فیلم و سریال‌های فاز ۴ مارول که احتمالا با WandaVision مرتبط هستند

14 January 2021 - 22:18
سریال WandaVision

سریال WandaVision «وانداویژن» محصول دیزنی پلاس فاز چهارم دنیای سینمایی مارول را آغاز می‌کند و احتمالا شرایط را برای چندین فیلم و سریال دیگر در MCU هموار خواهد کرد. ابتدا قرار بود فیلم Black Widow «بیوه سیاه» آغازگر فاز چهارم باشد، اما همه‌گیری کرونا تقویم اکران مارول را تغییر داد. مارول مجبور شد اکران هر دو فیلم ۲۰۲۰ خود یعنی Black Widow و Eternals «اترنالز» را به سال ۲۰۲۱ موکول کند. به همین دلیل، WandaVision اولین محتوای MCU پس از Spider-Man: Far From Home «مرد عنکبوتی: دور از خانه» است که در ۲۰۱۹ اکران شده بود.

فاز چهارم، آغازگر دوره‌ی جدیدی در دنیای سینمایی مارول است و برای اولین بار، فیلم و سریال‌های مارول کاملا با هم مرتبط خواهند بود. مارول همچنین قصد دارد قهرمانان و شرورهای جدیدی را در فیلم‌ها و سریال‌های جدیدش معرفی کند. چندین شخصیت کلیدی مانند شوالیه‌ی ماه، خانم مارول، شوالیه‌ی سیاه، کانگ فاتح، هالک-دخت، کیت بیشاپ و آیرون‌هارت، در فاز چهارم به MCU خواهند پیوست. برخی از آن‌ها در فیلم‌های جدید و برخی از آن‌ها در سریال‌های جدید مارول معرفی خواهند شد. علاوه بر این شخصیت‌های جدید که در کانون توجه قرار می‌گیرند، مارول روی بسیاری از قهرمانان سابق خود مثل شاهین، سرباز زمستانی، ماشین جنگی و دیگران تمرکز خواهد کرد.

دو تا از این شخصیت‌های آشنا، اسکارت ویچ با بازی الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) و ویژن با بازی پال بتانی (Paul Bettany) هستند که هردو در سریال ۱۰ اپیزودی WandaVision برمی‌گردند. با وجود اینکه ویژن توسط تانوس کشته شد، او و واندا در این سریال، زندگی راحتی در یک محله‌ی حومه‌ی شهری دارند. هنوز چیزی تأیید نشده است، اما اتفاقات عجیب و غریبی که در این سریال رخ می‌دهند، شاید فقط به زندگی اسکارلت ویچ و ویژن مرتبط نباشند. ممکن است WandaVision فضا را برای چندین فیلم و سریال فاز چهارم MCU آماده کند.

Doctor Strange 2 «دکتر استرنج ۲»

فیلم Doctor Strange

فیلمی که می‌دانیم با WandaVision ارتباط دارد، Doctor Strange in the Multiverse of Madness «دکتر استرنج در مالتی‌ورس جنون» است. چیزی که واندا در این سریال با آن دست و پنجه نرم می‌کند، قطعا پلی بین نقش‌های او در Avengers: Endgame «انتقام‌جویان: پایان بازی» و Doctor Strange 2 است. وقتی آخرین بار او را در MCU دیدیم، همچنان در حال کنار آمدن با غم از دست دادن ویژن بود، اما تا زمانی که Doctor Strange 2 شروع شود، اتفاقات زیادی برای او افتاده است. احتمالا دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در کنترل قدرت‌های واندا به او کمک کند و استاد او شود.

به نظر می‌رسد مشکلات روحی و روانی که اسکارلت ویچ در WandaVision تجربه می‌کند، ریشه در توانایی‌های او در تغییر واقعیت دارد که در کامیک‌های مارول دیده بودیم. در فیلم‌هایی که او تاکنون در آن‌ها حضور داشته‌ است، از این توانایی استفاده نکرده است، اما قبلا گفته شده که WandaVision تمام قدرت‌های اسکارلت ویچ را بررسی خواهد کرد. همچنین ممکن است که داستان این سریال و Doctor Strange 2 درهم‌ تنیده باشند، چون ممکن است قدرت‌های واندا باعث به وجود آمدن جنون در مالتی‌ورس شود که دکتر استرنج مجبور است آن را حل کند.

