توضیحات سازنده Vikings درباره دنباله‌ی این سریال در نتفلیکس

29 December 2020 - 21:11

بالاخره انتظارها به پایان رسید و از فردا نیم فصل دوم سریال تلویزیونی موفق Vikings منتشر می‌شود. طی گفتگوی یکی از نویسندگان وب‌سایت کولایدر با نویسنده و خالق اصلی این سریال یعنی مایکل هرست (Michael Hirst) جزئیات جالب توجه بیشتری در فضای مجازی به روز رسانی شده است. طی این مصاحبه نظراتی درباره علت به پایان رسیدن سریال بهترین بودن این فصل رد و بدل شده. علاوه به این اظهارات، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی پروژه بعدی این نویسنده یعنی Vikings: Valhalla به دست آورید. با سینما فارس همراه باشید.

در ابتدا لازم است بدانید که داستان اصلی Vikings: Valhalla توسط جب استوارت (Jeb Stuart) نوشته شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در ۲۰۲۱ میلادی از شبکه‌ی Netflix منتشر خواهد شد. طبق گفته‌های آقای هرست، ماجراهای Valhalla صد سال پس از به پایان رسیدن Vikings روایت می‌شود و به عقیده‌ی ایشان محبوبیت روز افزون سریال Vikings در سراسر دنیا باعث جلب توجه Netflix برای ساخت یک سریال جدید با این موضوع شده است.

ظاهراً، (در نتفلیکس) با خودشان گفته‌اند، ببینید، هیچ محتویاتی را حذف نمی‌کنیم، اعداد و ارقام بیننده‌های سریال و جایگاه شما در جهان را بررسی کردیم و فکر می‌کنیم دنبال نکردن این ایده احمقانه است. بنابراین می‌توان گفت ساخت این سریال مدیون زحماتی است که طی هفت سال گذشته کشیده‌ایم.

البته، داستان Valhalla صد سال پس از سریال اصلی روایت می‌شود که یعنی هیچکدام از شخصیت‌هایی که از قبل می‌شناسیم در آن جایی نخواهند داشت. اما طبق گفته‌ی آقای هرست، این به معنی فراموش شده آن‌ها نیست.

در حقیقت جب استورات تا جای ممکن در طول نوشتن داستان به افسانه‌ی Vikings توجه داشته است. پس هر وقت گردهمایی بزرگی در سالن بزرگ کتگت (Kattegat) تشکیل می‌شود، صحبت‌هایی درمورد افراد بزرگی که پیش‌تر در این سالن حضور داشته‌اند به میان می‌آید. افرادی مثل رگنار لوثبروک (Ragnar Lothbrok)، لاگرتا (Ragnar Lothbrok)، بیرون آیرون‌ساید (Bjorn Ironside) و آیوار د بونلس (Ivar the Boneless) که همین حالا نیز جزو شخصیت‌های افسانه‌ای سریال محسوب می‌شوند. این ارتباط واقعاً عالی خواهد بود. تاریخچه و ریشه‌ی بیشتری برای سریال جدید فراهم می‌کند. البته، نیازی نیست که رگنار را بشناسید تا بتوانید داستان Valhalla را درک کنید. ولی شناخت او باعث غنی‌تر شدن سریال می‌شود و امیدواریم ساخته‌ی جدیدمان انگیزه‌ای برای تلاش ببینده برای شناخت شخصیت‌های قدیمی‌تر باشد. همه‌چیز به طرزی مفید، جالب و فوق‌العاده به یکدیگر گره می‌خورد.

طبق این صحبت‌ها نیازی نیست برای لذت بردن از دنباله‌ی Vikings سریال اصلی را دیده باشید، اما در صورت آشنا بودن، اطلاعات بیشتری درباره علت معروفیت و محبوبیت شخصیت‌ها خواهید داشت.

