جشنواره‌ی Comic-Con باری دیگر مجازی شد!

2 March 2021 - 12:55
جشنواره‌ی Comic-Con باری دیگر مجازی شد!

هر کسی که طرفدار کمیک خواندن و یا فیلم‌های MARVEL، جهان DC و یا عضوی از فندوم کهکشان STAR WARS باشد، بدون شک، با مراسم عظیم Comic-Con آشنایی دارد. پیش از وقایع کرونا، این مراسم مکانی بود مملو از Cosplayهای زیبا و بی‌نظیر (کسانی که با لباس‌های دست‌ساز ادای احترامی می‌کردند به شخصیت‌های تخیلی)، طرفداران دو آتیشه و پنل‌های عظیم‌الجثه‌ای که به طرفداران شانس این را می‌دادند که با بازیگرهای محبوبشان ارتباط برقرار کنند. سال گذشته … سال گذشته اندازه‌ی این مراسم به طرز باورنکردنی کاهش یافت … تعداد پنل‌ها به یک سوم قبل از ویروس رسید و اینگونه بود که Comic-Con هم (همچون مراسم E3) قربانی COVID-19 شد.

با وجود این که Comic-Con سال گذشته بسیار کوچک‌تر شد، اتفاق بسیار هیجان‌انگیز دیگری نیز افتاد که طرفداران را (مخصوصاً در مناطقی چون ایران) بسیار خوش‌حال کرد. برای تمامی کسانی که این رویداد را سال گذشته دنبال کردند (همچون اینجانب)، فهمیدن رایگان بودن نسخه‌ی مجازی این جشنواره بسیار هیجان‌انگیز بود. رایگان بودن این مراسم رد نوری بود در میان تاریکی، به ظاهر بی‌انتهای، کوید. بسیاری از پنل‌ها به صورت لایو و در Zoom برگزار شدند.

MARVEL Fans at Comic-Con Used to Cosplay

طرفدارانی که عشق و علاقه‌شان به کمیک، و فیلم‌های اقتباسی از کمیک‌ها، به حدی بود که ظاهر خود را به کل عوض کرده و لباس‌های دست‌ساز خود را به نمایش می‌گذاشتند.

خاطره‌هایی که جای خالی‌شان در پنل‌ها احساس می‌شود

برای بار دوم (۲ سال پشت سر هم)، طرفداران مرکز مراسم San Diego را غرق زیبایی و هیجان نخواهند کرد … مراسم ژوئیه‌ی Comic-Con ،که جشنی بود برای تمامی طرفداران ژانر فانتزی، امسال نیز مجازی خواهد بود. Comic-Con International دوشنبه اعلام کرد که مراسم پیش رو کاملاً مجازی خواهد بود. دلیل این تصمیم هم نامعلوم بودن شرایط کنونی ویروس همه‌گیر کرونا خوانده شد.

این نامعلومی باعث شده تا گردهمایی‌های بزرگ به ایده‌ا‌ی به شدت خطرناکی تبدیل شود. مراسمی سه روزه، تحت عنوان Comic-Con@Home، به صورت مجازی و رایگان برگزار خواهد شد. این جشنواره‌ی آنلاین از تاریخ ۲۳ ژوئیه آغاز و تا ۲۵ ژوئیه/۱ تا ۳ مرداد ادامه خواهد داشت (درست مثل سال گذشته). باری دیگر مجازی شدن جشنواره نکته‌ی مثبت رایگان بودن را با خود به همراه دارد.

برگزارکننده‌های مراسم به این موضوع اشاره کردند که “مراسم کوچک‌تری در ماه نوامبر (در San Diego) و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.” اطلاعات مربوط به این مراسم حضوری در تاریخی نامعلوم به اطلاع طرفداران می‌رسد و از جزئیات آن نیز رونمایی می‌شود. این طور که به نظر می‌رسد مراسم Comic-Con 2022 که در ماه ژوئیه‌ی آن سال برگزار خواهد شد نیز حضوری خواهد بود (با این وجود برخی از طرفداران ایرانی این مراسم، از پرداختی شدن و غیرقابل دسترس بودن آن ناراحت‌اند).

STAR WARS Cosplays That Impressed in the Years of the Past

کاسپلی تنها مختص کاراکترها و طرفداران MARVEL و DC نیست. طرفداران STAR WARS هم لباس‌های حقیقتاً تحسین‌برانگیزی را می‌ساختند. جای خالی این افراد بااستعداد و خوش‌ذوق واقعاً حس می‌شود.

Comic-Con: از یکدیگر دور اما همیشه نزدیک

برگزارکننده‌های مراسم Comic-Con در اعلامیه توسط Comic-Con International اظهار داشتند که:

چند ماه گذشته فشار زیادی را به خانواده‌ها و دوستانمان منتقل کرد. ما امیدواریم که با این تلاش، به سمت بازگرداندن اجتماعی که داشتیم قدم برداریم. اجتماعی که شما برای ادای احترام به هنر، دوستی، یادگیری و روحیه‌ی درخشان فندوم‌های مختلف ساختید. جامعه‎‌ای که حقیقتاً زیبا و تحسین‌برانگیز بود. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های Comic-Con مردم حاضر در آن بود.

سال ۲۰۲۰ اولین سالی بود که، در طول کل تاریخ ۵۰ ساله‌ی San Diego Comic-Con، این مراسم کنسل شد. جایگزین این جشنواره‌ی حضوری، Comic-Con@Home مجازی بود. (تجربه‌ای با پنل‌های آنلاین) این مدل جدید از Comic-Con تبدیل به حالت عادی این جشنواره، در دوران کرونا، شد.

San Diego Comic-Con به عنوان یک مراسم خیلی کوچک و کمیک محور، در سال ۱۹۷۰/۱۳۴۸، شروع به کار کرد. با گذر زمان این جشنواره‌ی کوچک به مراسمی باورنکردنی تبدیل شد که گردهمایی‌های عظیمی از طرفداران برای دیدن بازیگران سریال و فیلم به آن ‌می‌آمدند (پس از مدتی شرکت‌های فیلم‌سازی هم به این جشنواره‌ها اضافه شدند).

برای تشخیص وسعت و عظمت این جشنواره باید بدانید که San Diego Comic-Con سال ۲۰۱۹ شاهد حضور بیش از ۱۳۵ هزار طرفدار هیجان‌زده بود.

در ادامه، برگزارکننده‌های Comic-Con اینگونه گفتند که:

با وجود این که ما مجبور به انتقال تاریخ برگزاری Comic-Con حضوری شدیم، وفاداری و تعهد ما به این اجتماع بی‌نظیر از طرفداران و ادای احترام ما به کمیک‌ها و هنرهای محبوب مرتبط، از بین نرفته و همواره بخشی از وجود و هسته‌ی کاری ماست.

 

منبع: Hollywood Reporter

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.