نظر منتقدین در مورد فیلم The Little Things چیست؟

6 February 2021 - 08:43
The Little Things

به‌تازگی فیلم The Little Things با نقش‌آفرینی ستارگانی که همگی دریافت‌کننده‌ی جایزه‌ی اسکار بوده‌اند به اکران و پخش رسیده است. این فیلم علی‌رغم ستایش‌هایی که در رابطه با نقش‌آفرینی‌ها و کارگردانی‌اش دریافت کرده است، با نقدهای متوسطی روبه‌رو شده و برخی آن را به خاطر فیلم‌نامه‌اش، کپی ناموفقی از فیلم Se7en خوانده‌اند. در ادامه نگاهی به نظر برخی از معتبرترین منتقدان دنیا راجع به این فیلم خواهیم انداخت.

«چیزهای کوچک» (The Little Things)، دلهره‌آور نئو-نوآری جنایی محصول ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی جان لی هنکاک (John Lee Hancock) است که تهیه‌کنندگی فیلم را در کنار مارک جانسون (Mark Johnson) بر عهده داشته است. ستارگان این عنوان را دنزل واشنگتن (Denzel Washington)، جرد لتو (Jared Leto)، رامی ملک (Rami Malek)، آدام هرینگتون (Adam Harrington)، کریس باوئر (Chris Bauer)، جیسون جیمز ریشتر (Jason James Richter)، ناتالی مورالز (Natalie Morales)، سوفیا واسیلیوا (Sofia Vassilieva)، استفانی ارب (Stephanie Erb)، تربی کینی (Terry Kinney) و تام هیوز (Tom Hughes) تشکیل می‌دهند.

Denzel Washington

«چیزهای کوچک» در تاریخ ۲۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۰ بهمن) توسط کمپانی Warner Bros. Pictures به‌صورت همزمان بر روی سرویس استریمی HBO Max و سینماها به پخش و اکران رسید. کوین مک‌کورمیک (Kevin McCormick) و مایک دریک (Mike Drake) تهیه‌کنندگان اجرایی این عنوان هستند.

معاون کلانتر شهری کوچک به نام جو دیکن ملقب به دیک (با بازی دنزل واشنگتن) برای چیزی که در اصل می‌بایست جمع‌آوری سریع مدارک می‌بود، به لس‌آنجلس فرستاده می‌شود اما در عوض درگیر ماجرای جست‌وجو برای پیدا کردن قاتلی که در این شهر فعالیت می‌کند، می‌شود. فرماندهی این جست‌وجو بر عهده‌ی سرگروهبان اداره‌ی پلیس لس‌آنجلس جیم بکستر (با بازی رامی ملک) است که تحت تأثیر غریزه‌ی پلیسی دیک قرار می‌گیرد و از کمک او به‌صورت غیررسمی استفاده می‌کند. آن‌ها مشغول ردیابی قاتل هستند اما بکستر نمی‌داند که این جست‌وجو قرار است اسراری را از گذشته‌ی دیک فاش کند که نسبت به این پرونده، تهدید بزرگ‌تری هستند.

این فیلم در سایت متاکریتیک از میان ۴۵ نقد، امتیاز ۵۴ را به‌دست آورده است. میانگین نظر مخاطبان نیز در این سایت از میان ۶۱ رأی، امتیاز ۶٫۱ از ۱۰ را نشان می‌دهد که از این بین ۲۰ رأی مثبت، ۲۱ رأی متوسط و ۴ رأی منفی هستند. فیلم در میان منتقدان در سایت راتن تومیتوز نیز وضعیت جالبی ندارد و از میان ۱۹۷ رأی، امتیاز ۴۷ را دریافت کرده است؛ البته وضعیت آن در میان مخاطبان بهتر است و از میان بیش از ۲۵۰ رأی، میانگین نظرات، امتیاز ۶۴ از ۱۰۰ را برای فیلم نشان می‌دهد.

