نسخه ‌های Blu-ray و دیجیتال Nomadland زودتر منتشر می ‌شوند

11 March 2021 - 22:57

نسخه‌های دیجیتال و بلوری فیلم عشایر، زودتر از موعد و در ماه آوریل منتشر خواهند شد.

به‌تازگی اعلام شده که نسخه‌های Blu-ray و دیجیتال فیلم Nomadland، در ماه آوریل منتشر خواهند شد. این حماسه‌ی صمیمی و گیرا که توسط کلوئی ژائو (Chloe Zhao) ساخته شده است، سر و صدای زیادی را بین منتقدان به‌پا کرد و جوایز متعددی را در جشنواره‌های معتبر سینمایی امسال مانند گلدن گلوب و Critics’ Choice Awards به‌دست آورد و اکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مدعیان کسب جوایز اسکار شناخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که افراد بیش‌تری پیش از برگزاری مراسم اسکار در ۲۵ آوریل، موفق به‌دیدن این فیلم بشوند.

نسخه‌ی بلوری و دیجیتال این فیلم شامل قسمت‌های اضافی زیر می‌شود:

  • آمریکای فراموش‌شده
  • صحنه‌های حذف شده از فیلم_مصاحبه با عوامل
  • مصاحبه‌ی اختصاصی با فرانسیس مک‌دورمند (Frances McDormand) و کلوئی ژائو در حاشیه‌ی جشنواره‌ی فیلم Telluride

 خوشبختانه در این قسمت‌های اضافی، جزئیاتی راجع‌به بازیگران غیرحرفه‌ای این فیلم که زندگیِ باورنکردنی خود را در این فیلم با ما به‌اشتراک گذاشتند نیز وجود دارد. لازم به‌ذکر است که تنها مک‌دورمند و دیوید استراتیرن (David Strathairn)، بازیگران حرفه‌ای فیلم بودند. در این فیلم با لیندا می (Linda May) و شخصیت شیرین و صمیمی او همراه شدیم و داستان دلخراش و الهام‌بخشِ سفرِ سوانکی (Swankie) به آلاسکا را مشاهده کردیم.

هم‌چنین دانستن جزئیات بیش‌تری از فیلم‌برداری این فیلم که توسط جاشوا جیمز ریچاردز (Joshua James Richards)، انجام شده و تصاویری حیرت‌انگیز را از داکوتای جنوبی ضبط کرده است نیز می‌تواند قابل توجه باشد. ریچاردز، پیش‌تر در مصاحبه‌ی خود با سایت Collider، در مورد چگونگی استفاده‌ی او و ژائو از مناظر زیبا و بکر داکوتای جنوبی برای نقطه‌گذاری لحظات احساسیِ سفرِ فرن (Fern)، با بازی مک‌دورند، صحبت کرده بود. او با این فیلم‌برداری نفس‌گیر و زیبا، احتمالا همه‌ی ما را مجاب می‌کند که حتی برای یک‌بار هم که شده به داکوتای جنوبی سفر کنیم!

این فیلم که براساس یک کتاب غیرداستانی، نوشته‌ی جسیکا برودر (Jessica Bruder)، ساخته شده است، داستان زندگی فرن است، زنی که پس از فروپاشی اقتصادی شهر و مرگ همسرش، تصمیم می‌گیرد تا زندگیِ نامتعارف و عجیبی را به‌سبک عشایر در آمریکای غربی شروع کند. کلوئی ژائو در این فیلمِ امیدوارانه و پراحساس، نگاهی بکر و دستِ اول را به جامعه‌ای نامتعارف و منحصر به‌فرد می‌اندازد. هم‌چنین این‌جا باید به عملکرد خیره‌کننده‌ی مک‌دورمند در این فیلم، هم اشاره کرد که قطعا یکی از برترین نقش‌آفرینی‌های دورانِ کاری او است. مطمئنا این فیلم ارزش دیدن را دارد و به‌عنوان یکی از ۱۰  فیلم برتر سال ۲۰۲۰ توسط سایت Collider نیز برگزیده شده است.

Nomadland هم‌اکنون در سینماها و هم‌چنین سرویس استریمینگ Hulu در دسترس است. نسخه‌ی بلوری این فیلم در تاریخ ۱۳ آوریل و نسخه‌ی دیجیتال آن نیز در تاریخ ۲۷ آوریل در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.