌باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد امکان این وجود دارد که کمپانی برادران وارنر مبلغی بیش از یک میلیارد دلار را با مدل انتشار فیلم‌هایشان به شکل فعلی در باکس آفیس جهانی از دست دهند ولی به نظر می‌رسد که استودیو Legendary مایل نیست ریسکی به این اندازه را متحمل شود.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.