فیلم‌های علمی تخیلی مورد انتظار سال ۲۰۲۱

12 January 2021 - 22:06

سال ۲۰۲۱ سالی پر از فیلم‌های علمی تخیلی که شامل اقتباس‌های مورد انتظار، دنباله فیلم‌های بزرگ و فیلم‌های جدید می‌شود، خواهد بود؛ در ادامه با سینما فارس همراه باشید.

ژانر علمی تخیلی به قسمت مهمی از صنعت فیلم‌سازی تبدیل شده است و به فیلم‌سازان و بینندگان اجازه می‌دهد که درباره مفاهیمی مانند زندگی در آینده و تأثیر تکنولوژی جدید بر زندگی تفکر کنند. اکثر فیلم‌های علمی تخیلی اخیر مانند فیلم Arrival «ورود» به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) به موفقیت تجاری رسیده و منتقدان را شگفت‌‌زده کرده‌اند.

ژانر علمی تخیلی همین‌طور یکی از متنوع‌ترین ژانرهای حال حاضر سینما بوده است. از فیلم‌های مهم باکس آفیس گرفته مانند فیلم‌های Star Wars «جنگ ستارگان» تا فیلم‌های مستقل مانند Ex Machina «اکس ماشینا»، آثار علمی تخیلی ذهن بینندگان را به دنیا‌ها و احتمالات جدید باز کرده است، که معمولاً این عمل با استفاده از افکت‌های دیداری پیشرفته انجام‌پذیر بوده است.

به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا تاریخ اکران بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی تغییر کرده است. بیشتر فیلم‌های علمی تخیلی مورد انتظار که برای اکران در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بودند به سال ۲۰۲۱ موکول شدند و همینطور چندین فیلم علمی تخیلی که برای اکران در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بودند تا سال ۲۰۲۲ تأخیر خوردند که این فیلم‌ها شامل دنباله‌های به شدت مورد انتظار Avatar 2 «آواتار ۲» و Jurassic World: Dominion «دنیای ژوراسیک: قلمرو» می‌شوند. با این حال در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد فیلم‌های علمی تخیلی امیدوارکننده‌ای خواهیم بود.

Chaos Walking «آشوب مدام» – ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۳۹۹)

Chaos Walking

براساس سه‌گانه محبوب پاتریک نس، فیلم Chaos Walking در آینده‌ای اتفاق خواهد افتاد که میکروب‌ها تمام زن‌های روی زمین را از بین برده و مردها را با قابلیت شنیدن صدای افکار همه موجودات زنده به جا گذاشته‌اند. تام هالند (Tom Holland) نقش تاد هویت را بازی می‌کند، یک نوجوان که بعد از ملاقات یک زن تنها به اسم وایولا اید (که نقش او را دیزی ریدلی (Daisy Ridley) برعهده خواهد داشت)، دنیای او تغییر خواهد کرد. فیلم‌برداری فیلم Chaos Walking در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته است اما چندین بار به‌علت فیلم‌برداری مجدد و همین‌طور شلوغ بودن برنامه هالند و ریدلی، تأخیر خورده است.

Morbius «موربیوس» – ۱۹ مارس (۲۹ اسفند ۱۳۹۹)

Morbius

جرد لتو (Jared Leto) بازیگر نقش اصلی فیلم Morbius سونی است که ترکیبی از ژانر علمی تخیلی و ترسناک بر اساس شخصیت کتاب‌های مصور، دکتر مایکل موربیوس خواهد بود. دکتر موربیوس از یک بیماری نادر خونی رنج می‌برد و در تلاشی خطرناک برای درمان خود به قدرت‌های خون‌آشامی دست پیدا کرده و به یک خون‌آشام زنده تبدیل می‌شود. در تریلر این فیلم شاهد حضور مایکل کیتون (Michael Keaton) در نقش والچر (نقش منفی فیلم Spider-Man) بودیم که شاید به معنای ساخت فرنچایز بزرگتری برای سونی که شامل موربیوس و ونوم است، باشد.

Free Guy «مرد آزاد» – ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)

Free Guy

فیلم Free Guy که در ابتدا برای انتشار در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود، رایان رینولدز (Ryan Reynolds) را در نقش یک کارکتر غیرقابل بازی در یک بازی ویدئویی جهان‌باز دنبال خواهد کرد. هنگامی که گای متوجه می‌شود در یک بازی ویدئویی قرار دارد، تلاش می‌کند تا خود را به یک ابرقهرمان تبدیل کند و جلوی تعطیل شدن بازی را بگیرد. ستارگان زیادی در این فیلم نقش‌آفرینی خواهند کرد که شامل جودی کومر (Jodie Comer) و تایکا وایتیتی (Taika Waititi) هستند و کارگردان و تولیدکننده سریال Stranger Things، شان لوی (Shawn Levy) کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد.

Godzilla Vs. Kong «گودزیلا در برابر کونگ» – ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)

Godzilla Vs. Kong

در فیلم Godzilla vs. Kong که دنباله دو فیلم Kong: Skull Island و Godzilla: King of the Monsters است، شاهد رویارویی گودزیلا با کونگ خواهیم بود. گودزیلا و کونگ دوتا از برجسته‌ترین هیولاهای دنیای سینمایی بوده‌اند و این رویارویی اولین مقابله این دو هیولا در سینماها بعد از فیلم King Kong vs. Godzilla در سال ۱۹۶۲ خواهد بود که در این فیلم کونگ پیروز این رقابت بوده است. رقابت دوباره این دو و همین‌طور احتمال جنگ داخلی تایتان‌ها می‌تواند این فیلم را به بزرگترین فیلم دنیای هیولایی کمپانی لجندری تبدیل کند.

