شرایط ساخت دنباله‌ی Edge of Tomorrow مشخص شد

18 January 2021 - 15:57

کارگردان سینمایی Edge of Tomorrow آقای داگ لیمن (Doug Liman) عنوان کرد که نسخه‌ی دوم این فیلم تنها زمانی ساخته خواهد شد که تام کروز (Tom Cruise) و امیلی بلانت (Emily Blunt) با فیلم‌نامه‌ی آن کنار بیایند.

در سال ۲۰۱۴، تام کروز دست از سر سری فیلم‌های مأموریت غیرممکن (Mission: Impossible) برداشت و وارد پروژه‌ی Edge of Tomorrow شد. یک فیلم با جریان داستانی سریع و زمینه‌ی علمی تخیلی درباره هجوم بیگانه‌ها به سیاره زمین و مردی که در این بین گیر می‌افتد، کسی که باید پشت سر هم بمیرد تا راهی برای خاتمه دادن به تهاجم فضایی‌ها پیدا کند. این فیلم توانست توجه زیادی به خود جلب کند و مدت زیادی است که هواداران به دنبال نسخه‌ی دوم آن هستند. طی مصاحبه‌ای با Collider، کارگردان این فیلم، داگ لیمن اظهار کرد این فیلم تنها زمانی ساخته می‌شود که از دو بازیگر نقش اصلی خود یعنی تام کروز و امیلی بلانت چراغ سبز بگیرد.

همیشه قصد داشتم که نسخه‌ی دوم فیلم تمرکز بیشتری روی شخصیت‌ها داشته باشد، چرا که اکثر اوقات داستان فیلم‌ها اینگونه نیستند. اهداف من برای تولید دنباله‌ی فیلم چنین چیزیست و دلیلم برای این کار فوق‌العاده بودن تام کروز و امیلی بلانت در امر بازیگری است. درک می‌کنم که گاهی اوقات برای نسخه‌ی دوم کافی است انفجارها یا آتش‌بازی‌های بیشتری داشته باشید ولی هیچ جلوه‌ی ویژه‌ای نمی‌تواند جایگزین یک صحنه‌ی تکان‌دهنده با بازی امیلی بلانت و تام کروز شود.

موقعیت به نحوی است که اگر هر سه (کارگردان و دو نقش اصلی) بر سر فیلم‌نامه به توافق برسیم، پروژه استارت خواهد خورد. می‌توان گفت که در کل شیوه کاری هالیوود همین است. ستاره‌های فیلم مثل نگهبانان دروازه‌ی اصلی هستند. اگر بتوانیم کروز و بلانت را راضی کنیم، روند تولید اتفاق می‌افتد.

Edge of Tomorrow فقط به خاطر صحنه‌های اکشن مورد تحسین قرار نگرفت، بلکه داستان تازه‌ای که در فضای اکشن روایت کرد نیز نقشی اصلی در محبوبیت فیلم داشت. طبق گفته‌های لیمن، استودیو به دنبال ساخت یک فیلم ساده‌ی اکشن درمورد حمله‌ی فضایی‌ها بوده و درنتیجه این تصمیم ایشان مجبور شده با آن‌ها درگیر شود تا ماهیت پیچیده‌ی داستان دست نخورده باقی بماند.

ساختن یک دنباله کار واقعاً چالش‌برانگیزی خواهد بود. وقتی سعی می‌کنید فیلمی بسازید که حول محور سفر در زمان می‌چرخد، به سرعت متوجه می‌شوید که انسان‌ها هرگز قرار نیست واقعاً این امر را عملی کنند چون مسائل ضد و نقیض زیادی مطرح می‌شود. به سختی می‌توان یک داستان را جمع‌بندی کرد. زمانی که درحال نوشتن نمایش‌نامه بودیم، Warner Bros با من تماس گرفتند و گفتند: «لازمه که کروز در زمان سفر کنه؟ شاید بهتر باشه همینجوری با فضایی‌ها بجنگه.» و من جواب دادم: «اگه می‌خواین من این فیلم رو بسازم، آره، لازمه. من بیشتر روی قسمتِ تکرار شدن داستان تأکید دارم.»

همچنین لیمن اشاره کرد که نوشتن فیلم‌نامه دنباله‌ی Edge of Tomorrow هنوز کامل نشده. چیزی که می‌تواند سرعت جمع‌بندی فرایند تولید را افزایش دهد، خالی شدن وقت تام کروز و امیلی بلانت است. از آنجا که هر دو بازیگر برای برگشت به این پروژه ابراز علاقه کرده‌اند، به نظر بسیار محتمل می‌آید که در آینده بالاخره شاهد نسخه‌ی دوم لبه‌ی فردا باشیم.

منبع: movieweb

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.