مصاحبه‌ی الیزابت اولسن درمورد سریال WandaVision

8 February 2021 - 09:09

صحبت‌های بازیگر نقش واندا (Wanda) یعنی الیزابت اولسن درمورد دگرگونی‌های اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) در دنیای سینمایی مارول، پیچش‌های داستانی و موارد مختلف دیگری را در این مصاحبه خواهید دید.

مجموعه WandaVision شروع کننده‌ی فاز چهارم از برنامه‌های MCU می‌باشد که پخش آن در ۱۵ ژانویه از شبکه Disney+ آغاز شد. در ابتدا واندا (الیزابت اولسن) و ویژن (پاول بتانی) به نظر با راحتی و خوشحالی در شهر وست‌وید جایی برای آرامش پیدا کرده بودند ولی افرادی که Avengers: Infinity War را دیده‌اند می‌دانند اوضاع به همین روال باقی نمی‌ماند.

خانم اولسن درمورد تغییراتی که این شخصیت در طول مدت ۶ سال به خود دیده و مشکلاتی که احتمالاً واندا با آن‌ها سر و کله خواهد زد با Screen Rant مصاحبه‌ای داشته است.

وقتی با نویسنده‌ی سریال درمورد شخصیت واندا مکسی‌ماوف صحبت کردید، این تغییرات همیشه در برنامه بوده؟ یا با دیدن دگرگونی‌هایی که دیدید متعجب شدید؟

نه، در برنامه نبود. این موضوع را بعد از منتشر شدن Infinity War فهمیدم. چیزی نبود که می‌توانستم پیش‌بینی کنم ولی خیلی خوشحالم که چنین اتفاقی افتاد، چون بهترین کار ممکن بود.

تقریباً فراموش کرده بودم که درحال دیدن WandaVision هستم و بیشتر مثل این بود که دارم یک کمدی از سال ۱۹۵۰ تماشا می‌کنم. این مجموعه چه تأثیری روی علاقه‌ی شما برای بازی در شخصیت واندا داشت؟

کاملاً شخصیت او (واندا) را شکستند و تجربه‌ی جدیدی برایم رقم زدند. فکر کنم همیشه روی تکه‌های پازلی که قرار بود در فیلم‌های Avengers پُر کنم و اینکه چطور به داستان کمک خواهد کرد تمرکز می‌کردم. و به نوعی درهای جدیدی با این شخصیت به روی من باز شد.

حالا احساس مالکیت می‌کنم و فکر می‌کنم می‌توانم او را در هر موقعیتی قرار دهم. همیشه جالب است که سعی کنم خودم را به وسیله‌ی شخصیت او سورپرایز کنم. حس می‌کنم با او مهارت‌های خیلی بیشتری دارم. نمی‌دانم، به نحوی شخصیت واندا دوباره برایم باز شده است. برای یک بازیگر یک نعمت محسوب می‌شود که یک شخصیت ثابت را بازی کنی.

واندا از نظر پیش‌زمینه‌ای که در کتاب‌های مصور داشت و موقعیتی که الان در آن هست مسیر زیادی را آمده و قبلاً اشاره شده بود که در این سریال قرار است مقدار بیشتری از تاریخچه‌ی او و نحوه‌ی تبدیل شدنش به اسکارلت ویچ را ببینیم. شیوه‌ی کاری شما از زمان فیلم Age of Ultron چه تغییری داشته است؟

به نظر من در Ultron داستان ریشه‌های تولد یک زن، قابلیت‌های او و همچنین گذشته‌ای که از آن آمده را داشتیم و حالا موضوع اصلی مسئولیت پذیری و پذیرفتن است که در نهایت همه‌ی ما هم باید با آن کلنجار برویم، حالا او تبدیل به زنی کامل‌تر می‌شود.

شیوه‌ی کاری من واقعاً تغییر خاصی نمی‌کند. همه آن‌ها تقریباً شبیه یکدیگر هستند ولی با این حال متفاوتند. اما فکر می‌کنم اکنون ابعاد بیشتری برای به نمایش گذاشتن وجود دارد.

می‌توان گفت که واندا نسبت به بقیه شخصیت‌های MCU صدمات روحی بیشتری دیده. در برنامه تا چه حد و با چه سرعتی اثرات این صدمات را می‌بینیم؟

فکر میکنم همین صدمه‌ی روحی هسته اصلی او حساب می‌شود. به نظرم در کتاب‌ها همیشه او را یک ایده‌آل سلامت ذهنی نشان داده‌اند. بنابراین، حس می‌کنم پردازش کردن و پذیرفتن این ضربه‌های روحی هسته‌ی شخصیت او محسوب می‌شود.

مشخص است که اگر واندا در سریال باشد (که هست)، پس این ضربات روحی نیز در مجموعه خواهند بود. واقعاً شخصیت واندا به همین شکل تعریف می‌شود.

سریال WandaVision هم اکنون از شبکه Disney+ درحال پخش است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.