Spider-Man 3 «مرد عنکبوتی ۳»

فیلم spider-man 3

از قبل می‌دانیم که فیلم‌های Doctor Strange 2 و Spider-Man 3 با هم مرتبط هستند. دکتر استرنج در هر دو فیلم حضور دارد، و احتمالا در Spider-Man 3 شاهد حضور شخصیت‌های بی‌شماری از فرنچایزهای قبلی مرد عنکبوتی خواهیم بود. دلیلش این است که داستان این فیلم در مالتی‌ورس جریان دارد. به شکلی نامشخص، پیتر پارکر MCU (تام هالند (Tom Holland)) با شخصیت‌هایی از زمان‌های مختلف ارتباط برقرار خواهد کرد. ارتباط بین این فیلم و Doctor Strange 2 چیزی است که کوین فایگی، رئیس استودیوی مارول قبلا در مورد آن صحبت کرده‌ است. بنابراین با توجه به ارتباط آن‌ها و اینکه مالتی‌ورس نقش مهمی در Spider-Man 3 دارد، به نظر می‌رسد WandaVision با این فیلم هم مرتبط باشد. به هر حال، سومین فیلم مرد عنکبوتی قبل از Doctor Strange 2 اکران خواهد شد. پس اگر اتفاق بدی در مالتی‌ورس در WandaVision رخ دهد، Spider-Man 3 اولین فیلمی است که باید با پیامدهای آن روبه‌رو شود.

Secret Invasion «تهاجم مخفی»

سریال secret invasion

در صحنه‌ی پس از تیتراژ Spider-Man: Far From Home، مارول از SWORD رونمایی کرد، یک سازمان حافظ صلح در کامیک‌های مارول که هدفش مبارزه با تهدیدهای موجودات بیگانه (فضایی) است. دو تا از شخصیت‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند، نیک فیوری (ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson)) و تالوس اسکرول (بن مندلسون (Ben Mendelsohn)) هستند. این سکانس آن‌قدر کوتاه بود که هیچ اطلاعاتی در مورد این گروه، یا اینکه نیک فیوری چرا با آن‌ها همکاری می‌کرد، یا اینکه این گروه چگونه به وجود آمده مشخص نشد. نام این گروه هم گفته نشد، اما طرفداران نتیجه‌گیری کردند که این گروه همان SWORD است.

اعلامیه‌ی دیزنی مبنی بر اینکه فیوری و تالوس برای یک سریال جدید به نام Secret Invasion باز خواهند گشت، در نهایت برنامه‌های مارول برای SWORD را توضیح داد. به نظر می‌رسد این سازمان وظیفه دارد تا از حمله‌ی اسکرول‌ها به زمین در فاز چهارم MCU جلوگیری کند. پیش از این درگیری، مارول این فرصت را دارد تا در سریال WandaVision سازمان SWORD را به درستی معرفی کند. تصاویر و ویدئوهایی که از این سریال منتشر شده، نشانگر حضور این سازمان در WandaVision هستند.

Thor: Love and Thunder «ثور: عشق و تندر»

فیلم thor

دارسی لوییس (کت دنینگز (Kat Dennings))، که پس از فیلم Thor: The Dark World «ثور: دنیای تاریک» او را ندیده بودیم، توسط WandaVision به MCU باز می‌گردد. هنوز مشخص نیست که آیا او در Thor: Love and Thunder نقشی دارد یا خیر، اما شخصیت او می‌تواند به شکل دیگری در چهارمین فیلم آن فرنچایز نقش داشته باشد. شاید دارسی برای Thor 4 برنگردد، اما بهترین دوستش -جین فاستر با بازی ناتالی پورتمن (Natalie Portman)- در این فیلم نقش مهمی دارد. به هر حال، شخصیت جین مانند کامیک‌ها به ثور مونث تبدیل خواهد شد. در کامیک‌ها، این اتفاق پس از آن می‌افتد که او به سرطان مبتلا می‌شود. اگر قرار باشد Thor 4 همین مسیر را پیش بگیرد، WandaVision می‌تواند با صحبت کردن دارسی درباره‌ی اتفاقاتی که طی این مدت برای جین فاستر افتاده، فضا را برای آن فیلم آماده کند. اگر جین واقعا به بیماری سرطان دچار شده باشد، این سریال می‌تواند این خبر را به مخاطبان بدهد.

Captain Marvel 2 «کاپیتان مارول ۲»

سریال WandaVision

یک شخصیت مهم در فاز چهارم MCU مونیکا رمبو است که در فیلم Captain Marvel به عنوان یک کودک معرفی شد. در کامیک‌ها، او اولین قهرمان زن بود که از لقب کاپیتان مارول استفاده کرد و یکی از اعضای اصلی انتقام‌جویان بود. فعلا تأیید شده ‌است که او حداقل در دو اثر فاز چهارم یعنی WandaVision و Captain Marvel 2 حضور خواهد داشت. پیش از اینکه او و کارول دنورز (بری لارسون (Brie Larson)) در دنباله‌ی Captain Marvel با یکدیگر همکاری کنند، WandaVision نسخه بزرگسال مونیکا با بازی تیونا پاریس (Teyonah Parris) را معرفی خواهد کرد. این سریال می‌تواند نشان دهد پس از Captain Marvel چه اتفاقاتی برای او افتاده و چگونه با SWORD در ارتباط است. همچنین ممکن است در این سریال، از قدرت‌های الکترومغناطیسی مونیکا رونمایی شود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.