درجه سنی فیلم Ghostbusters: Afterlife اعلام شد

20 February 2021 - 13:43
فیلم Ghostbusters: Afterlife

فیلم Ghostbusters: Afterlife به صورت رسمی درجه سنی PG-13 (به معنی تذکر قاطع به والدین است که بعضی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است و والدین باید برای اجازه دادن به بچه‌های جوان‌ترشان به دیدن این فیلم‌ها دقت نمایند. این فیلم‌ها حاوی خشونت زیاد نیستند) را دریافت کرده است. جیسون رایتمن (Jason Reitman) وظیفه کارگردانی سومین فیلم فرنچایز Ghostbusters را بر عهده داشته است. این کارگردان پسر ایوان رایتمن (Ivan Reitman) می‌باشد. ایوان رایتمن کار کارگردانی دو قسمت اول این فیلم یعنی فیلم Ghostbusters سال ۱۹۸۴ و Ghostbusters II سال ۱۹۸۹ را بر عهده داشته است.

پس از به نمایش درآمدن قسمت دوم این فیلم در سال ۱۹۸۹، سومین فیلم Ghostbusters نیز برای مدت طولانی در مرحله توسعه قرار داشته ولی به دلیل مشکلات مختلف در تولید آن، این فیلم نتوانسته است که وارد مرحله ساخت شود. به جای ساخت قسمت سوم، کمپانی Sony ریبوتی را از این فرنچایز با نقش‌آفرینی بازیگرانی از جمله ملیسا مک‌کارتی (Melissa McCarthy)، کریستن ویگ (Kristen Wiig)، لزلی جونز (Leslie Jones) و کیت مک‌کینون (Kate McKinnon) در سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشت ولی با این حال این فیلم نتوانست که به میزان موفقیت فیلم‌های قبلی دست پیدا کند و بدین ترتیب کمپانی سونی تصمیم گرفت که ادامه مستقیمی را از فیلم‌های اصلی این فرنچایز تولید کند.

فیلم Ghostbusters: Afterlife بازیگران اصلی که در دو قسمت اول این فرنچایز حاضر بوده‌اند را نیز بازگردانده است. این بازیگران شامل بیل مری (Bill Murray)، دن آکروید (Dan Akroyd)، ارنی هادسون (Ernie Hudson) و سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) می‌باشند. البته در این فیلم چهره‌های جدیدی نیز به جمع این بازیگران اضافه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فین ولفهارد (Finn Wolfhard)، مکینا گریس (Mckenna Grace)، کری کن (Carrie Coon) و پل راد (Paul Rudd) اشاره کرد.

داستان این فیلم برخلاف دو قسمت قبلی آن که در شهر نیویورک جریان داشته، در شهر روستایی در ایالت اکلاهما آمریکا تعریف خواهد شد و در این فیلم به میراثی که کاراکترهای فیلم‌های اورجینال از خود بر جای گذاشته‌اند پرداخته خواهد شد. داستان فیلم Ghostbusters: Afterlife بر روی دو کاراکتر با نام‌های ترور (با نقش‌آفرینی فین ولفهارد) و فیبی (با نقش‌آفرینی مکینا گریس) تمرکز خواهد کرد که آن‌ها در حال عادت کردن به زندگی در مزرعه‌ای در شهر روستایی با نام سامرویل می‌باشند که از پدربزرگشان به آن‌ها به ارث رسیده و همچینن آن‌ها خبر ندارند که او یکی از اعضای اصلی گروه Ghostbusters بوده است.

فیلم Ghostbusters: Afterlife

پس از تأخیرهای متعدد به علت همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی سینماها در تاریخ اکران فیلم Ghostbusters: Afterlife، این فیلم سرانجام قرار است که در ماه نوامبر امسال (آبان ماه ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش گذاشته شود و اکنون به صورت رسمی درجه سنی مشخص شده برای تماشای این فیلم اعلام شده است. براساس گزارش وب‌سایت Film Ratings، فیلم Ghostbusters: Afterlife برای داشتن محتواهایی از جمله صحنه‌های اکشن ماوراءالطبیعه درجه سنی PG-13 را دریافت کرده است.

یش از این نیز، هر دو فیلم‌های اورجینال این فرنچایز با درجه سنی PG (به معنی تصمیم‌گیری با والدین است که ممکن است مواردی برای بچه‌ها مناسب نباشد) به نمایش درآمده‌اند در حالی که فیلم ریبوت آن در سال ۲۰۱۶ با درجه سنی PG-13 پخش شده است.

در تریلر به نمایش گذاشته از فیلم Ghostbusters: Afterlife نیز، می‌توان بخش کوچکی از این صحنه‌های اکشن و ماوراءالطبیعه را مشاهده کرد. در یکی از صحنه‌های این تریلر می‌توان مشاهده کرد که Ecto-1 (ماشین کاراکترهای این فیلم) به سرعت در حال عبور از مرکز شهر سامرویل می‌باشد در حالی که ترور و فیبی نیز در حال تلاش هستند تا روحی که آزادانه در این شهر می‌چرخد را از بین ببرند. علاوه بر این صحنه، در این تریلر می‌توان نگاه اجمالی را به روح جدیدی با نام مانچر انداخت که ساکنین شهر سامرویل را به وحشت انداخته است.

با وجود این‌که به نظر می‌رسد در این فیلم عنصرهای خنده‌دار قسمت‌های اورجینال نیز وجود خواهد داشت ولی با این حال مشخص است که فیلم Ghostbusters: Afterlife جو جدی‌تر و تاریکی را دارد و تمرکز خود را بیشتر بر روی عنصرهای ترسناکی قرار داده که همیشه در قلب طرفداران این فرنچایز جای به خصوصی داشته‌ است.

با این حال، صحنه‌های اکشن حاضر در این فیلم نباید باعث نگران شدن طرفداران آن شود. کمپانی سونی قصد دارد که فیلم Ghostbusters: Afterlife را به عنوان فیلمی مناسب و جذاب برای خانواده‌ها معرفی کند و سیستم درجه‌بندی انجمن سینمایی آمریکا (مسئول کنترل محتوا و درجه‌بندی فیلم‌ها در سرتاسر آمریکاست) نیز در طی سال‌های اخیر، بسیار سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده است.

در حالی که داستان این فیلم به میراث گروه اصلی Ghostbusters می‌پردازد ولی به نظر می‌رسد که مسائل خانوادگی نیز مخصوصاً با توجه به کارگردانی آن توسط جیسون رایتمن جزء یکی از موضوعات اصلی این فیلم خواهد بود. امیدواریم که فیلم Ghostbusters: Afterlife بتواند در زمان برنامه‌ریزی شده در سینماها به نمایش گذاشته شود و دیگر شاهد تأخیر دیگری در تاریخ پخش این فیلم نباشیم. با توجه به مدت زمان طولانی که این فیلم در مرحله توسعه قرار داشته و همچنین به وجود آمدن تأخیرهای متعدد در تاریخ پخش آن، اکنون طرفداران این فرنچایز مشتاقانه آماده تماشای این فیلم هستند.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.