تاریخ پخش فیلم رکورد شکن CODA مشخص شد

22 April 2021 - 14:46
CODA

سرانجام برای فیلم رکوردشکن جشنواره فیلم ساندنس امسال با عنوان CODA، تاریخ پخشی تعیین شده است.

این خبر را یکی از بازیگران این فیلم با نام مارلی مارتین (Marlee Martin) با انتشار توییتی در توییتر، به گوش طرفداران این فیلم رسانده است. مارلی مارتین در این فیلم تحسین شده و رکوردشکن جشنواره فیلم ساندنس (بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا) در نقش کاراکتری با نام جکی که مادر شخصیت اصلی این فیلم می‌باشد به ایفای نقش پرداخته است.

نقش کاراکتر اصلی این فیلم را نیز بازیگر بریتانیایی با نام امیلیا جونز (Emilia Jones) ایفا کرده است. فیلم درام CODA قرار است در ماه اوت امسال علاوه بر اکران در سینماها، در شبکه اینترنتی اپل تی‌وی پلاس نیز برای تماشا در دسترس مشترکان این شبکه اینترنتی قرار گیرد.

فیلم تحسین شده CODA، براساس فیلم فرانسوی سال ۲۰۱۴ با عنوان La Famille Bélier ساخته شده است. امیلیا جونز در این فیلم، در نقش کاراکتری با نام روبی روسی، فرزند پدر و مادری ناشنوا نقش‌آفرینی کرده است. روبی تنها کسی از این خانواده می‌باشد که قادر به شنیدن است و همچنین او مانند شاهرگ این خانواده در جهانی می‌باشد که برای آن‌ها قابل دسترس نیست.

با وجود این‌که پدر و مادر و برادر کاراکتر روبی قصد بدی ندارند ولی اغلب مواقع مسئولیت زندگی به گردن این کاراکتر افتاده چرا که آن‌ها برای اداره کردن تجارت ماهیگیری‌شان که در دروان سختی به سر می‌برد، در حال دست و پا زدن می‌باشند. همان‌طور که گفته شد نقش مادر روبی را در این فیلم مارلی مارتین، نقش پدرش را بازیگری با نام تروی کوتسور (Troy Kotsur) و نقش برادرش را نیز دانیل دورانت (Daniel Durant) ایفا کرده‌اند. پدر او در این فیلم متلین و برادر او نیز لئو نام دارد.

کاراکتر روبی موفق می‌شود که پس از شرکت کردن در گروه کُر (گروه موسیقی متشکل از خوانندگان) مدرسه‌اش، شادی، خوشی و پیشرفت را در زندگی‌اش تجربه کند. او با پیوستن به این گروه، موفق می‌شود که استعداد واقعی خود را پیدا کند. او همچنین در این بین نیز، عاشق یکی از دانش‌آموزان این مدرسه با نام مایلز می‌شود.

سپس زندگی واقعی این کاراکتر و علایقش با تعهداتی که او نسبت به خانواده‌اش دارد در مسیر برخورد قرار می‌گیرند. نقش کاراکتر مایلز را در این فیلم خواننده، ترانه‌پرداز و هنرپیشه اهل ایرلند با نام فردیا والش-پیلو (Ferdia Walsh-Peelo) ایفا کرده است. این خواننده و بازیگر پیش از این نیز در فیلم موزیکال و کمدی کمپانی Lionsgate در سال ۲۰۱۶ با عنوان Sing Street، به ایفای نقش پرداخته است.

وب‌سایت کولایدر نیز پیش از این، با نقد این فیلم در ماه ژانویه امسال (دی ماه ۱۳۹۹)، کارگردان این پروژه را برای استفاده از «صفات برجسته‌ ژانری آشنا که تأثیر موارد جدید (ارائه شده در این فیلم) را تقویت کرده» تحسین کرده است. وظیفه کارگردانی این فیلم را فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی با نام سیان هدر (Sian Heder) بر عهده داشته است.

پس از به نمایش درآمدن این فیلم در مراسم جشنواره فیلم ساندنس امسال، کمپانی اپل حق پخش این فیلم را با مبلغ هنگفت ۲۵ میلیون دلاری خریداری کرده و بدین ترتیب تمامی رکورد‌های پیشین فیلم‌های فروخته شده در این جشنواره را با خرید این فیلم شکسته شده است. مانند فیلم تحسین شده و درام سال ۲۰۲۰ کمپانی آمازون با عنوان Sound of Metal، فیلم CODA نیز با استفاده از بازیگرانی ناشنوا در نقش کاراکترهای ناشنوایش، گروه بازیگری منحصر به فردی را برای نقش‌آفرینی در این فیلم دورهم جمع کرده است.

امیدوارم که مانند فیلم Sound of Metal، این فیلم نیز بتواند اهمیت به کارگیری بازیگران ناشنوا در نقش‌های اصلی و فرصت دادن به این بازیگرها برای نقش‌آفرینی در نقش‌ کاراکترهای تکامل یافته را در صنعت سینما یادآوری کرده و در این زمینه بتواند تغییری را در این صنعت به وجود آورد.

فیلم CODA قرار است در تاریخ ۱۳ اوت امسال (۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۰) در سینماها و شبکه اینترنتی اپل تی‌وی پلاس به نمایش گذاشته شود.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.