کمپانی MGM قصد دارد تمام استودیوهای فیلم‌سازی خود را بفروشد

25 December 2020 - 17:00
کمپانی MGM

طبق گزارش‌ها کمپانی فیلم‌سازی MGM که یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولید فیلم در تاریخ صنعت سینما می‌باشد، اکنون در حال بررسی گزینه فروش تمامی دارایی‌های خود از جمله مجموعه عظیم فیلم‌هایش است و این دارایی‌ها شامل فرنچایز جیمز باند نیز می‌باشد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

کمپانی MGM که کار خود را از سال ۱۹۲۴ آغاز کرده، نام‌گذاری‌اش پس از ادغام سه استودیو فیلم‌سازی با نام‌های Metro Pictures ،Goldwyn Pictures و Louis B. Mayer Pictures توسط یکی از پیشگامان صنعت سینما با نام مارکوس لاو (Marcus Loew) انجام شده است. علاوه بر آن، ‌مارکوس لاو بنیان‌گذار سینماهای زنجیره‌ای محبوب با نام Loews Cineplex Entertainment در آمریکا نیز می‌باشد که کمپانی AMC آن را در سال ۲۰۰۶ خریداری کرده و در حال حاضر این سینماها اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی زیادی هستند.

این کمپانی بیشتر برای تولید سری فیلم‌های جیمز باند از زمان ساخت اولین فیلم آن به همراه کمپانی EON Productions نزد مردم شناخته شده است. کمپانی MGM در حال حاضر ۲۵‌مین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند با نام No Time To Die را در برنامه‌های انتشار خود دارد که به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها به دفعات زیاد تأخیر خورده است. علاوه بر این فرنچایز، کمپانی MGM فیلم‌های بزرگی از جمله سری فیلم‌های Pink Panther، فیلم‌های Rocky سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) و همچنین سه‌گانه Hobbit را نیز تولید کرده است.

در بخش تلویزیون نیز آن‌ها سریال‌های بسیاری از جمله سریال Stargate SG-1 و Handmaid’s Tale را تولید کرده‌اند. در دهه پیش نیز، این کمپانی به علت قرار گرفتن در مرز ورشکستگی در سال ۲۰۰۹، در حال تقسیم استودیوهای فیلم‌سازی خود به کمپانی‌های دیگر بوده است. علی‌رغم پشت سر گذاشتن این نقطه بحرانی، به نظر می‌رسد که کمپانی MGM از این همه‌گیری ویروس کرونا زنده بیرون نخواهد آمد.

روزنامه وال‌استریت جورنال گزارش داده که کمپانی MGM در حال تلاش برای فروختن استودیوهای فیلم‌سازی خود از طریق شرکت تأمین سرمایه مورگان استنلی (Morgan Stanley)‌ و شرکت خصوصی محدودی با نام LionTree می‌باشد. این گزارش اشاره دارد که ارزش این استودیوها ۵.۵ میلیارد دلار است و بر اساس این رقم می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها نه تنها تمام عنوان‌ها و فرنچایزهای حال حاضر خود را برای فروش گذاشته‌اند بلکه قصد دارند که تمام مجموعه فیلم‌های تاریخی خود را نیز بفروشند.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی MGM اطمینان دارد که شبکه استریمی یا کمپانی که قصد دارد در جنگ بین سرویس‌های استریمی جلوتر بیفتد، مایل خواهد بود تا این رقم به ظاهر بزرگ را برای در اختیار داشتن تعداد بسیار زیادی از محتواهای تولیدی آن‌ها پرداخت کند.

اگر دارایی‌های کمپانی MGM با موفقیت فروخته شود، این کمپانی ظاهراً تبدیل به اولین کمپانی خواهد شد که همه‌گیری ویروس کرونا آن را نابود کرده است. کمپانی MGM به دلیل منتشر نکردن هیچ‌گونه فیلم بزرگی طی سال جاری در سینماها برای بقا در این دوران دست و پنجه زده و حتی در مقطعی شایعه شده بود که آن‌ها در حال جست و جو جهت پیدا کردن خریداری برای فیلم No Time To Die بوده‌اند.

هیچ خریداری حاضر نشده که مبلغ تعیین شده ۶۰۰ میلیون دلاری آن‌ها برای فروش این فیلم جاسوسی را پرداخت کند با این حال بهره به تأخیر افتادن این فیلم برای هر ماه، مبلغ یک میلیون دلار برای این کمپانی هزینه برداشته است. در آن زمان و با توجه به کشمکش‌های مالی پیشین این کمپانی، برای بسیاری سؤال پیش آمد که آیا کمپانی MGM قادر به تحمل بدهی به این اندازه خواهد بود یا خیر؟

اکنون جواب این سؤال به‌طور واضح مشخص شده است. بدون هیچ منبع درآمدی و همچنین بدون داشتن گزینه استریمینگ برای تبدیل شدن به کمپانی‌های مانند Disney و Warner Bros در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، به نظر می‌رسد که کفگیر کمپانی MGM به ته دیگ خورده و روزی که این کمپانی فروخته شود، روز بسیار غمگینی برای تاریخ صنعت سینما رقم خواهد خورد ولی با این حال از بین رفتن این کمپانی با توجه به دست و پا زدن صنعت سینما در دوران همه‌گیری ویروس کرونا تعجب‌آور نخواهد بود.

علاوه بر آن، اگر این کمپانی به‌زودی فروخته شود عواقبی برای انتشار فیلم No Time To Die نیز به وجود خواهد آمد و ممکن است که این فیلم به زودی راه خودش را برای پخش شدن در یکی از شبکه‌های استریمی پیدا کند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.