Infinite «بی‌نهایت» – ۲۸ مه (۷ خرداد ۱۴۰۰)

Infinite

آنتوان فوکوآ (Antoine Fuqua) که برای فیلم‌های اکشنی مانند Training Day و The Equalizer شناخته شده است، با فیلم Infinite که اقتباسی از رمان The Reincarnationist Papers نوشته‌ی اریک مایکرانز (D. Eric Maikranz) است، به ژانر علمی تخیلی روی آورده است. مارک والبرگ (Mark Wahlberg) نقش ایوان مایکلز را بازی می‌کند، مردی که متوجه می‌شود رؤیاها و توهماتی که می‌بیند، مربوط به زندگی گذشته‌ی اوست. ایوان به افراد دیگری مانند خود ملحق شده تا از توانایی‌های خود به نفع انسانیت استفاده کنند.

Venom: Let There Be Carnage «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» – ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۱۴۰۰)

Venom 2

فیلم دیگر سونی، Venom: Let There Be Carnage است که دنباله فیلم پرطرفدار Venom محصول سال ۲۰۱۸ خواهد بود. شخصیت ادی براک با نقش آفرینی تام هاردی (Tom Hardy) میزبان یک سیمبیوت بیگانه بوده که او را به ونوم تبدیل می‌کند. در این دنباله شاهد معرفی یک میزبان سیمبیوت دیگر خواهیم بود. در این فیلم یک قاتل سریالی با نام کلیتوس کسدی با بازی وودی هرلسون (Woody Harrelson) به کارنیج، دشمن اصلی ونوم تبدیل خواهد شد.

Ghostbusters: Afterlife «شکارچیان روح: آخرت» – ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰)

Ghostbusters: Afterlife

کارگردانی فیلم Ghostbusters: Afterlife برعهده جیسون رایتمن (Jason Reitman) بوده و این فیلم دنباله فیلم‌های اصلی Ghostbusters ساخته پدرش ایوان است. فیلم Ghostbusters: Afterlife داستان یک مادر با بازی کری کان (Carrie Coon) و دو فرزندش فین ولفهارد (Finn Wolfhard) و مکینا گریس (Mckenna Grace) را دنبال می‌کند که به شهر کوچکی نقل مکان کرده‌اند و در این شهر متوجه ارتباط خود با اولین شکارچیان روح خواهند شد. بیل موری (Bill Murray)، دن آیکروید (Dan Aykroyd)، ارنی هادسون (Ernie Hudson) و سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) دوباره در نقش خود از فیلم اول حضور پیدا خواهند کرد.

The Tomorrow War «جنگ فردا» – ۲۳ ژوئیه (۱ مرداد ۱۴۰۰)

The Tomorrow War

کریس مک‌کی (Chris McKay) کارگردانی فیلم The Tomorrow War که یک فیلم ارتشی علمی تخیلی است را برعهده خواهد داشت. در آینده، انسان‌ها در حال باختن جنگی علیه حمله بیگانگان هستند. دانشمندان راه حلی احتمالی برای بردن جنگ پیدا کرده‌اند که برای اجرای آن باید از زمان گذشته سربازهایی را به کار بگیرند. کریس پرت (Chris Pratt) نقش اصلی این فیلم را برعهده خواهد داشت و در کنار او ایوان استراهاوسکی (Yvonne Strahovski)، بتی گیلپین (Betty Gilpin) و جی کی سیمونز (J.K. Simmons) در این فیلم به هنرنمایی خواهند پرداخت.

Dune «تل‌ماسه» – ۱ اکتبر (۹ مهر ۱۴۰۰)

Dune

فیلم مورد انتظار Dune به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) و براساس رمانی نوشته فرانک هربرت (Frank Herbert) ساخته شده است. کتاب Dune یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های این ژانر بوده است. این کتاب همین‌طور اقتباس‌ناپذیر -نسخه دیوید لینچ از این فیلم در سال ۱۹۸۴ شکست تجاری بود و نظر منتقدین را جلب نکرد- خطاب شده است. البته ویلنوو با فیلم‌هایی مانند Arrival و Blade Runner 2049 توانایی خود را در ژانر علمی تخیلی ثابت کرده است. تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) نقش پاول آترایدس، وارث تاج تخت آترایدس را بازی خواهد کرد. او و خانواده‌اش به سیاره آراکیس -و با نام Dune نیز شناخته می‌شود- که شرایط زندگی در آن مشکل است، فرستاده می‌شوند. آراکیس دارای صحراهای بزرگ، طوفان‌های شنی شدید و خانه‌ی منبع ارزشمندی به نام اسپایس -که سفر میان ستاره‌ای را ممکن می‌کند- است. ستارگان زیادی از جمله اسکار آیزاک (Oscar Issac)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، زندیا (Zendaya)، خاویر باردم (Javier Bardem) و جیسون موموآ (Jason Momoa) در این فیلم به هنرنمایی خواهند پرداخت.

The Matrix 4 «ماتریکس ۴» – ۲۲ دسامبر (۱ دی ۱۴۰۰)

The Matrix

سری افسانه‌ای Matrix پس از تقریباً دو دهه با فیلم Matrix 4 بازخواهد گشت. کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده لانا واچوفسکی، یکی از سازندگان سری اصلی Matrix است. جزئیاتی از فیلم اعلام نشده است ولی کیانو ریوز (Keanu Reeves) و کری ان ماس (Carrie-Anne Moss) دوباره در نقش‌های نئو و ترینیتی حضور پیدا خواهند کرد. بازیگران جدیدی از جمله یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II)، جسیکا هنویک (Jessica Henwick) و جاناتان گراف (Jonathan Groff) به لیست بازیگران این فیلم اضافه شده‌اند.

منبع : Screen Rant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.