Rami Malek

«۸۸/۱۰۰ Chicago Sun-Times   |   منتقد: ریچارد روپر»

ملک و واشنگتن در کنار یکدیگر عالی هستند. تعلیق در فیلم موج می‌زند و از آن دست آثاری است که برای مدت طولانی مانندش را نخواهید دید.

«۷۵/۱۰۰ The Playlist   |   منتقد: رودریگو پرز»

به‌طور خاص با پایانی که برخلاف پایان‌های آثار جنایی رایج است، ضمن آن‌که به اخلاقیات پای‌بند است، خاتمه‌ای مبهم دارد. فیلم هنکاک ثابت می‌کند که چیزهای بیشتری از آن‌چه که ازش انتظار می‌رفت در چنته دارد و تبدیل به اثری فکر شده می‌شود که بر روی جزئیات کار پلیسی و هزینه‌های روانی که بر روح انسان متحمل می‌شود، تمرکز می‌کند.

«۷۰/۱۰۰ Arizona Republic   |   منتقد: بیل گودیکونتز»

ساختاری جالب‌توجه دارد. نه‌تنها در مورد گرفتن قاتل است بلکه در مورد پرده برداشتن از گذشته‌ی دیک نیز هست اما در پایان، نقطه‌ی ضعفش هم همین است. آن‌قدری که برای روایت همزمان این دو خط داستانی تلاش شده، برای رساندن آن‌ها به یک نقطه‌ی تلاقی کار نشده است. البته تماشای کار بازیگرانی مانند واشنگتن، ملک و لتو به‌تنهایی جذاب است اما در پایانِ «چیزهای کوچک» با خودتان حس می‌کنید که می‌توانست از این بهتر نیز باشد.

«۶۰/۱۰۰ The Atlantic   |   منتقد: دیوید سیمز»

حتی معمولی‌ترین لحظات «چیزهای کوچک» نیز نمی‌تواند مانع درخشش ستاره‌ای مانند واشنگتن شود. تقریباً هیچ‌چیزی نمی‌تواند.

«۵۰/۱۰۰ The New Yorker   |   منتقد: آنتونی لین»

تماشای ظاهر شدن ستارگانی که در مقابل واشنگتن می‌توانند پابه‌پای او چه در لحن و چه در حرکات پیش بیایند، سرگرم‌کننده است.

«۵۰/۱۰۰ RogerEbert.com   |   منتقد: برایان تالریکو»

فیلم دائماً در لبه‌ی تبدیل‌شدن به اثری فراموش‌نشدنی و پرتنش است، درست مانند همان چیزی که نویسنده/کارگردان جان لی هنکاک می‌خواهد باشد، اما هرگز به اهدافش نمی‌رسد؛ مخصوصاً در نیم ساعت پایانی. برخی از چیزهای اصلی نظیر بازی بازیگران (مانند بازی واشنگتن که از کل فیلم بهتر است) جواب می‌دهند، برخی تصویربرداری‌ها از لس‌آنجلس تحسین‌برانگیز است، موسیقی فیلم نیز تأثیرگذار است؛ برخی می‌توانند بگویند که فقط چیزهای کوچک هستند که مانع تبدیل‌شدنش به اثری خوب می‌شوند، اما باید گفت که چیزهای بزرگ‌تری هم وجود دارند.

«۲۵/۱۰۰ Consequence of Sound   |   منتقد: والری کمپلکس»

تجربه‌ای عذاب‌آور است. یک کپی خسته‌کننده و تاریخ‌مصرف گذشته از چیزی که قبلاً هم دیده‌ایم. پیشرفتش بسیار بسیار کند است (اصلاً نمی‌کند). در پایان، یک فیلم‌نامه‌ی غیرخلاقانه و بازیگرانی که به‌درستی ازشان بازی گرفته نشده است، «چیزهای کوچک» را به همان چیز بی‌ارزش و کوچکی که عنوان نوید آن را می‌دهد تبدیل می‌کنند.

منبع: Metacritic

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.