نظر منتقدین در مورد فیلم Malcolm & Marie چیست؟

31 January 2021 - 10:49
مالکوم و ماری

حدود یک ماه از اکران محدود فیلم Malcolm & Marie می‌گذرد. این اثر تماماً سیاه‌وسفید توسط کارگردان سم لوینسون (Sam Levinson) ساخته شده است که زندیا (Zendaya) و جان دیوید واشنگتن (John David Washington) را در مقام ستارگان خود دارد. با وجود ستایش‌هایی که از نقش‌آفرینی‌های زندیا و جان دیوید واشنگتن و کارگردانی لوینسون در این فیلم شده است اما نقدها راجع به این عنوان عموماً متوسط بوده‌اند و اکثراً ایرادات آن را ناشی از فیلم‌نامه‌ی آن می‌دانند. در ادامه نگاهی به نظر برخی از معتبرترین منتقدان دنیا راجع به این فیلم خواهیم انداخت.

فیلم «مالکوم و ماری» (Malcolm & Marie) اثری درام رمانتیک است که همه‌ی مراحل آن از نگارش فیلم‌نامه تا سرمایه‌گذاری و تولید، تماماً در طول شیوع کوید-۱۹ انجام گرفته است. فیلم‌برداری این عنوان طی ماه‌های ژوئن و ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ انجام شده است. Malcolm & Marie از تاریخ ۲۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۰ بهمن) به‌صورت محدود در سینماها به اکران در آمده است و قرار است تا از ۵ فوریه (۱۷ بهمن) بر روی پلتفرم استریمی Netflix در دسترس قرار بگیرد.

مالکوم و ماری

تهیه‌کنندگی «مالکوم و ماری» را کوین تورن (Kevin Turen)، اشلی لوینسون (Ashley Levinson)، سم لوینسون، زندیا و جان دیوید واشنگتن انجام داده‌اند؛ لوینسون در کنار تهیه‌کنندگی و کارگردانی، نویسندگی این فیلم را نیز انجام داده است. اسکات مسکادی (Scott Mescudi)، آرون ال. گیلبرت (Aaron L. Gilbert)، هریسون کرایس (Harrison Kreiss)، کاتیا واشنگتن (Katia Washington)، کنت یو (Kenneth Yu)، مایکل شیفر (Michael Schaefer)، استوارت مناشیل (Stuart Manashil)، ویل گرینفیلد (Will Greenfield) و یِیریو میلچِن (Yariv Milchan) تهیه‌کنندگان اجرایی این عنوان را تشکیل می‌دهند.

یک فیلم‌ساز جوان (با بازی جان دیوید واشنگتن) پس از جشن اکران فیلمش به همراه دوست‌دخترش به خانه بازمی‌گردند و درحالی‌که منتظر آمدن نقدهای منتقدان و گزارش عملکرد مالی فیلم است، ناگهان افشا شدن چیزی راجع به رابطه‌شان، باعث ایجاد چالشی برای آن می‌شود که قدرت عشقشان را می‌آزماید.

زندیا

«مالکوم و ماری» که دارای درجه‌ی سنی R است تا به این لحظه در سایت متاکریتیک از میان ۲۱ نقد، امتیاز ۵۹ را به‌دست آورده است؛ در این میان ۱۰ نقد مثبت، ۷ نقد متوسط و ۴ نقد منفی هستند. فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز از میان ۶۷ نقد امتیاز ۵۸ را کسب کرده است.

«۱۰۰/۱۰۰ San Francisco Chronicle   |   منتقد: میک لاسال»

علاوه بر کیفیت دیالوگ‌هایش، فیلم‌نامه‌ی لوینسون مدرکی برای نشان دادن ارزش صحبت کردن و گوش کردن است؛ با حل‌وفصل ناراحتی‌ها، آسیب‌هایشان نیز از بین می‌رود.

«۹۰/۱۰۰ Variety   |   منتقد: پیتر دبو»

لوینسون تا حدود زیادی سعی کرده است که به شخصیت‌هایش به‌طور مساوی بپردازد. کارگردانی‌اش به‌ندرت نمایشی می‌شود اما به‌وضوح می‌توان نیت پشت هر کات را درحالی‌که قدرت و سلطه میان دو شخصیت در طول فیلم مدام در حال جابه‌جایی است، احساس کرد.

«۸۰/۱۰۰ Screen Rant   |   منتقد: کریس آگار»

«مالکوم و ماری» به خوبی قدرت دو ستاره‌اش را به نمایش می‌گذارد. واشنگتن و زندیا هر دو سعی کرده‌اند تا فیلم‌نامه را جذاب‌تر کنند.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian   |   منتقد: پیتر بردشا»

در بدترین حالتش، اثری پوچ و غیرقابل‌تحمل به نظر می‌رسد اما دارای بازی‌های خوبی است، لحنی زننده و پرشده از خشم دارد و به شکل خنده‌داری نیز به تمسخر آن‌که نقدهای یک فیلم چقدر می‌توانند ناخوشایند باشند، می‌پردازد.

«۵۰/۱۰۰ Austin Chronicle   |   منتقد: سالومه هایلو»

در کل، «مالکوم و ماری» چیزی کمتر از یک روایت منطقی است و بیشتر شبیه یک نمایش از چند ایده‌ی زیبا است؛ این ایده‌ها اغلب جذاب هستند اما بازهم فقط در حد ایده باقی می‌مانند.

«۴۲/۱۰۰ The A.V. Club   |   منتقد: ویکرام مورتی»

نکته‌ی جالب در مورد «مالکوم و ماری» این است که با توجه به چیزی که خود فیلم به نمایش می‌گذارد، پرداختن به قضاوت‌هایی که راجع به یک فیلم می‌شود برایش جذاب‌تر از پرداختن به رابطه‌ای است که در مرکزش قرار دارد. بازیگران نیز در شخصیت‌هایشان غرق نشده‌اند و تنها به تقلید شدت و حدت یک دعوا در یک رابطه پرداخته‌اند.

«۳۰/۱۰۰ Los Angeles Times   |   منتقد: جاستین چانگ»

زندیا کلی دیالوگ غیرضروری در این فیلم دارد. او قاب‌های بسته را بسیار طبیعی‌تر و ماهرانه‌تر از هم‌بازی‌اش مدیریت می‌کند و سکوتش بسیار گویاتر از کلماتش است؛ کلماتی که مانند پتکی به جان دیوار ساختمانی به نام Malcolm & Marie می‌افتند، آن‌هم نه به خاطر اینکه بیش از حد زیاد هستند بلکه می‌خواهند حس شکستن دیوار چهارم را القا کنند؛ یک تمرین روشن‌فکر نمایی که به‌جز برای توجیه [ایرادات] خودش هیچ هدف دیگری ندارد.

منبع: metacritic

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.