با تمام این اوصاف، در Vikings: Valhalla باید انتظار حضور چه شخصیت‌هایی را داشته باشیم. هرست اینگونه توضیح می‌دهد؛

می‌توانید انتظار حضور هرالد هاردرادا (Harald Hardrada) و اریک د رد (Eric the Red) و شاید تعدادی وایکینگ نام آشنای دیگر را داشته باشید.

با وضعیت فعلی همه‌گیری بیماری کوید، درمورد تأثیر این ویروس بر فرایند تولید سریال نیز صحبت‌هایی مطرح شده که در ادامه مشاهده می‌کنید؛

نیم فصل اول در استودیوی اصلی و با شرایط خاصی در ایرلند فیلم‌برداری شد. حدوداً ۳۰ نفر متخصص در صحنه حضور داشتند. یک هتل بزرگ انتخاب کردند تا بتوانند تمام بازیگران را قرنطینه کنند. همه روزی دوبار آزمایش می‌شدند. دستاورد بزرگی بود. فقط سه روز حیف و میل شد. من تنها یک جایگاه نظارتی روی روند ساخت دارم، خودم شخصاً هیچ دستی در نویسندگی نبرده‌ام. من یک تهیه‌کننده اجرایی هستم. ولی می‌توانم بگویم جب استورات در نوشتن داستان‌های هیجانی مهارت بیشتری دارد و این کاملاً مشخص خواهد بود. بنابراین پایان بندی سریال با کار من تفاوت‌هایی خواهد داشت ولی تا جایی که دیده‌ام می‌توانم بگویم نتیجه واقعاً خوب از آب در آمده.

vikings

در ادامه صحبت‌هایی درمورد مقایسه‌ی Valhalla با Vikings به میان آمد که مشخص شد دنباله قرار است مقیاس بزرگ‌تری داشته باشد.

نمی‌تواند خیلی بزرگ‌تر از قسمت‌های نهایی Vikings من باشد. به خاطر ارتش‌های بزرگ و نبردهای عظیمی که داشتیم… راستش، خیلی نمی‌شود بیشتر از این‌ها قدم برداشت. ولی چه میشه می‌گفت؟ خیلی از بخش‌های سریال جدید در همان لوکیشن‌ها فیلم‌برداری می‌شود. به کتگت برمی‌گردیم. این شهر خانه‌ی معنوی وایکینگ‌ها محسوب می‌شود. ولی یک کتگت متفاوت خواهیم داشت… این یکی از بزرگ‌ترین بندرهای اروپاست. از نظر اندازه رشد زیادی داشته است. پادشاه انگلستان تبدیل به یک وایکینگ شده. وایکینگ‌ها اکثر نقاط انگلستان را تحت سلطه در آورده‌اند و نورمندی (Normandy) را به قلمروی خود اضافه کرده‌اند. از این نظر، دامنه‌ی Valhalla بزرگ‌تر و وسیع‌تر از سریال من خواهد بود. اما همان درگیری‌ها و مشکلات گذشته‌ی مسیحیت و بت پرستی به نزاعی داخلی تبدیل شده، چرا که بسیاری از پادشاه‌هان وایکنیگ به مسیحیت روی آورده‌اند. درگیری‌های زیادی بین وایکینگ‌های بت پرست و مسیحی خواهیم داشت. این نزاع‌ها در سریال من متفاوت بود. دشمن وایکینگ‌ها یعنی مسیحیان، در گذشته افراد متفاوتی بودند. ولی حالا، همانطور که فلوکی می‌ترسید، مسیحیان درحال غلبه به بت‌ها هستند.

از آنجا که تاریخ پخش سریال در ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده، احتمالاً به زودی شاهد اطلاعات بیشتری از آن باشیم. بسیاری از طرفداران وایکینگ‌های آقای هرست مشتاق هستند که ببینند جب استورات با Valhalla به چه موفقیت‌هایی خواهد رسید.

منبع: collider

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.