مایک فلنگن از فیلم Revival استیون کینگ خارج شد

25 December 2020 - 13:00
رمان Revival

کارگردان فیلم Doctor Sleep با نام مایک فلنگن (Mike Flanagan) گفته است که او دیگر قصد اقتباس از رمان استیون کینگ (Stephen King) با نام Revival را ندارد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

پس از اقتباس موفق این کارگردان از رمان به ظاهر غیرقابل اقتباس Gerald’s Game استیون کینگ و تبدیل آن به فیلمی بسیار موفق در شبکه اینترنتی نتفلیکس، مایک فلنگن دوباره با کارگردانی فیلم Doctor Sleep که از رمانی به همین نام اقتباس شده، ثابت کرد که او شایستگی و استعداد شکل دادن به داستان‌های مورد علاقه مخاطبین را در خود دارد.

از تمامی کارگردان‌هایی که تا به حال از رمان‌های استیون کینگ اقتباسی را انجام داده‌اند، تنها فرانک دارابونت (Frank Darabont) و راب راینر (Rob Reiner) می‌توانند ادعای داشتن سابقه‌ای خوب جهت ساخت اقتباس‌هایی عالی به اندازه مایک فلنگن را از رمان‌های استیون کینگ داشته باشند. دقیقاً به همین دلیل بود که طرفداران با شنیدن خبر ماندن مایک فلنگن در دنیای استیون کینگ برای ساخت اقتباسی از رمان Revival در قالب فیلمی بسیار هیجان‌زده شده بودند.

رمان Revival، داستان مدرنی درباره هیولای معروف فرانکنشتاین و واعظ شفاگری است که اعتیاد به هروئین را درمان می‌کند. چون که این داستان یکی از داستان‌های نوشته شده توسط استیون کینگ می‌باشد، معتادهایی که توسط این واعظ درمان شده عوارض جانبی عجیب و غم‌انگیزی را تجربه می‌کنند.

متأسفانه برای طرفداران استیون کینگ و مایک فلنگن خبر داریم که به نظر می‌رسد اقتباسی از رمان Revival با حضور مایک فلنگن ساخته نخواهد شد. اخیراً مایک فلنگن در پادکستی با نام The Company of the Mad و با موضوع بحث در رابطه با سریال جدید استیون کینگ با نام Stand، درباره گفتگویی که او با کارگردان سریال کوتاه Stand، جاش بون (Josh Boone) داشته صحبت‌هایی را انجام داده است. جاش بون پیش از این و زمانی که راسل کرو (Russell Crowe)‌ برای نقش‌آفرینی در این فیلم انتخاب شد، قرار بود که وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد. مایک فلنگن در این مصاحبه خبر بد ساخته نشدن فیلم Revival با کارگردانی او را اعلام کرد.

مایک فلنگن در این پادکست گفت:

ما شروع به ایمیل دادن کردیم چون که من برای خرید نسخه محدودی از کتاب Revival به سایت eBay رفتم و دیدم که جاش بون یکی از آن‌ها را به فروش گذاشته است. آن را خریداری کردم ولی قبل از اینکه خرید انجام شود، او به من در eBay ایمیل داد و متنی که نوشته بود این بود: «س س سلام. خدای من!» بنابراین ما درباره پروژه Revival هی سبک و سنگین کردیم و چون این پروژه‌ای بود که جاش بون در ابتدا قرار بود آن را تولید کند، من هم به این نتیجه رسیدم از وظیفه کارگردانی این پروژه خارج شوم؛ بنابراین اکنون ما در یک‌چیز مشترک هستیم: هر دو در آستانه ساخت این داستان خاص بوده‌ایم.

خروج مایک فلنگن از فیلم Revival تا حدودی خبری غیرمنتظره است چرا که در زمانی نه چندان دور او در پادکست دیگری درباره این پروژه صحبت کرده و گفته بود که از کار کردن بر روی داستان‌هایی تاریک و بدبینانه لذت می‌برد در عین حال نیز گفت که این داستان ممکن است برای کمپانی Intrepid Pictures (کمپانی سازنده این فیلم) بیش از اندازه تاریک و غم‌انگیز باشد.

قابل توجه است که مایک فلنگن مشخص نکرده که آیا ساخت این فیلم به کل منتفی شده یا تنها او از وظیفه خود به عنوان کارگردان در این پروژه کناره‌گیری کرده است. مشخصاً به دلیل اینکه این دومی باری است که فیلم Revival کارگردان خود را از دست می‌دهد، اکنون آینده این فیلم مناسب به نظر نمی‌رسد.

در واقع همیشه زمانی که اقتباس برنامه‌ریزی شده‌ای از رمان استیون کینگ به مشکل برمی‌خورد، برای همه شکه‌کننده است چرا که مشکل است برند محکمی در تمامی رسانه‌ها به غیر از برند کینگ را متصور شد ولی آیا خروج مایک فلنگن از اقتباس Revival نشان دهنده این خواهد داد که سرعت قطار اقتباس از رمان‌های استیون کینگ در حال کم شده است؟ یا اینکه خروج این کارگردان از این پروژه تنها به دلایل شخصی می‌باشد نه نشان‌دهنده کم شدن علاقه به ساخت اقتباس از رمان‌های استیون کینگ؟

جالب خواهد بود تا ببینیم آیا جزییات دیگری درباره علت خروج مایک فلنگن از این پروژه مشخص خواهد شد یا خیر و البته که همچنین جزییاتی از پروژه‌ای تنها زمانی مشخص می‌شود که آب‌ها از آسیاب افتاده باشد. خبر خوب برای طرفداران استیون کینگ و مایک فلنگن این است که به غیر از رمان مایک فلنگن تعداد بسیار زیادی رمان‌های نوشته توسط استیون کینگ وجود دارد که این کارگردان می‌تواند از آن‌ها در آینده اقتباس کند.

منبع:‌اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.