اولین تصاویر از سریال Lisey’s Story منتشر شد

14 April 2021 - 14:34
Lisey's Story

شبکه اینترنتی اپل ‌تی‌وی پلاس از اولین تصاویر سریال جدید خود با عنوان «داستان لیزی» که اقتباسی از رمان استیون کینگ با همین نام می‌باشد رونمایی کرد.

جولیان مور (Julianne Moore) و کلایو اوون (Clive Owen) در نقش‌های اصلی این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه بر منتشر شدن اولین تصاویر این سریال، شبکه اینترنتی اپل ‌تی‌وی پلاس از تاریخ پخش آن نیز به صورت رسمی رو‌نمایی کرده است. فصل اول این سریال دارای هشت قسمت خواهد بود. طبق این اعلامیه، دو قسمت ابتدایی سریال Lisey’s Story در تاریخ ۴ ژوئن (۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰) و شش قسمت بعدی آن نیز به صورت هفتگی در شبکه اینترنتی اپل ‌تی‌وی پلاس به نمایش گذاشته خواهد شد.

همان‌طور که گفته شد این سریال براساس رمان پرفروش نوشته شده توسط استیون کینگ (Stephen King) در سال ۲۰۰۶ با عنوان Lisey’s Story ساخته شده است و ژانر آن نیز، ترکیبی از تریلر روان‌شناختی با داستانی عاشقانه و غم‌انگیز می‌باشد. داستان این سریال بر روی کاراکتری با نام لیزی لندون (با نقش‌آفرینی جولیان مور) تمرکز دارد که دو سال است همسر خود با نام اسکات را از دست داده و پس از به وقوع پیوست یک سری از حوادث نگران‌کننده، دوباره مجبور می‌شود با خاطرات آشفته‌ گذشته‌اش که موفق شده بود آن‌ها را سرکوب کند، روبه‌رو شود.

این خاطرات هراس‌آور او شامل قاتلی دیوانه، کاتاتونیا (نوعی از روان‌گسیختگی است که شخص مبتلا به آن دچار اختلالات حرکتی شده و گاهی تا مدتی طولانی بدون حرکت یا صحبت کردن ثابت مانده و در برخی موارد، دیگر افراد حرکات هیجانی یا بیش‌فعال از خود نشان می‌دهند) و حوادثی ماوراءالطبیعه می‌باشد.

وظیفه کارگردانی تمام هشت قسمت این سریال را کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس اهل شیلی با نام پابلو لارائین (Pablo Larrain) بر عهده داشته است. این کارگردان پیش ‌از این نیز برای کارگردانی فیلم درام و بیوگرافی کمپانی Fox Searchlight Pictures در سال ۲۰۱۶ با عنوان Jackie نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

علاوه بر جولیان مور و کلایو اوون، از دیگر بازیگران حاضر در این سریال می‌توان به جوآن آلن (Joan Allen)، جنیفر جیسن لی (Jennifer Jason Leigh)، دین دی‌هان (Dane DeHaan)، سانگ کانگ (Sung Kang) و ران سیفس جونز (Ron Cephas Jones) اشاره کرد. پابلو لارائین علاوه بر کارگردانی این سریال، به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن نیز در ساخت این پروژه نقش داشته است. از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی این سریال نیز می‌توان به استیون کینگ، جولیان مور و جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams) اشاره کرد.

این سریال جدیدترین همکاری استیون کینگ با جی. جی. آبرامز و کمپانی‌اش با نام Bad Robot می‌باشد چرا که پیش از این نیز آن‌ها با همکاری یکدیگر سریال‌های مطرحی از جمله سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳ و Castle Rock را برای شبکه اینترنتی Hulu تولید کرده‌اند. از کار‌های آینده آن‌ها نیز می‌توان به سریال در حال توسعه شبکه HBO Max با نام Overlook که پیش‌درآمدی برای فیلم Shining است، اشاره کرد.

نکته بسیار مهم در رابطه با این پروژه این است که فیلم‌نامه تمامی قسمت‌های این سریال را خود استیون کینگ به قلم درآورده چرا که این مورد در کار‌های اقتباس شده از این نویسنده بسیار نادر می‌باشد. علی‌رغم طرفداران بسیاری که این نویسنده دارد، او در گذشته به علت درگیر نبودن (به شکل قابل توجه‌ای) در پروژه‌های ساخته شده براساس کار‌هایش (از جمله فیلم The Shining)، مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

البته استیون کینگ پیش از این نیز فیلم‌نامه چندین سریال کوتاه از جمله سریال‌های The Golden Years ،Rose Red و The Stand در سال ۱۹۹۴ و سریال The Shining شبکه ABC در سال ۱۹۹۷ را به قلم درآورده است. او پیش از این نیز تائید کرده که سریال کوتاه شبکه ABC در سال ۱۹۹۹ با عنوان Storm of the Century محبوترین سریالش است. داستان اورجینال این سریال را خود استیون کینگ به قلم درآورده است.

پروژه‌های ساخته شده براساس کارهای استیون کینگ همچنان طرفداران بسیاری دارد و در آینده نیز شاهد پروژه‌های بسیاری از این کارگردان خواهیم بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال علمی-تخیلی و ترسناک شبکه Epix با نام The Institute، سریال شبکه The CW با نام Revelations، سریال فانتزی و ترسناک Sleeping Beauties شبکه AMC و سریال آینده شبکه اینترنتی نتفلیکس با نام The Talisman اشاره کرد.

تصاویر منتشر شده از سریال Lisey’s Story را نیز می‌توان در ادامه مشاهده کرد:

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.